Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan drømmer dere?

Xecuter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har ca. 1-5min på huske drømmer etter at du våkner, ellers sletter hjernen de helt. Mareritt husker man best ;), jeg husker ett par drømmer fra 2-3års alderen ;).

Høres logisk ut ja. Har opplevd flere ganger at jeg har våknet og tenkt "fy faen, jeg burde skrive en bok om det her", og ikke tenkt noe mer på det. Og når jeg skal gjenfortelle den så husker jeg ikke en dritt. Husker egentlig ikke at jeg har drømt engang, bare at jeg husket det når jeg våknet.

Lenke til kommentar

Vel, for å ta en av mine:

Jeg kom på den i og med at jeg sitter og spiller guild wars nå og da.

Jeg drømte at jeg sprang rundt med en bue, og en liten skillbar helt nederst i synsvinkelen, og jeg var samme yrke som main characteren min; Ranger/elementalist..

Noe kulere en det blir det ikke.

Men det begynner å bli en stund siden :(

Lenke til kommentar
Jeg vil og drømme! Det er så gøy å fundere på hva det kan bety og slikt i ettertid... Men jeg husker ofte bare en drømm i måneden:(

Jepp.. Jeg skrev det i går.. Og det helt raare var at jeg faktisk drømte noe i natt, som jeg husker!:D.. Var ikke så morsom drømm.. men jeg drømte i det minste.. Jeg drømte at jeg var på klassetur til et svømmebasseng. Så fant jeg en sånn greie som tilsvarer en 10-krning, som du putter inn i garderobeskapene vettu:P.. Arti:)

Lenke til kommentar

Drømmer ganske ofte at jeg har en del ansvar. Noen har rota seg borti noe - jeg må trå til. Noen blir overfalt, innbrudd i huset, etc - jeg ordner opp. Drømmer også ofte at jeg er på skattejakt/oppdagelsesferd.

Det er vel "en typisk drøm" for meg.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg finner det nærliggende å tro at jeg drømmer som folk flest. Likevel kan jeg ikke huske å ha hatt en eneste normal og hverdagslig drøm. Dette kan ha noe med at de absurde drømmene fester seg mye lettere til hukommelsen.

Drømmene finner sted på konkrete plasser som er kjente for meg, eller så er plassen sammensatt av elementer fra flere ulike steder. Det kan for eksempel være at kirken til et sted plutselig er kommet en helt annen plass, og lignende. Persongalleriet består også av kjente, men som oftest med litt andre egenskaper enn i det våkne livet.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Drømmer masse forskjellig. Noen ganger bare kjedelige ting som har skjedd den dagen, andre ganger kan jeg drømme at jeg blir kidnappa, tar selvmord eller noe. I dag drømte jeg samme tingen tre ganger og våkna hver gang for den var så ubehagelig, men alle tre hadde forskjellig slutt. Har aldri skjedd før. Oo

Lenke til kommentar

Drømmer egentlig svært sjeldent.

Men når jeg først har det så står jeg som regel opp å tenker over hvor stillig den var.

Noen få ganger så er det også erotiske drømmer, og da er det kjipt å våkne opp. (med litt flaks klarer jeg å legge meg til å sove igjen, samt fortsette på drømmen)

Men er som sagt ganske så loka drømmer ja.

Edit: En drøm som var helt skrudd som jeg hadde et år eller to tilbake var når jeg drømte at jeg og en venn av meg var i Doom 3 / BF2 verdenen. XD

Husker at jeg krøp rundt i trange luftekanaler, og jeg var medic. Deretter ble vennen min drept rett bak meg, og som jeg så måtte redde siden jeg var medic i typisk BF2 stil)

Halveis mareritt var det vell. Eller bare en god Actiondrøm som jeg ville kalt det. :p

Ikke vanskelig å forestille seg hvor inspirasjonen kom fra....

(litt for mye Doom 3 og BF2 MP)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

I alle drømmene jeg har hatt siste årene har menneskene i drømmen rød eller blå tekst over seg (battlefield) eller jeg har en actionbar (wow)

og kan kaste spells.

Ting kan tyde på litt for mye spilling.

Selv drømmer jeg mest om jeg sover lengre ikke 0100-0600 men 0600-1000

Lenke til kommentar
jeg husker ett par drømmer fra 2-3års alderen ;).

Samme her, eller iallfall fra 5-årsalderen. Drømte ofte at jeg og foreldrene mine var ute og gikk eller noe, og plutselig skilte jorda seg, og så sto jeg alene og så over på dem på andre siden av stupet uten mulighet for å komme meg over.

Har faktisk litt problemer med å skille mellom drømmer og virkelighet nå for tiden, drømmer så sykt mye.. I natt for eksempel drømte jeg at jeg volvoen jeg hadde kjøpt plutselig var formet som en blanding av traktor og trehjulssykkel, med svæære bakhjul, ett tynt hjul framme og et sånt plastsete på taket som svaiet fram og tilbake når jeg kjørte. Da jeg våknet var det rett før jeg gikk ut for å sjekke bilen, men slo det fra meg. Kan ha noe å gjøre med at alle mobber meg for "svensketraktorkjærligheten" min :p

Lenke til kommentar

Husker at jeg alltid hadde mareritt om brøyteplogen! :wee:

Den brukte alltid å komme etter meg, har hatt flere drømmer om det. Vet ikke hvorfor, var jo ikke redd den eller noe, men hadde ofte mareritt om det. Hvis jeg ikke klarte å gjemme meg fra den kom den etter meg, klarte egentlig aldri å gjemme meg for den. En gang klarte jeg å få opp en ingame-meny hvor jeg trykket avslutt, for så å våkne! :!:

Lenke til kommentar

Husker som regel ingen ting, men de jævligste skumleste drømmene sitter som støpt.

For et par dager siden hadde jeg en drøm som virket så ekte når jeg våket at det var for ille. Hadde en skrekkerlig drøm at jeg var på en hytte alene i en skog, og et eller annet vesen for å sprang rundt om kring utta for hytta, kunne aldri se det helt etter som jeg husker. Så drev det også å slo på veggene og klatret på taket, husket når jeg våknet så var jeg våt av svette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...