Siege Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hei, har tenkt å gjøre gress klipperen min om til en go-kart. Men så lurte jeg på om noen av dere vet (hvis det går an) hvordan man trimmer en gress klipper, med tanke på at gressklippere ikke er de beste å dra. Jeg er ikke sikker på om det er mulig å trimme en gress klipper men hvis det går, kunne kanskje noen gitt meg noen tips. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Åssen gressklipper er det snakk om? Vil tro at du vil få mer ut av den med et annet eksosanlegg og større forgasser.. Tror ikke du vil få så veldig mye ut av en vnlig gressklipper. Motoren til en sitteklipper er noe annet, men regner med at det er en "pæddekløpper" det er snakk om (sånn man går etter..) Hvis jeg var deg ville jeg gått for en brukt cross motor. Mye mer kraft i dem.. Endret 9. mai 2008 av gilera Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 En vanlig gressklipper er vel 3-5 hk, så sammenlignet med en moped er det vel ikke så galt? Er nok ikke så lett å trimme de, særlig ikke med tanke på deler. Markedet for trimdeler til gressklippere er vel relativt begrenset vil jeg tro. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Kan nok dessverre ikke direkte sammenlignes. En gressklippermotor som yter 4HK trenger ikke være dobbelte så sterkt som en mopedmotor på 2HK. Heller omvendt. (?) Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Du kan porte opp toppen, nytt eksosanlegg(må vel antakelig sveise ett selv), større forgasser, større innsug, nytt luftfilter. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Problemet på sånne motorer er somregel kjøling Så om du skal legge noe særlig penger i dette, hadde jeg heller kjøpt en mopedmotor/crossermotor Lenke til kommentar
picpac Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Eller bare få tak i en hvilken som helst mc motor. En gammel 600 ccm R-sykkel motor eller noe burde bli bra. Da vil den sikkert gå friskt også. Her er en med mc motor (1100 ccm): Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Ikke bruk gressklippermotor, de er somregel døde på lavt turtall. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Er uansett ikke nok kubikk (med mindre du får tak i en skikkelig j*** av en motor så..) Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Hvor mange kubikk er det i en vanlig plenklippermotor da? 50? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Faktisk fra ca 40-160cc (og sikkert litt mer..) Som sagt så må man nok opp i de større, nyere (og langt dyrer) klipperne skal man få nok effekt. Man kan jo ta motoren til en gammel plentraktor? Jeg ville anbefalt en motor fra en cross sykkel jeg da Endret 10. mai 2008 av gilera Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Jeg ville også tatt en motor fra en gammel crossykkel, de har vel jævligt med bunndrag slik at man kan spinne litt med gocarten også. Men en V2 motor fra en gammel plentraktor hadde heller ikke vært å forakte Men du kan også gå inn på www.briggsandstratton.com , mener at det skulle gå an å bestille motorer til litt av hvert derifra. Endret 10. mai 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) På sommerjobben har vi Stiga sitteklippere med V2 motor og 25 hk bensin Men dem koster jo 120 000kr med agregat og.. Sitteklippere og delesykler for man billig på www.finn.no Endret 10. mai 2008 av gilera Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 med det samme vi er inne på klyppere. Jeg klypper mye plen, men slik som man går etter. å det som er er at etter 30 sek så er det null kraft i trekkhjulene (som gjør at den går/kjører) er dette pga av reima strekker seg? noen jeg kan gjøre slik at den trekker som fanden hele tiden Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Det kan være at reima begynner å bli slitt og har strukket seg litt. Når den da går de første 30 sekundene slurer den antageligvis og da skapes friksjon som gjør at den utvider seg enda mer. Jeg ville skrudd opp og sett om jeg kan stramme den eller bare kjøpt en ny reim Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Har aldri hørt om 40cc gressklippere... men sjekk ut den her: http://finn.no/finn/mc/object?finnkode=129...=17&tot=106 Lenke til kommentar
Siege Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Tuusen takk for alle svar Har fått meg til å tenke utenfor boksen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg tror Polini har laga trimsylindre til noen plenklippere. Lenke til kommentar
Siege Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Tror dere en 90-modell moped motor vill gjøre susen? Evt. litt trimmet? Tror dere den ville fått litt fart? Endret 14. mai 2008 av Siege Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Tror dere en 90-modell moped motor vill gjøre susen? Evt. litt trimmet?Tror dere den ville fått litt fart? Disse har vel ofte godt bunndrag i forhold til nye EU-mopedmotorer. Det kan komme godt med. I tillegg finnes det tonnevis med reservedeler og trimdeler til disse. Luftkjøling gjør også ting enklere og lettere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå