emilnh Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg skulle oppdatere BIOSen på min Acer Aspire 5720 og lastet ned BIOSen og skulle oppdatere den, fra Win, noe som viste seg å ikke være noen god ide. Midt i oppdateringsprosessen sto det "FAILED" og da kom svettetoktene. Tastaturet ville ikke respondere, selv ikke I/O-knappen, som jeg prøvde å trykke på etter en lengre tid uten respons. Jeg fjernet strømmen og laptop-batteriet i håp om en reboot og den skrudde seg av. Problemet nå er bare at I/O-knappen fortsatt ikke reagerer og dataen virker å være totalt død. Bottom line: Jeg føkka opp BIOSen, hva gjør jeg for å rette det opp, og få dataen til å fungere igjen? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 ... og skulle oppdatere den, fra Win, noe som viste seg å ikke være noen god ide.NEi det er ikke lurt. Bruk heller oppstartsdiskett. Nå husker du det til neste gang Hvis du har linken hvor du hentet bios-oppdateringen og oppdateringa er gyldig så har du muligens en reklamasjon-sak. Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) er ikke no' case. du må bare ta med biosbrikke (eller maskinen) til et litt mer "proff" dataverksted. Så hardflasher de BIOS'n. Tror Netshop, Komplett, Datakjeden etc. har slik utstyr (hvis du bor i nærheten av de). Endret 17. mai 2008 av xantarion Lenke til kommentar
haalo Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Jeg ville prøvd å reklamere (forutsatt at jeg ikke gjorde noe uforsvarlig, da). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå