Gå til innhold

XP rebooter automatisk etter mystifistisk blåskjerm!

Anbefalte innlegg

XP rebooter seg etter at en mystifistisk blåskjerm (feilmelding) flimrer på skjermen, like før den er ferdig med å boote.

Så på film da plutselig mus og tastatur (begge logitech trådløst usb) frøs seg totalt. Tok meg to millisekund å finne "power"-knappen. Kom meg inn i XP igjen som vanlig... men neste gang jg boota fikk jg altså denne %"¤&"!#¤ blåskjermen.

Er det virus? er XP foooked? er det bios? wat waaaat? :(:(:(

Dette er vel et problem som dukker opp nå og da i forumet, men alt av tips, triks og erfaring er hinsides velkomne :D

-=CS-addict: u get da pooey!=-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For at maskina ikke skal reboote v/blåskjerm, gjør følgende:

Høyreklikk på My Computer, velg properties, gå på Startup and Recovery og fjern "huken" i Automatically Reboot under System failure.

Har du norsk Windows så er jo teksten forskjellig, men du finner det vel.

Lenke til kommentar
For at maskina ikke skal reboote v/blåskjerm, gjør følgende:

Høyreklikk på My Computer, velg properties, gå på Startup and Recovery og fjern "huken" i Automatically Reboot under System failure.

Har du norsk Windows så er jo teksten forskjellig, men du finner det vel.

*SLAP!*

han kommer jo ikke inn i Windows da.. Den rebotter jo med en gang han er ferdgi å boote :)

Lenke til kommentar

Blåskjermen dukker opp etter Windows-logoen! Er helt umulig å få lest av da den forsvinner på et blunk!

Jeg mistenker at det kan være virus, men utelukker ikke at d kan være hardware eller !"##¤" XP'n :evil:

Tenkte om noen av dere har greid å løse dette på en grei måte uten først og måtte reinstalle #¤"#¤ XP :shrug:

mhv

-= CS-addict: Fire in the hole! =-

Lenke til kommentar

Jeg bruker Logitech trådløs mus&tast, begge koplet til via USB.

Da jeg skiftet disse over til vanlige PS2-inngang slik at tastaturet skulle virke utenfor windows, så bootet XP søren meg helt inn og alt virker fint fint! :woot:

Fy Logitech!?! Fy meg!?! eller bare FY FADER!?! :grumpy:

Tror jeg følger tipset til Smirnoff slik at jg klarer lese feilmeldingen (bluescreen) neste gang XP har mensen og får system failure...

Sa noen CS?!? :yes: *pooof*

-= CS-addict: Go Go Go! =-

Lenke til kommentar

De gangene det har skjedd meg, har det vært en c0000218 (feil i registeret), og det er måter å unngå reinstallasjon på. Søk på google, og ulike løsninger kommer opp. Måten jeg fant feilen på, var å bruke digitalkamera og "burste" når blåskjermen kom!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...