Gå til innhold

Kulturo: Jermannen ikke ferdig på kino


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når det gjelder referering og overlapping er dette noe Kevin Smith har gjort VELDIG mye i sine view askewniverse-filmer, så det er jo ikke spesielt nytt...

 

Det er noe nytt i denne sjangeren. Det oppleves som veldig nyskapende for enhver tegneseriefan der ute, som gjerne skulle sett Spider-Man svinge seg i bakgrunnen når man så på Daredevil eller se Bruce Wayne se Supermann på kveldsnyhetene i Batman Begins. For det er langt mer tro mot opphavsmaterialet. Det er nyskapende at filmene ikke er stand-alone lenger, slik det har vært i over 50 filmer i nyere tid innen sjangeren. Hvor da Iron Man var først ut med å være en film som bare er en bit av puslespillet. ;)

Lenke til kommentar
Når det gjelder referering og overlapping er dette noe Kevin Smith har gjort VELDIG mye i sine view askewniverse-filmer, så det er jo ikke spesielt nytt...

 

Det er noe nytt i denne sjangeren. Det oppleves som veldig nyskapende for enhver tegneseriefan der ute, som gjerne skulle sett Spider-Man svinge seg i bakgrunnen når man så på Daredevil eller se Bruce Wayne se Supermann på kveldsnyhetene i Batman Begins. For det er langt mer tro mot opphavsmaterialet. Det er nyskapende at filmene ikke er stand-alone lenger, slik det har vært i over 50 filmer i nyere tid innen sjangeren. Hvor da Iron Man var først ut med å være en film som bare er en bit av puslespillet. ;)

 

Hehe, enhver tegneseriefan er vel å overdrive litt. Jeg kjønner hva du sikter til med nyskapningen, men det vil vise seg hvor bra det er. Personlig synes jeg trenden i den Amerikanske superhelt tradisjonen av tegneserier med slike crossovers oftere fungerer dårlig enn bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

Rent personlig var jeg veldig kritisk til hvordan Marvel Studios førte sin strategi her. Syntes Warner Brothers sin strategi var smartere ved at de ville lage sin ensemble film først og så la heltene ha sine "spin offs" i solo-filmer. Mye lettere både med tanke på økonomi og logistikk.

 

Men jeg har tydeligvis bommet grovt med den konsekvensanalysen. Justice League befinner seg i "development hell" og Marvel Studios har startet med en enorm suksess. Problemene vil jo komme om en av filmene flopper, eller en skuespiller trekker seg (skal mye til, da man er kontraktsfestet). Bare tenk på prislappen det vil bli å samle Norton, Jackson, Pitt, Downey Jr., Howard m.m i en og samme film.

 

I tegneserieverdenen er noen av de beste historiene de som involverer flere helter. Civil War blant annet, selv om jeg mener Iron Man er "out of character" der. Secret Wars var også en veldig artig affære, selv om det var langt mer fantasi enn hva Civil War er, som er mer "realistisk" problemstilling i en verden av superhelter.

 

Personlig er jeg ganske lei av standalone-filmene. Jeg har sett over 50 av dem, så det var kjekt med noe nytt som i Iron Man.

 

Bare synd Marvel Studios ikke har filmrettighetene til egne verk som Spider-Man og X-men. Men Daredevil er tilbake hos dem neste år, men jeg tviler på det kommer noe forsøk på å restarte den helten med det første.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...