Vander Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Håper noen kan hjelpe meg. Vi er 3 søsken som arver bl.a.en fritidseiendom fra våre foreldre.Den ene som ikke har barn gir avkall på sin del av hytta.Den andre gir avkall på sin del av hytta til fordel for sine 3 barn.Den tredje som har 1 barn,gir avkall på halvparten av sin hytte del til fordel for sitt barn.De setter betingelse at hytte andelene skal være deres barns særeige. Skattemyndighetene sier at for at de skal godta dette,må skattemyndighetene få tilsendt hjemmelserklæring og skjøte. Jeg holder nå på å fylle ut skjema/skjøte,da jeg har fullmakt overfor boet. Så jeg er rekvirent og skal skrive mitt navn øverst på skjøtet. Nederst på arket skal utstederen skrive under.Er det også meg,siden jeg er fullmektig i dødsboet? Hvem sine underskrifter skal stå nederst i hjemmelserklæringen?Er det vi 3 søsken arver i utgangspunktet? Eller er det hjemmelshaverne? Håper noen forstår hva jeg mener,og jeg er veldig takknemlig for svar.Har ringt statens kartverk,og hun visste ikke,måtte få en annen til å ringe meg tilbake,hun virket også usikker. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Kva med å inrømme at det du vil ha hjelp til er heimeeksamen i arve-og familierett ved UiB? Lenke til kommentar
Vander Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Litt sent for meg å begynne å studere nå :!: Nei,Frigata,jeg går ikke på UIB,og ikke på skole noen annen plass heller.Dett er reelt.Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Skattemyndighetene sier at for at de skal godta dette, må skattemyndighetene få tilsendt hjemmelserklæring og skjøte.Jeg holder nå på å fylle ut skjema/skjøte,da jeg har fullmakt overfor boet. Så jeg er rekvirent og skal skrive mitt navn øverst på skjøtet. Nederst på arket skal utstederen skrive under.Er det også meg,siden jeg er fullmektig i dødsboet? Hvem sine underskrifter skal stå nederst i hjemmelserklæringen? Er det vi 3 søsken arver i utgangspunktet? Eller er det hjemmelshaverne? Håper noen forstår hva jeg mener,og jeg er veldig takknemlig for svar.Har ringt statens kartverk,og hun visste ikke,måtte få en annen til å ringe meg tilbake,hun virket også usikker. Siden det er skattemyndighetene som skal ha skjema, så vet kanskje de svaret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå