vegge Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Prøvde å søke i forumet, men den stygge søkefunksjonen fungerer usannsynlig dårlig. Kameraten min og jeg blir ikke helt enige. Etter hva jeg har hørt her på forumet er det nesten ingen forskjell om hovedkort har 4x eller 8x AGP. Men stemmer dette? Kapasiteten på AGP-porten blir jo i teorien fordoblet. Burde det ikke da gi ytelsesforbedring? Eller er det kanskje nok kapasitet i utgangspunktet.. Tror ikke jeg har helt orden på begrepene, så det hadde vært fint om noen med kunnskap på dette området ville dele informasjonen med oss uvitne. Finnes det tester som måler forskjellen i ytelse? AGP: Accelerated graphics Port er et eget spor du putter egne AGP-skjermkort inn i. AGP-sporet kan kun brukes til grafikkort. Andre skjermkort bruker PCI-bussen, som har lavere båndbredde og mer gammeldags. 2xAGP betyr at en dobler kapasiteten og 4x AGP er en fire dobling av kapasiteten. Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Mr. Kranglebøtte (havegg) Dette tror eller mener jeg: Den totale ytelsen på hele systemet blir vel bedre med 8X AGP enn 4x AGP. Selv om ytelsen er ubemerkelig, så vil den totale ytelsen gjevnt over bli bedre selv om du ikke merker det. - Dette samme gjelder vel med ATA66 eller ATA100 hardisker. Du merker vel egentlig ingen forskjell, fordi du klarer ikke å lagre mer en 32Mbyte i sec. Men den totale ytelsen blir destobedre med 100 enn 66? Håper vi får svar! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Hvem trenger ATA133 på hovedkortet? Selv har jeg bare ATA100-disker og de ligger alle på rundt 30MB/s. Kapasiteten til ATA133 er vel 133MB/s, og mitt system har ingen mulighet til å fylle opp dette.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 ATA133 disker yter så og si ikke bedre med en ATA133 kontroller enn med en ATA100 kontroller uansett. Forresten; ATA100 disker på en ATA100 kontroller kjører på Ultra-DMA mode 5. Hva kjører da ATA133 disker på en ATA133 kontroller? Mode 6? Lenke til kommentar
striky Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Man merker så og si ingenting forskjell 8x kontra 4x AGP. I noen tester yter faktisk 4x bedre. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Vell ikke AGP 4x er spesielt å ha. Du kan overleve på 2X i dag også. 8X gir 5% ekstra ytelse har jeg lest så det er ikke så mye forskjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå