craq Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Kan du bruke denne routeren på adslet fra telenor? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Ifølge D-Link så kan du det. Kan ikke brukes sammen med NextGenTel. (direkte) Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 ...jeg ahr akkuratt kjøpt en sliken... men jeg får den ikke til å virke! ...(det har ikke noe med telenor å gjøre ...den skal virke med telenor!) ...men jeg får returnere den i dag... :sad: det er kjedlig når man får ting som ikke vikrer... Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Har en kamerat som heller ikke får denne routeren til å virke. Skikkelig kjipt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Litt seint ute her, men likevel: Min 804 fungerte ikke med Telenor ADSL sånn med en gang. Fant løsningen hos http://www.dlink.se - måtte laste ned en ELDRE versjon av firmware! Telenor har visstnok en litt spesiell implementasjon av PPPOE. Ellers er den helt grei i bruk - men savner litt å kunne se alle hit'ene på firewall'en. Slik sett var det bra med en Linux box. Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Quote: On 2002-02-04 22:13, hårek skrev:Litt seint ute her, men likevel:Min 804 fungerte ikke med Telenor ADSL sånn med en gang. Fant løsningen hos http://www.dlink.se - måtte laste ned en ELDRE versjon av firmware! Telenor har visstnok en litt spesiell implementasjon av PPPOE.Ellers er den helt grei i bruk - men savner litt å kunne se alle hit'ene på firewall'en. Slik sett var det bra med en Linux box. Tusen takk for denne opplysningen. Har nettop sittet i 3 timer og strevd med å få koblet et LAN for en venn mot telenor ADSL. Vet noen forresten om telenor bruker MAC adressen itillegg til brukernavn og passord når de aut. Var nemlig redd for at MAC adressen til nettverkskortet i en av LAN maskinene var blitt regisrert ved første oppkobling, slik at telenor nektet å autoriserer MAC adressen til routeren. Har også en del andre spørsmål som jeg likegodt legger ut i denne tråden (sendes også i egen post). 1) Skal man stille inn DNS serverene i routeren ? 2) Er det viktig at man fyller inn Computename: Domain: i routeren. 3) Hvis man skal ha port forwarding, MÅ en da stille inn faste IP adresser. 4) Power/alarmled på ADSL modemet (alcatel) lyser endelig fast grønt cirka 20 sekunder etter at det er slått på, som tegn på normal oppstart. Derimot blinker synroniseringslampen hele tiden og vil ikke lyse fast grønt, er dette normalt ? 5) Må man bruke telenors proxyserver ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå