Gå til innhold

Porto? Noe å spare på?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg en PC. Jeg ønsker å kjøpe komponentene hver for seg for å bygge PC-en selv. Jeg har tenkt å kjøpe tinga fra litt forskjellige netttbutikker for å få prisen ned til et minimum. Så det jeg lurer på, er hva det vil koste meg i porto?

1) Regnes porto/frakt ut fra vekt, pris eller antall?

2) Finnes det en makssum for porto?

Jeg velger å kjøpe store deler av varene mine hos netshop.no (dvs. 7 varer på en samlet verdi til ca. 5000kr). Utenom det kjøper enkle ting fra fire andre nettbutikker (til maks 500 kr pr "ting"). I tillegg kjøper jeg to "dyre" komponenter hos nok en nettbutikk til samlet verdi rundt 2000kr.

Så det jeg lurer på er om det lønner seg å kjøpe et komponent fra en annen butikk, selv om jeg bare tjener maks 100kr på det. Blir det tatt igjen av portoen, eller ville den vert det samme uansett hvor jeg kjøpte den eller hvor mange ting jeg kjøpte den sammen med. (Det er litt bedre forklart helt nederst i posten)

Jeg håper dere forstår problemet mitt. Hvis ikke, så vær så snill og spørre, så skal jeg forklare mer. Jeg trenger litt oppklaring i denne saken.

på forhånd takk :D

Nettbutikkene det er snakk om er:

netshop.no (7 varer) - 4879kr

Amentio (1 vare) - 66kr

MPX (1 vare) - 295

DirekteShop.no (1 vare) - 539kr

Papyrus (1 vare) - 140kr

NetOnNet (2 varer) - 2128kr

(her er handlelista mi, som du ser har jeg ikke valgt billigste butikk på alt)

Som sagt: gjerne spørr meg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper du alt under 1000kr fra en butikk kan du spare 300-400kr i porto. Porto går etter vekta satser, hvor mye det er vet jeg ikke, men du kan sjekke ut før du fullfører ordren i hver butikk.

Armlenka kan du egentlig droppe. Den skal kobles til kabinettet, så du kan bare ta på kabinett regelmessig i stedet.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Jeg bruker som "tommerfinger regel" er det under 100 i prisforskjell så bestiller jeg fra butikken som har flest varer. Så i ditt tilfelle ville jeg nok holdt meg til Netshop og NetonNet, kanskje bare netshop for jeg tror det er feil i prisguiden på den hardisken. Ser ut som det er Netshop sin pris på en F1 750GB disk (795.-)

Lenke til kommentar

Takk til alle for hjelp og sånt... :D

Her er det jeg endte opp med:

Netshop:

Club3D Geforce 8800 GT 512MB

LC Power 550W "silent giant-green power"

Lian Li PC7BSCAND v3

Vista Home premium, norsk, 64-bit

OCZ Gold XTC DDR2 4096MB

Samsung SpinPoint 500GB

Samsung SH-S203D

Noctua NH-U12P

Sum (inkl. frakt): 5647,-

NetOnNet:

Asus P5K

Intel Core 2 Quad Q6600 2,4GHz

2*patchkabel 1m

patchkabel 30m

Startkit instalasjon

Sum (inkl. frakt): 2705,-

Totalsum: 8352,-

Det er ikke så galt, med tanke på at alt jeg betaler i frakt er 228kr (189 hos netshop og 99 hos NetOnNet).

Så nå er det ikke lenge til jeg kan sende en bestilling, håper det skjer i dag :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...