Gå til innhold

Program som finner setninger?

Anbefalte innlegg

Skolen min sier at man ikke kan stjele setninger fra andre tekster på eksamen, fordi de har ett program der de skriver inn setningen, og deretter får opp tekstene der den setningen er skrevet.

Jada, dårlig forklart.

Ta dette som eksempel:

Hvis jeg skriver: "Å være, eller ikke vær..." osv..., så kan de skrive inn den setningen i programmet, og deretter få opp tekstene der den setningen er skrevet i. Eventuelt ALLE tekstene den er skrevet i over hele internettet.

Kan det mulig finnes noe slikt program?

For må ikke da alle tekster ligge inn på programmet - noe som må være langt over 200,000 tekster?!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tre sekunder med Google avslører som regel juksemakere. ;)

Jeg prøvde selv på en random setning som jeg hadde skrevet. Og jeg fikk 643,000 treff. De treffene ikluderte ett ord her og ett ord der... Så det første ordet jeg hadde skrevet kunne være det 3. i teksten for eksempel...

Så det tror jeg blir vanskelig.

Lenke til kommentar

Søk med anførselstegn ("setningen din") så blir ordene sammenhengende.

Det skal forresten sies at blant annet it's learning har en funksjon som søker gjennom tekstene som er levert der før.

Endret av hernil
Lenke til kommentar
Søk med anførselstegn ("setningen din") så blir ordene sammenhengende.

Det skal forresten sies at blant annet it's learning har en funksjon som søker gjennom tekstene som er levert der før.

Jeg fikk enda 685 treff på min random setning. Da må de søke gjennom mange av disse for hver setning de lurer på. Det er såklart hvis de ikke har ett slikt program på It's Learning.

Lenke til kommentar
Du må jo ta en litt omfattende setning som er ganske spesifikk for emnet teksten handler om (hvis det er en sak-tekst, men det er jo som oftest da man plagierer). Da vil du nok ikke få så mange treff.

Men enda tror jeg ikke sensorene gidder å sjekke de få treffene engang. For de har jo 200 oppgaver å sjekke, og variert treffantall for hver setning. Og ganske mange setninger per tekst.

Så jeg har min tvil. :hmm:

Lenke til kommentar

På eksamen laster man vel opp på et eget nettsted, men det skulle ikke forundre meg om det har en funksjon lignende it's learning sin. Der får du opp plagiat i % (den søker internettet og tekster som er lastet opp av andre), hvis to personer laster opp nøyaktig samme tekst ord for ord vil du få 100% treff.

Hvis du velger setningen din godt, så trenger du ikke mer enn ett søk for å avgjøre om det er skrevet rett av noe.

Endret av hernil
Lenke til kommentar
På eksamen laster man vel opp på et eget nettsted, men det skulle ikke forundre meg om det har en funksjon lignende it's learning sin. Der får du opp plagiat i % (den søker internettet og tekster som er lastet opp av andre), hvis to personer laster opp nøyaktig samme tekst ord for ord vil du få 100% treff.

Hvis du velger setningen din godt, så trenger du ikke mer enn ett søk for å avgjøre om det er skrevet rett av noe.

Men det er jo egentlig ikke snakk om tekstene til andre som tar eksamen. Jeg tenkte fra bøker og generelle tekster som finnes i verden. = P

Lenke til kommentar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...