Xecuter Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Det har omsider gått opp for meg at andre folk drømmer ikke slik som meg. Jeg drømmer alt helt banalt! Ting har nødvendigvis ikke sammenheng i det hele tatt! Jeg trodde alle hadde banale drømmer og har egentlig aldri tenkt over det. Så hver gang jeg har sett f.eks. film o.l. hvor folk har drømt "normal", altså om ting som faktisk kan skje i det virkelige liv () så har jeg tenkt at dette er jo veldig unøyaktig, ingen drømmer slik. Så hvordan er en typisk drøm for dere? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg drømmer vel ganske så normalt; om ting som har skjedd i løpet av dagen og tiden osv. Det som er litt morsomt å vite er at grunnen til at man har mareritt, er fordi man skal forberede seg på uventede ting. I gamle dager var det jo dyr ol. mennesket måtte passe seg for, derfor drømte de om monstre og sånne ting, for å forberede seg. Vi er ikke lenger redde for slike dyr, men dette ligger i genene. Lenke til kommentar
Jon4s Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Jeg drømmer om så forferdelig mye rart. Endret 13. mai 2008 av Jon4s Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Her er en av mine: Tidenes kuleste drøm i natt! Advarsel, meget høyt banalt nivå her. D heile starte me at æ går på vgs her i Tromsø, og vi har et prosjekt på skoln. Utruli nok har æ ho Liv Jorunn som lærer her åsså! bah. Og utruli nok så har æ åsså bil å lappen i første åsså. Anyways, på starten at åre hadde vi bidd eni om å ha et klasseprosjekt mot sluttn av åre. Åsså kom slutten av åre, og vi sku jo ha d hær klasse prosjektet. Prosjekte skulle utføres på Målselv! Av alle muulie plassa! MÅLSELV! WTF? Ok, greit nok, men på starten av året hadde jeg bestemt at jeg og Kenneth skulle dele rom og gjøre ting sammen, men æ å Kenneth går ikje på samme skole engang, så d lar sæ jo ikje gjennomføre. Å da bi ho Liv Jorunn dritsur på mæ. Så æ bestemme mæ førr å kjøre heim å sove, og d e jo godt over 2 timers kjøring, men d gjør ikje nåkka siden æ e våken på natterstid siden æ jobbe på postterminalen. Jaja, banalt nok. Når æ så kommer hjem så e d første æ må gjøre e å brygge kaffe t ho mamma! WTF? Koffør drømme æ om sånt?? Så plutseli står æ i boligfelte på sandstrand, me pappa sin bil, ja dn store kvite ^^. Der møte æ drømmedama Ho likna vældi på ho i Dexter sesong 2, http://images.gfx.no/437/437721/i_437721-564x376.jpg <-- ho... bare ho va norsk å på min alder^^ Åsså sensurere æ litt her Sensurere litt t Jahm, å hode stupsførelska som æ bei i ho så sku vi kjøre opp på åsesletta^^ av alle plassa. Så vi heiv åss inni pappa sin bil å kjørte opp. Så når vi kom opp t porten der oppe så bei d så djævelsk me tåke, så vi måtte ut å gå. Her møste æ syne mitt, å må drive å rope "kjære kor e du?", åsså går æ etter stemmen hennes. Alt æ ser e kvitt, å klare ikje å styre nåkka, antakeligvis førr at æ egentli va på tur å våkne, da bruke å skje sånt. Anyways, vi kom åss opp på åsesletta, men det va d en svær kirkegård! Sånn som den på Sandstrand. Jaja vi kom nu åss dit, æ hadde fått syne tebake. Å når vi kom dit så va d masse folk der som satt å spælte kortspæll eller ka fan d nu va. Men d virka som om folk blei holdt der, altså me tvang. Å æ bynte jo å stresse, førr æ å ho der nye kjæresten min sku jo humptybumpty men æ sku jo åsså være tebake på målselv! Førr der sku æ feire julaften me ho Mailin! HAHAHA! Ho Mailin va den andre kjæresten min. Hadde faktisk åsså ei i Tromsø ^^ Så æ drømme om å være rundbrenner, jada så deeee.... Men så kjæm d kule. Æ innser jo etter kvært som vi sett der å spælle kort at detta ikje e rett. Så æ bynne å leite etter en glitch, "en glitch?" spør du, ja som i The Matrix. Haha! Ja så æ sett nu der, å plutseli ser æ d, vi ekje på en kirkegård, men i et stort rom. Vi e alle inni et stort fasilitet som gjør eksperimenta på folk osv. Å akkurat nu innser æ jo at detta e jo som Portal^^ Ja så går æ ho nyeste dama, å masse folk inn døra å bak heile greiern, som i Portal^^ Så plutseli får vi oppdrag fra presidenten. Kæm e vi? Vetkje. D e hvertfall mæ. Tippe den eine av de andre e han christian, vetkje kæm den tredje va. Uansett, vi skal redde presidenten, førdi hannes egne folk konspirere mot han å kommer t å drepe han. Vi må åsså redde presidentens datter. Å etter kvært som vi går rundt her, innser æ at vi e liksom i kulissan t Nerstranda sentere ^^ haha jada, så her går vi, me full-lada softguns! HAHA! Yes folkens, vi ska redde presidenten me softgunna! Galskapen tar ingen ende... Så først får vi tak i presidenten, som forøvrig sett i rullestol, må drive å finne døra (altså glitchen) som får åss ut av Nerstranda igjen. Mens vi hold på kjem jo en masse folk å ska ta åss, inklusiv presidentens egne Secret Service. Men æ har fått en ny egenskap, æ kan manipulere folk, så æ klare å lure dæm førr ei lita stund t å tru at d e ikje åss de skal ta.^^ Men d ende jo i en big shootout, vi me softgun, dæm me ekte skudd! Å kor æ har detta me presidenten i fra, d e en tv-serie som heite The Unit^^ Dritkul, må sees! Så går æ å Christian inn bak førr å leite etter dattra t presidenten, men ho veit jo ikje at vi ska redde ho, så vi må lage ei fella som ho kan gå i, sånn at vi får tak i ho. Å når vi har ho, e d påan igjen me softgun-skytinga! Vi tar heilt av! Spring opp etter vegga å greier! ^^ Fette tøft!! Så skyt han Christian ut magasine sitt, å må bare springe, mens æ som har 2 magasin (!) fortsette å skyte, og hold dæm unna sånn at vi kjæm åss ned trappa! å der våkna æ.... Sånn drømmer jeg hver natt omtrent. Bare husket alt så godt den dagen. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Eg har mykje sanndrømmer og drømmer som er heilt på tryne. Den siste drømmen min var at fattern hadde funne ut at eg snuser og blei ganske skuffa over meg(Homer simpson skuffa). For å gjere han glad igjenn prøvde eg å by han vatten, eg for å sparang etter han med eit glas vatten for at han skulle bil glad igjenn. Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg drømmer ofte at jeg er på dass, og akkurat i det jeg skal begynne å pisse våkner jeg Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg drømmer ofte at jeg er på dass, og akkurat i det jeg skal begynne å pisse våkner jeg ! Lenke til kommentar
Kanius Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Her er en av mine:Tidenes kuleste drøm i natt! Advarsel, meget høyt banalt nivå her. D heile starte me at æ går på vgs her i Tromsø, og vi har et prosjekt på skoln. Utruli nok har æ ho Liv Jorunn som lærer her åsså! bah. Og utruli nok så har æ åsså bil å lappen i første åsså. Anyways, på starten at åre hadde vi bidd eni om å ha et klasseprosjekt mot sluttn av åre. Åsså kom slutten av åre, og vi sku jo ha d hær klasse prosjektet. Prosjekte skulle utføres på Målselv! Av alle muulie plassa! MÅLSELV! WTF? Ok, greit nok, men på starten av året hadde jeg bestemt at jeg og Kenneth skulle dele rom og gjøre ting sammen, men æ å Kenneth går ikje på samme skole engang, så d lar sæ jo ikje gjennomføre. Å da bi ho Liv Jorunn dritsur på mæ. Så æ bestemme mæ førr å kjøre heim å sove, og d e jo godt over 2 timers kjøring, men d gjør ikje nåkka siden æ e våken på natterstid siden æ jobbe på postterminalen. Jaja, banalt nok. Når æ så kommer hjem så e d første æ må gjøre e å brygge kaffe t ho mamma! WTF? Koffør drømme æ om sånt?? Så plutseli står æ i boligfelte på sandstrand, me pappa sin bil, ja dn store kvite ^^. Der møte æ drømmedama Ho likna vældi på ho i Dexter sesong 2, http://images.gfx.no/437/437721/i_437721-564x376.jpg <-- ho... bare ho va norsk å på min alder^^ Åsså sensurere æ litt her Sensurere litt t Jahm, å hode stupsførelska som æ bei i ho så sku vi kjøre opp på åsesletta^^ av alle plassa. Så vi heiv åss inni pappa sin bil å kjørte opp. Så når vi kom opp t porten der oppe så bei d så djævelsk me tåke, så vi måtte ut å gå. Her møste æ syne mitt, å må drive å rope "kjære kor e du?", åsså går æ etter stemmen hennes. Alt æ ser e kvitt, å klare ikje å styre nåkka, antakeligvis førr at æ egentli va på tur å våkne, da bruke å skje sånt. Anyways, vi kom åss opp på åsesletta, men det va d en svær kirkegård! Sånn som den på Sandstrand. Jaja vi kom nu åss dit, æ hadde fått syne tebake. Å når vi kom dit så va d masse folk der som satt å spælte kortspæll eller ka fan d nu va. Men d virka som om folk blei holdt der, altså me tvang. Å æ bynte jo å stresse, førr æ å ho der nye kjæresten min sku jo humptybumpty men æ sku jo åsså være tebake på målselv! Førr der sku æ feire julaften me ho Mailin! HAHAHA! Ho Mailin va den andre kjæresten min. Hadde faktisk åsså ei i Tromsø ^^ Så æ drømme om å være rundbrenner, jada så deeee.... Men så kjæm d kule. Æ innser jo etter kvært som vi sett der å spælle kort at detta ikje e rett. Så æ bynne å leite etter en glitch, "en glitch?" spør du, ja som i The Matrix. Haha! Ja så æ sett nu der, å plutseli ser æ d, vi ekje på en kirkegård, men i et stort rom. Vi e alle inni et stort fasilitet som gjør eksperimenta på folk osv. Å akkurat nu innser æ jo at detta e jo som Portal^^ Ja så går æ ho nyeste dama, å masse folk inn døra å bak heile greiern, som i Portal^^ Så plutseli får vi oppdrag fra presidenten. Kæm e vi? Vetkje. D e hvertfall mæ. Tippe den eine av de andre e han christian, vetkje kæm den tredje va. Uansett, vi skal redde presidenten, førdi hannes egne folk konspirere mot han å kommer t å drepe han. Vi må åsså redde presidentens datter. Å etter kvært som vi går rundt her, innser æ at vi e liksom i kulissan t Nerstranda sentere ^^ haha jada, så her går vi, me full-lada softguns! HAHA! Yes folkens, vi ska redde presidenten me softgunna! Galskapen tar ingen ende... Så først får vi tak i presidenten, som forøvrig sett i rullestol, må drive å finne døra (altså glitchen) som får åss ut av Nerstranda igjen. Mens vi hold på kjem jo en masse folk å ska ta åss, inklusiv presidentens egne Secret Service. Men æ har fått en ny egenskap, æ kan manipulere folk, så æ klare å lure dæm førr ei lita stund t å tru at d e ikje åss de skal ta.^^ Men d ende jo i en big shootout, vi me softgun, dæm me ekte skudd! Å kor æ har detta me presidenten i fra, d e en tv-serie som heite The Unit^^ Dritkul, må sees! Så går æ å Christian inn bak førr å leite etter dattra t presidenten, men ho veit jo ikje at vi ska redde ho, så vi må lage ei fella som ho kan gå i, sånn at vi får tak i ho. Å når vi har ho, e d påan igjen me softgun-skytinga! Vi tar heilt av! Spring opp etter vegga å greier! ^^ Fette tøft!! Så skyt han Christian ut magasine sitt, å må bare springe, mens æ som har 2 magasin (!) fortsette å skyte, og hold dæm unna sånn at vi kjæm åss ned trappa! å der våkna æ.... Sånn drømmer jeg hver natt omtrent. Bare husket alt så godt den dagen. Det går da ikke ann å få hvile i en drøm som det? Hadde våkna like sliten jeg.... Edit: La inn spoiler pga laaang tekst.. Endret 10. mai 2008 av Kanius Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Nei jeg sover godt jeg! Og som sagt drømmer slik omtrent hver natt. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Drømmer om helt ulogiske og forskrudde ting. Men gjerne med noen logiske elementer. Som et menneske jeg tenkte mye på dagen før. Lenke til kommentar
The Lulz Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Drømmer begge deler, noen ting er helt skrudd, husker jeg drømte at naboen tok snøen fra hele hagen vår (den er stor) og sånt. Hender også at jeg drømmer helt normale ting som at jeg er med noen venner eller noe. Lenke til kommentar
Hyrutetytetytetur Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Folkene som går igjen er kjente men situasjonene er totalt absurde og ofte blir jeg opphengt i totalt banale ting som ofte går igjen i drømmene. Jeg husker få drømmer men noen ganger husker jeg stort sett forløpet. Kanskje litt rare overganger i blant. Tror nok jeg drømmer hver natt egentlig, men er stort sett de jeg drømmer rett før jeg våkner som jeg husker noe av. Eksempel: Jeg og kompis skulle til Fristaten i Danmark.. som jeg såvidt har hørt om engang. Vi tagg om penger til mat på veien dit. Tilslutt måtte vi ringe ei navngitt dame i drømmen som sikkert ikke jobber på sosialkontoret for å få penger til å komme oss hjem igjen. Så bodde vi i ei rønne og jeg åpna ei skoffe hvor det lå en lapp om at vi måtte flytte ut på dagen fordi de solgte rønna til en kakse som skulle bo der. Så kom gammelrektor på ungdomskolen som vi ikke har sett på over 20 år og sa at kommunen gikk til sak mot meg fordi vi forvilla oss i Danmark. Til slutt hadde de laget en nyhetsreportasje på Dagsrevyen om dette som vi da så. Og fattern satt bak meg og rista på hodet og lo. Lenke til kommentar
bøllefrøet Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Huff, drømmene mine er helt syke.. Drømmer 70% av gangene om at folk jeg kjenner dør på helt morbide måter. Huset mitt har brent ned, søstra mi ble påkjørt, OG, den som slår alt som er helt seriøs: Drømte at broren min datt på sykkel, og mistet hodet!! Sukk.. Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Drømmer som oftest at jeg blir drept, eller dør på en eller annen måte. Siden jeg ble sammen med dama, har jeg drømt 3-4 ganger at jeg har sex med noen andre enn henne. Har aldri drømt at jeg har det med henne..litt merkelig xD Ellers er det bare helt tåpelige ting, uten noen sammenheng. Lenke til kommentar
Kanius Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Hm.. I natt drømte jeg bare at jeg gikk rundt på et kjøpesenter.... Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg drømmer om ting som skjer dagen etter, noen ting vet jeg dagen før at skal skje og noen ting drømmer jeg om og deretter skjer det. Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg drømmer nesten aldri, er det noe jeg gjør galt? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hadde en kul drøm i natt, svømte rundt i en havn, lå masse store båter der, og i vannet var det fullt av gedigne fisk. Jeg fikk tak i en torsk, sikkert en meter lang, var litt av et arbeid å få avlivet den uti vannet og slepe den inn til land igjen. Skullle uti og hente mer fisk, men da ringte klokken. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg drømmer nesten aldri, er det noe jeg gjør galt? Joda du drømmer nok, det er bare det at du husker det ikke. Trudde også ei stund at jeg hadde slutta å drømme, men så begynte jeg å konsentrere meg om å huske drømmene, og det har blitt litt bedre. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg husker sjelden drømmene mine. I løpet av et år er det kanskje max 10 drømmer jeg kunne gjenfortalt når jeg våkner om morgenen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå