Gå til innhold

BK: Hollywood portretter av Irene

Anbefalte innlegg

En liten serie hollywood portretter jeg tok relativt nylig.

Tatt med bare instillingslys, harde lyskilder, teleobjektiv og stor blender åpning, slik hollywood bilder skal taes :p noe uvant, men ble relativt fornøyd.

1d mk ii + 70mm @2,8 1600ISO.

_U1C2899.jpg

_U1C2854.jpg

_U1C2851.jpg

Relativt fornøyd selv, litt utenfor den vanlige studio fotografering, liksom.

www.cruelphotography.net

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes også det andre bildet ikke helt holder standarden, men de to andre er ganske flotte. Det er som du selv skriver litt Hollywood, anno 1955 vil jeg legge til. I hvertfall det siste, som minner om vovede kalenderbilder, a-la de berømte bildene av modellen Norma Jean Mortenson. De var i farger, dog. Og mer avkledd. Mye mer avkledd.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vel, så kom så den glade amatøren til ... :whistle:

Det var faktisk bilde nr.2 som "festet" seg hos meg. Når jeg så gransket det litt ekstra så virker modellen å være litt "usikker". Liker spesielt hvordan hårlokkene omfavner høyre øye.

:)

Lenke til kommentar
Jeg synes også det andre bildet ikke helt holder standarden, men de to andre er ganske flotte. Det er som du selv skriver litt Hollywood, anno 1955 vil jeg legge til. I hvertfall det siste, som minner om vovede kalenderbilder, a-la de berømte bildene av modellen Norma Jean Mortenson. De var i farger, dog. Og mer avkledd. Mye mer avkledd.

Kanskje ikke fra 1955 men litt eldre, har både kalender og poster av dama på veggen.... Riktignok ikke akkurat de bildene... En nydelig kvinne, med et godt hjerte men et alt for sterkt følsesliv.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke fra 1955 men litt eldre, har både kalender og poster av dama på veggen.... Riktignok ikke akkurat de bildene... En nydelig kvinne, med et godt hjerte men et alt for sterkt følsesliv.

Sukk, ja. Flott, intelligent og en god skuespiller (samt sikkert et fyrverkeri som elskerinne). Og for ikke å glemme en sterkt, sterkt undervurdert chanteuse/jazz-sangerinne.

Ja, de bildene var vel fra 1949, eller noe slik. Jeg har en picture-disc (longplay) med det mest kjente Red Velvet-bildet på ene siden, på andre siden det berømte bildet med parasoll/paraply.

Dette blir helt OT, men noen ungdomsforelskelser tar aldri slutt. Eller hva sier du, modin?

Lenke til kommentar
Dette blir helt OT, men noen ungdomsforelskelser tar aldri slutt. Eller hva sier du, modin?

Selv ikke du er vel gammel nok til å ha Norma Jean som din ungdomsforelskelse, hun var vel død allerede når du var født ;) Alikevel noe fantastisk med facinasjonen for stjernene som døde unge, Marilyn Monroe hadde hvert helt uinteresant som popikon eller forelskelsesobjekt for oss hvis hun fortsatt hadde hvert i live som en sliten 82 åring. Det å dø ung sikrer deg statusen som ungdomsikon, og sexsymbol for alltid. Unntaket er Sophia Loren som har eldes på en utrolig vakker måte i motsetning til mange andre hollywood stjerner som ikke levde så sunt, det betyr at hun fortsatt er sexy alderen tatt i betraktning :)

Vel selv fikk jeg en slags ironisk sans for Marilyn i forbindelse med en foreleser jeg hadde som elsket alt som var popkiulturelt... Dvs. at jeg nå har plakater komplett filmsamling og flere bøker om henne... :)

Lenke til kommentar
Og musikken hennes, håper jeg da inderlig.

Har en cd, men kan vel ikke akkurat si at det er det jeg hører mest på. "I wanna be loved by you dub dubi dooo...."

"Men grow cold as girls grow old, and we all lose our charm at the end.

But square cut or pear shaped, these rocks dont loose their shape.

Diamonds are a girls best friend" :new_woot:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Men filmene hennes er faktisk ganske undervurdert, og hun var nok en langt bedre skuespiller enn mange tror. Men Fox sjefen Zanuck så jo aldri på henne som mer enn en dum blondine som kunne spille lette komedie roller, mens Elisabeth Taylor fikk den høye lønnen og de store rollene i datidens storfilmer som for det meste var Swords and Sandals osv.

Jeg synes feks Niagara er en fantastisk film som jeg kan se om og om igjen, mye på grunn av fargene, den har jo et enormt fokus på bruk av farger og ikke minst filmet i Technicolor.... :) Sitter å scanner film tatt med Velvia og Polafilter nå, da snakker vi sterke farger da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...