Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

gutt kysse gutt for eksperimenterings skyld

Gjest SkepTissk

Anbefalte innlegg

Gjest SkepTissk
Åjoda, det vil i minste fall manipulere sinnet til å tro at homser er ok, noe de ikke er... denne diskusjonen har virkelig fått meg til å åpne øynene

Jeg oppfatter det mer som om du har lukka øynene ... men det er min mening ;)

Homs i vei, det er helt okæi!

Helt enig, ingen kan tvinge noen til å bli homser, og man blir ikke automatisk homofil bare av å eksperimentere.

Åjoda, alt handler jo om påvirkning syns jej da, og blir man påvirket til å bli homo, kan man også bli påvirket til å bli hetero igjen (Heldigvis)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Åjoda, alt handler jo om påvirkning syns jej da, og blir man påvirket til å bli homo, kan man også bli påvirket til å bli hetero igjen (Heldigvis)

Så siden jeg har flere homifile venner, så er jeg i faresonen for og bli homo?

Og siden jeg har kysset flere av de, så er jeg homo da eller?

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Ja, Espen. Du er kjempehomo.

Og er ikke de teoriene med at man blir "påvirket til å bli homo" litt utdaterte? Jeg trodde det var bevist at det ikke var en slags smittsom sykdom. oO

Tja, folk mener homofili er smittsomt siden man i miljøer hvor det er greit å være homo, har langt flere homofile enn f.eks. i Iran, hvor det er forbudt ved lov. Den eneste muligheten man har til å sjekke hvor mange homser det er et sted, er å spørre, man ikke ta blodprøve, fingeravtrykk eller på noen annen måte definere en persons legning.

Menmen, det er bare vissvass! Legning er man født med! Det er derimot ikke noe fysisk hinder for en homofil mann å ha sex med en kvinne. Bare se på f.eks. Blomster-Finn og Per-Kristian Foss. Begge de to fikk jo barn og greier før de kom ut av skapet. Det var ingenting som påvirket dem til å bli homofile. De ble bare påvirket av at samfunnet plutselig aksepterte homofili, og da åpnet de seg. Homofile har de alltid vært. :)

Lenke til kommentar

Det mangler jo forskning i begge retninger, men det er utført noen interessante studier på lesber, men testgruppen består bare av noen hundre personer, og er statistisk for liten.

Men i alle fall. Poenget med denne forskningen var at de tok for seg et tverrsnitt av den kvinnelige befolkningen, kartla legningen, og sammenlignet med et utvalg jenter med "mannlige former", altså jenter som har "guttehofter", altså at de ikke har typisk kvinnlig form på hoftene og slike ting, og resultatene viste påfallende høyere andel lesbiske i gruppen jenter med "mannlige former".

Denne undersøkelsen er ikke entydig, da den ikke er gjennomført igjen, og testgruppen var som sagt statistisk for liten til at man kan si noe. Men det er et interessant resultat likevel.

En annen undersøkelse som er interessant er kartleggingen av legning blandt eneggede og toeggede tvillinger. For å klargjøre en ting først, så vil jo rent biologisk sett toeggede tvillinger ikke være noe nærmere hverandre enn to vilkårlige søsken, da de kommer fra hvert sitt egg, mens eneggede tvillinger vil ligge mye nærmere hverandre rent genetisk.

Det man fant ut var at dersom en enegget tvilling var homo, var det over 50% sjans for at den andre også var det. Når det kom til to-eggede tvillinger var det ikke mer sammenfallende enn for vanlige søsken.

Mye interessant forskning altså, men ingen som har funnet svaret.

Så kan man jo stille spørsmål om: trenger man egentlig å vite det? Blir vi noen bedre mennesker av å vite det? :)

Lenke til kommentar
Nja, jeg tror homofile gutter syntes det er søtt å se på to jenter som kliner (lesbiske eller ikke). Har hvertfall hørt det, men har heller ikke noe fasitsvar.

[ironi]Ja men om du har "hørt" det så er det jo sant.[/ironi]

Personlig tenner eg ikke så veldig mye kyssing uansett hvem som kysser. To gutter, to jenter eller ei jente og en gutt. Eller tre for den del. Dette varierer veldig. Eg er bifil. Eg har uansett pratet med et par kompiser om dette, både heterofile, homofile og bifile. De heterofile sier at to jenter er turn-on, men de fleste av dette mener også at dette er forventet av menn. Så eg tror også flere av disse ikke nødvendigvis faktisk mener det er turn on, men at de sier det fordi de føler at "de må". Noen bifile mener det er turn on, mens de fleste homofile eg har pratet med mener ikke det er turn on.

Men nå har eg ikke pratet med så mange at det er representativt, men det er uansett ikke noe "eg har hørt".

Uansett ser eg det er en del holdninger vi må endre.

Man blir ikke homofil ut av det blå. Enten er man, eller så er man ikke. Eg mener man kan være homofil uten å oppdage det, men man trenger ikke å uroe seg for det når det oppdages. Det er ikke farlig.

Lenke til kommentar
Det mangler jo forskning i begge retninger, men det er utført noen interessante studier på lesber, men testgruppen består bare av noen hundre personer, og er statistisk for liten.

Men i alle fall. Poenget med denne forskningen var at de tok for seg et tverrsnitt av den kvinnelige befolkningen, kartla legningen, og sammenlignet med et utvalg jenter med "mannlige former", altså jenter som har "guttehofter", altså at de ikke har typisk kvinnlig form på hoftene og slike ting, og resultatene viste påfallende høyere andel lesbiske i gruppen jenter med "mannlige former".

Denne undersøkelsen er ikke entydig, da den ikke er gjennomført igjen, og testgruppen var som sagt statistisk for liten til at man kan si noe. Men det er et interessant resultat likevel.

En annen undersøkelse som er interessant er kartleggingen av legning blandt eneggede og toeggede tvillinger. For å klargjøre en ting først, så vil jo rent biologisk sett toeggede tvillinger ikke være noe nærmere hverandre enn to vilkårlige søsken, da de kommer fra hvert sitt egg, mens eneggede tvillinger vil ligge mye nærmere hverandre rent genetisk.

Det man fant ut var at dersom en enegget tvilling var homo, var det over 50% sjans for at den andre også var det. Når det kom til to-eggede tvillinger var det ikke mer sammenfallende enn for vanlige søsken.

Mye interessant forskning altså, men ingen som har funnet svaret.

Så kan man jo stille spørsmål om: trenger man egentlig å vite det? Blir vi noen bedre mennesker av å vite det? :)

Nei, man trenger strengt tatt ikke vite det . . Men på en annen side hadde det vært greit å slå tilbake mot kristne som fremdeles tror at dette er noe man velger. Dog så kan det føre til andre dilemmaer.

Jeg vet selv at det er noe som alltid har vært en del av meg, og at det ikke er noe jeg har valgt selv eller blitt påvirka til å bli, og det er det viktigste for meg personlig sett. Jeg forelsker meg i og tenner utelukkende på personer av samme kjønn, uansett hvor mye jeg har prøvd å forandre legning i løpet av de siste åra. Folk får tro hva de vil, men jeg vet sanninga om meg selv bedre enn dem.

Endret av Yfireld
Lenke til kommentar

Du er ikke homofil hvis du kysser en gutt så lenge du ikke er det fra før, og det gjør deg vel ikke mer homofil heller.

For all del kan folk eksprimentere så mye de vil med andre gutter uten at de blir homofile av den grund, men selv er ikke dette noe jeg kunne tenkt meg å gjort.

Lenke til kommentar
Det er jo rett og slett bare hva flertallet syns som er det "riktige". Og hvis vi tar utgangspunkt i det er det feil at to gutter kysser. Det er feil at gutter sminker seg. Det er feil at jenter skal si sin egen mening og krangle og sloss som guttene... osv...

Hvilket århundre lever du i, siden flertallet mener at jenter ikke skal si sin mening?

Lenke til kommentar

Hadde vært kult å være så lite selvhøytidelig at man som gutt (per tabunivåene i dagens samfunn) hadde kunnet kysse en annen gutt uten å være homofil – hvis man har lyst til det. Om det går an å ha lyst til det uten å være homofil eller i det minste bifil er en annen sak.

Lenke til kommentar

Haha, visste ikke at noen gutter faktisk har kysset kompissen sin. Litt ekkelt egentlig.

At 2 veninner kysser er mer vanlig en at 2 kompisser kysser. Vet ikke hvorfor, men sånn er det bare. Må du øve deg, prøv heller armen din eller noe:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Fordommer kommer alltid til å eksistere, dessverre. Det verste er at alle skal ha meninger om ting som ikke angår dem i det heletatt, om en gutt vil kysse en gutt så la ham for all del gjøre det.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Vi har da alle fordommer i forskjellige grader, vi bare praktiserer de forskjellig. Heldigvis har jeg lært at "taushet er gull", i den sammenhengen.

Kysset selv en kompis en gang. Var full, riktig nok bare på kinnet, men reaksjonene var ufattelige. Trodde han skulle sett seg ned og gråte. Han er fortsatt redd for meg : o

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Haha, visste ikke at noen gutter faktisk har kysset kompissen sin. Litt ekkelt egentlig.

At 2 veninner kysser er mer vanlig en at 2 kompisser kysser. Vet ikke hvorfor, men sånn er det bare. Må du øve deg, prøv heller armen din eller noe:)

Fullstendig uenig med deg. Synes du er fordomsfull og generaliserende. Jeg ser ingen grunn til at gutter heller skal kysse armen sin enn hverandre, bare fordi det er mer vanlig at to venninner kysser hverandre enn at to kompiser kysser hverandre. Det er ikke så lett å kjenne forskjell på jentekyss og guttekyss, men enhver idiot klarer fint å skille en munn fra en arm.

Jeg er tilhenger av "nei, det er ikke sånn at det bare er sånn"-ideologien! At kjønnsrollemønsteret har vært sånn i tusenvis av år, betyr ikke at det ikke kan endres. Jeg driter i om ting er feminint eller maskulint, om det er gutteting eller jenteting. Jeg gjør akkurat som jeg vil og synes alle andre burde få lov til det også! Og det verste jeg vet er "sånn er det bare"-kommentaren noen har en tendens til å slenge ut over alt. Ingen her sitter på noen fasit om hva som er gutteting og jenteting (bortsett fra det absolutt innlysende som har med biologi å gjøre).

Jeg elsker å kysse, det er kjempedeilig. Har kysset og klint med flere venner. Har også råklint med en venn flere ganger. Det er og blir dritartig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...