Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med dårlige knær

Gorbag

Anbefalte innlegg

har slitt med dårlige knær i lang periode nå.

begyndte når jeg var ca 18 (er 23 nå)

problemet mitt er de rett og slett "svikter". kan til tider være ofte sliten i knærne og føler for å rett og slett synke sammen.

var hos legen for ca 2 år siden og tok blodprøver, men viste ingenting.

tok og røntken, men viste heller ingenting. ga tilslutt blanke i hele legen....

noen som har idèer om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm... kan være slitasje men nå vil jeg ikke si noe siden jeg har null erfaring med kroppens oppbygning.

trener du? og dette kan kanskje hjelpe men som sagt er ikke sikker. og du kan jo ta de spesielle tran pillene eller de antioksydant pillene som reklamen på tv sier at det skal hjelpe på slitne ledd :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Lasse_15
har slitt med dårlige knær i lang periode nå.

begyndte når jeg var ca 18 (er 23 nå)

problemet mitt er de rett og slett "svikter". kan til tider være ofte sliten i knærne og føler for å rett og slett synke sammen.

var hos legen for ca 2 år siden og tok blodprøver, men viste ingenting.

tok og røntken, men viste heller ingenting. ga tilslutt blanke i hele legen....

noen som har idèer om hva dette kan være?

AKUPUNGTUR!

tro meg - akupungtur funker. finn en akupungist og få han/hun til å jobbe på deg.

det han/hun gjør er å stikke nåler i øret for å øke blodsirkulasjonen i kroppen.

din tilstand, som alle andre tilstander, er sammenhengt med infeksjon. ikke en infeksjon i seg selv, men en infeksjonsTILSTAND. der masse blod stadig strømmer til området for å fikse skaden.

ta akupungtur, og blodstrømningen vil øke.

da det med ro når du er ferdig, og hele problemet er permanent borte etter 3 dager. du begynner å kjenne fremgang allerede 5.min etter du har tatt akupungtur.

Lenke til kommentar
Gjest Lasse_15
Veldig bra innlegg! Får håpe det funker for han da ;)

takk;)

tro meg - det funker

er så j**** imponert selv, fordi knærne mine var høyst ustabile. kjentes som om de falt fra hverandre til tider. etter akupungturen, snakk om 5 min her, kunne jeg kjenne at knærne var sterkere. etter 3 dager var jeg kapabel til å løpe 100% kapasitet. så det funker.

det funker på all slags skader. ALT av skader som kan fikses ved blodstrømning - det vil si skader, revning i muskelvev etc, kan fikses ved akupungtur, da det eneste akupungtur gjør er å fremskynde prosessen ved å øke blodtilførsel med over 200%!

det er magi! *tåreriøynene*

Lenke til kommentar
Gjest Lasse_15
takker for gode svar :)

får prøve nålene så får vi håpe at det går den rette veien :)

gjør det du!!

og hold oss oppdaterte, er du snill!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå er det veldig viktig å huske at om du har dårlig muskulatur rundt knærne så vil du få veldig økt belastning, og dermed kunne utvikle belastningssmerter.

Litt som de med dårlig rygg kan ha svak magemusklatur, som fører til at ryggen må ta en økt tyngde for å holde kroppen oppreist.

Tror det er viktig å ikke finne noen quick-fix, som alle i dagens samfunn er ute etter.'

Jeg ville anbefalt deg å søkt ekspertråd, og prøvd ut mer enn bare akupunktur. Personlige erfaringer er helt greit, men det er forskjellig hvordan kroppen reagerer på forskjellige behandlingsmetoder.

Lenke til kommentar

Ville nok prøvd ut øvelser som knebøy, utfall, etbens knebøy osv for å styrke stabiliteten i kneet. Endel får kentrøbbel fordi de overpronerer (noen få oversupinerer), prøv å følg med på dette når du går, sykler, løper osv. Kneet skal alltid gå over tærne, ikke på innsiden, ikke på utsiden når du bøyere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...