Reklame Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Enkelt og greit. Har en CD-spiller med 1 RCA utgang! Jeg har 2 forsterkere bak! Den ene er en 4-kanals med 2 innganger! Den andre er en 2-kanals med 1 inngang! Går dette koblings-skjemaet? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 hva skal du ha av høytalere, er den med bare to tilkoblinger en monoblokk for bass? Lenke til kommentar
Reklame Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Den forsterkeren med 1-inngang, er en monoblokk til å drive en sub. Den andre forsterkeren med 2-innganger, er en 4-kanals forsterker jeg skal drive frontsettet mitt med! 2 stk 6,5". Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 da vil du ikke koble slik du har tegnet, det vil føre til at du bare får bassen fra en kanal. du trenger ikke å koble til alle 4 ingangene på firekanalsforsterkeren hvis du bare skal bruke ètt frontsett siden det bare er 1-2 kan du bruke en standard rca splitter som man får stort sett overalt der man får kjøpt bilsterioutstyr Clas, biltema, thorshov, bilextra, er noen steder jeg TROR de burde ha det Lenke til kommentar
Reklame Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 jeg vil jo gjerne brokoble de to fronthøytalerene mine på den 4-kanals forsterkeren for maks effekt! ikke bare bruke 2-kanaler når jeg har 4-kanaler! Slik jeg har det idag, har jeg 2 stk 6x9" høytalere, brokoblet i en 4-kanals forsterker. Jeg har splittet signalet for å bruke alle kanalene. Det jeg skal nå, er egentlig akkurat det samme, bare at jeg skal ha en subb i tillegg på en egen forsterker og trenger derfor signal til den forsterkeren også! See? Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Du har ikke signal-ut på noen av forsterkerne altså? Ellers er det bare å gå amok med splittere/y-ledd, ingen annen logisk løsning med bekjent. Om ikke du har high-level input på en av dem da (kanskje helst 4-kanaleren), så kan du jo koble til den via høyttalerledningene fra spilleren og la RCA-kabelen gå rett til sub-forsterkeren. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Du skaffer deg 4 y-ledd, og så kobler du slik: Lenke til kommentar
Reklame Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Du skaffer deg 4 y-ledd, og så kobler du slik: Herlige greier Var faktisk noe slikt jeg hadde sett for meg! Tusen takk for at du tok deg tid til å hjelpe meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå