Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan drømmer dere?

Xecuter

Anbefalte innlegg

Jeg har mange lokasjoner som går igjen i drømmene mine. En fiktiv skole som jeg i drømmene mine har startet på, et stort hus ute på landet, en togstasjon og et par andre steder.

Er ganske lange historier som kan utspille seg på disse stedene.

Her om dagen drømte jeg at jeg var i fengsel :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jævli merkelig drømmer kan være, i dag drømte jeg at en kompis jeg hadde spilte trommer i et jazzband, men så fikk han gitar og begynte å spille på det. Javel?

Har noe opplevd at når du faller i en drøm, så får du rykninger kroppen?

Endret av thadon
Lenke til kommentar
Jævli merkelig drømmer kan være, i dag drømte jeg at en kompis jeg hadde spilte trommer i et jazzband, men så fikk han gitar og begynte å spille på det. Javel?

Har noe opplevd at når du faller i en drømmer, så får du rykninger kroppen?

Dette skjer meg alltid i begynnelsen av søvnen, så jeg sover så lett at jeg våkner av det.

Lenke til kommentar
Har noe opplevd at når du faller i en drøm, så får du rykninger kroppen?

Jepp. Helt sykt irriterende når jeg sover på bussen, så plutselig skvetter jeg som faen og sidemannen blir nesten like forskrekket som meg selv.

Jeg har hørt at det var hjernen som sovnet før kroppen hadde fått noe "sove-signal" alns kanskje motsatt

Lenke til kommentar

Illustrert vitenskap hadde en artikkel om fenomenet for en stund siden. Er visst et instinkt som stammer fra langt tilbake. Hvis vi f.eks oppholdt oss i et tre var det viktig å ikke sovne og dette ned, slik at rovdyr fikk tak i oss. Senga hjemme eller setet på bussen kan symbolisere at vi oppholder oss over bakken. Derfor gir hjernen oss et lite tikk når vi holder på å sovne for å vekke oss. Dette skjer bare i den helt øverste søvnen da vi er i ferd med å sovne.

Lenke til kommentar

Er ikke så ofte jeg husker en drøm lenger, kanskje en eller to ganger i måneden. Har hatt noen virkelig merklige drømmer og flere kule. Et par drømmer har også påvirket meg i våken tilstand, føler meg deprimert eller rar, something like that, men heldigvis sjeldent.

Noen typiske ting som var vanlig i drømmer før:

- jeg måtte løpe fra noen eller noe, men det føltes ut som om jeg løp i sirup!! sinnsykt irriterenes

- øynene mine lukkes slik at jeg sliter med å se

- hvis jeg f.eks hadde noen krefter eller noe så funket disse aldri perfekt. Eks. Jeg hadde en magisk fjær som gjorde at jeg kunne fly, men da jeg prøvde så ble det maks noen lange hopp. Et annet eks. er at gunnern min plutselig bare ble en softpistol, spikerpistol eller whatever.

Det hender også at jeg i drømmen blir bevisst på en måte. Jeg vet at det er en drøm. Dette er like før jeg våkner og dette vet jeg, så jeg prøver å gjøre så mye ut av det som mulig :)

Ellers hadde jeg en veldig merklig drøm for et par måneder siden. Vel, drømmen i seg selv var ikke så veldig merkelig, men satt i sammenheng så var den det.

Jeg drømte om en jente som jeg ikke har sett eller tenkt på i tre år. Og da kjente jeg ikke henne noe særlig, bare gikk i parallellklassen hennes. Åssen drøm kan bare folk gjette seg til, er ikke så viktig :p Jeg tenkte ikke så mye mer over det der og da, men dagen etter dro jeg på jobb og der stod hun!! Hun hadde nettopp begynt på jobben min, og jeg bare hva svarte!!! Seriøst et freakish sammentreff!

Lenke til kommentar

- jeg måtte løpe fra noen eller noe, men det føltes ut som om jeg løp i sirup!! sinnsykt irriterenes

Dette var gjengangere hos meg før, spesielt at jeg så ufokusert, selv om jeg konsa skikkelig for å se. Jeg minnes at det var skummelt til tider.

Nå for tiden har jeg som regel helt absurde drømmer, men de har alltid med elementer av kjente ting, steder eller personer.

Siste drøm jeg husker var jeg og noen bekjente på et hotell, og vi hadde med oss edderkoppkjæledyr i bur, helt sykt overdimensjonerte. Vi lot våre 2 edderkopper leke med en rød edderkopp noen andre hadde med. Plutselig gikk edderkoppene ned en trapp, og vi kunne se masse "blitzlys" - og vi visste (helt naturlig selvsagt) at det betydde at den røde edderkoppen drepte vår ene (gul og grønn) - vi gikk ned for å undersøke, og fant masse spor av grønt slim, og tenkte at alle var borte. men plutselig var den store røde på en balkong, før den hoppet ned på en uteservering som var under, men der ble den borte. Kjente ting her var kun personene som var der, selv om jeg ikke husker akkurat hvem, vet jeg det er noe familie eller venner. Pluss noen ukjente

Lenke til kommentar

Hater detta og løpe i sirrup ja. .

det funker dårlig for og si det slik :p

Jeg drømmer ofte om ting jeg gleder meg til, gruer meg til eller tilng sm har skjed i fortiden(som oftes dårlige tng)

som oftest rare drømmer med en slags mening men med mase uforklarlig kluss i og :)

Lenke til kommentar

Dette var gjengangere hos meg før, spesielt at jeg så ufokusert, selv om jeg konsa skikkelig for å se. Jeg minnes at det var skummelt til tider.

Nå for tiden har jeg som regel helt absurde drømmer, men de har alltid med elementer av kjente ting, steder eller personer.

Siste drøm jeg husker var jeg og noen bekjente på et hotell, og vi hadde med oss edderkoppkjæledyr i bur, helt sykt overdimensjonerte. Vi lot våre 2 edderkopper leke med en rød edderkopp noen andre hadde med. Plutselig gikk edderkoppene ned en trapp, og vi kunne se masse "blitzlys" - og vi visste (helt naturlig selvsagt) at det betydde at den røde edderkoppen drepte vår ene (gul og grønn) - vi gikk ned for å undersøke, og fant masse spor av grønt slim, og tenkte at alle var borte. men plutselig var den store røde på en balkong, før den hoppet ned på en uteservering som var under, men der ble den borte. Kjente ting her var kun personene som var der, selv om jeg ikke husker akkurat hvem, vet jeg det er noe familie eller venner. Pluss noen ukjente

Haha! Spilt mye Half-Life i det siste?:p

Lenke til kommentar

Drømmene mine er nesten alltid helt absurde, men når jeg tolker dem etterpå skjønner jeg faktisk hva jeg har tenkt ... :p

Eks.

Drømte at jeg var et lite barn i en landsby i Frankrike, under middelalderen. Kirken mente at barna av landsbyen var onde, derfor måtte vi igjennom skjærsilden (som i drømmen min var en sklie ned til helvete med ildhindringer). Da det var min tur til å skli ble hindringene borte, så jeg kom meg trygt ned. Plutselig skjønte jeg at det ikke var helt trygt allikevel Derfor var jeg nødt til å gjemme meg under det runde bord, hvor de voksne holdt et møte. Like etterpå dukket Oprah opp, og da var jeg redda.

Ellers drømmer jeg ofte at noen skal drepe meg, eller et eller annet sykt.

Åh ... Så hadde jeg en som var litt "skummel". Drømte at jeg stod og så på en dame som var fanget i et glasshus. Hun banka på veggene og skrek etter hjelp, men jeg kunne ikke gjøre noe. Da kom det plutselig noen slags vakter løpende og skrek på et språk jeg ikke skjønte, før de satte håndjern på meg. Deretter ble jeg ført nedover en tom gangvei, av en spøkelsesaktig skygge. Da jeg gikk nedover veien ble ordene "Jeg lurer på hva som skjedde med deg i 1990 (?)" gjentatt. Jeg ble ført til en labyrint, og da var jeg på egenhånd. På en eller annen måte kom jeg meg ut. Det neste jeg husker er at jeg ligger på bakken og titter opp på noen tretopper, før jeg lukker øynene

Endret av Ville Vonca
Lenke til kommentar

Drømmer særs sjelden, eller det kan være at jeg ikke husker noe av det.

I natt drømte jeg imidlertid at jeg fikk tre tær avskåret, og ble kjørt til en tilfeldig lege som bare sydde de på igjen. What the hell.

Lenke til kommentar

Jeg drømmer masse om tv-serier og filmer som jeg liker. F.eks så har jeg sikkert rømmt 236 gang fra Fox River

I natt drømte jeg om at politiet stoppet meg på mopeden. De trodde den var trimmet. Så de bestemte seg for at jeg skulle starte den for å se på turtallet og bråket. Men de fant ut at den var orginal.

Tror jeg drømte det fordi mopeden min ikke er orginal og at jeg kanskje er redd for å bli tatt. Men jeg har en såkalt "politi-knapp" som låser mopeden på lavt turtall...

Lenke til kommentar
Jeg drømmer masse om tv-serier og filmer som jeg liker. F.eks så har jeg sikkert rømmt 236 gang fra Fox River

I natt drømte jeg om at politiet stoppet meg på mopeden. De trodde den var trimmet. Så de bestemte seg for at jeg skulle starte den for å se på turtallet og bråket. Men de fant ut at den var orginal.

Tror jeg drømte det fordi mopeden min ikke er orginal og at jeg kanskje er redd for å bli tatt. Men jeg har en såkalt "politi-knapp" som låser mopeden på lavt turtall...

Du har god grunn til å ha mareritt om politiet pga. mopeden din. Politiet var på skulen vår og sa at vi var naive dersom vi trudde at det var hjelp i med den politi-knappen.

Lenke til kommentar
Du har god grunn til å ha mareritt om politiet pga. mopeden din. Politiet var på skulen vår og sa at vi var naive dersom vi trudde at det var hjelp i med den politi-knappen.

Vil ikke si at det var et mareritt. Kan si at politiknappen gjør sin jobb. I allefall på min moped :D

Kjører du (uorginal) moped selv? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...