Gå til innhold

Ny Data , SFF , Mangler bare et skjermkort , noen som kan hjelp litt ?

Anbefalte innlegg

EDIT: sjekk ut handlevognen lengre nede , tror jeg har alt nå , noen som har noen kommentarer på dette oppsette ??

Hei hei folkens

Siden jeg skal ha meg en ny data tenkte jeg at jeg kunne lage en lite tråd om det , hvor jeg poster litt om hva jeg skal ha og sånt , hvor jeg håper på noen innspill i komponentvalgene mine , og for og kunne lage en best mulig data til en ok pris .

Hva jeg skal bygge , jeg skal bygge meg en en liten data , den står i stua hvor jeg har dataen plaser , den skal ikke kobles til tv , men trenger og være liten og noenlunde stille.

Datan skal kjøre Ubuntu linux , og muligens en dual boot med Xp . den skal ha godt med hd plass , fra før har jeg ca 700 gb fordelt over 1 intern og 1 extern disk , disse skal brukes videre i det nye systemet , jeg regner med og ha en eller to disker til , alt etter hva jeg får plass til .

til kabinett er det dette jeg mest sansynelig kommer til og gå får , og det kommer nok til og bli trangt , veldig trang , men man får gjøre det beste ut av det .

http://eu.shuttle.com/desktopdefault.aspx/...170_read-14215/

jeg har lest noen tester som sier at dette kabinettet bråker en del , så jeg må vell modde det litt og bytte orginal vifta med en stillegående , og potensielt legge inne et insug i topp , dette burde føre til tilfredstillende kjøling og forhåpentligvis lav lyd .

Dette er bare en fåreløpig tråd , stay tuned , det kommer mere etterhver som planene utvikler seg og jeg finner ut hva jeg skal gjøre , ingen ting er fast satt enda

EDIT: kommer nokk til og bruke dette kabinettet heller

http://eu.shuttle.com/DesktopDefault.aspx/...170_read-14289/

Endret av Mato
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vell jeg har tenkt en del på lyd , og skal bytte ut den orginale 92X92 vifta i bakkant med en 120x120 vifte fra papst

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=4...L&mcat=c351

og en adaptor for og få den til og passe .

dette vil dempe lyden ( tror jeg da jeg ikke vet noe om den vifta som er orginalt , men jeg har lest at den bråker ) og sikre tilstrekkelig luft .

en annen ting jeg er litt urolig om er hvordan strømforskyningen som er med vil funke , den er noe svak og kommer med noen små vifter , kan se for meg at den blir et problem , men det får jeg ta senere .

me out , om ikke for så alt for lenge ,

det jeg trenger nå er jo ram , cpu , optisk enhet , og en harddisk .

Lenke til kommentar

Det er en SFF hk fra shuttle i kabinettet

Mainboard

Shuttle FN68PT, Shuttle form factor,

proprietary mainboard design for Shuttle XPC Barebone SN68PTG5

Chipset: NVIDIA GeForce 7050PV and nForce 630a (Codename: MCP 68PVNT)

Solid Capacitors for excellent heat resistance for enhanced system durability

Color slots/connectors design (Power switch, USB, PCIe, PCI)

Dimensions: 25.4 x 18.5 cm

alle de andre delene er i handlevognen jeg har linket til .

jeg kan meget lite om skjermkort , men jeg vet at det ikke må bruke for mye strøm for datan har bare 250W psu

Lenke til kommentar

jeg ville ha kjøpt en annen psu, veldig lite med 250w. men hovedkortet ditt støtter iallefall rammen du har valgt. så når du velger skjermkort på du passe på at det er pci/pci express. jeg har ikke greie på hvilke skjermkort psu'en din kan forsyne med strøm. uansett har du et integrert skjermkort i hovedkortet, hvis ikke dataen skal brukes til gaming og andre krevende saker.

Lenke til kommentar

jeg har sett etter andre psu , problemet er at de er alt for store , men de skal være meget stabile og levere bra med strøm i forhold till oppgitt effekt .

er klarover at jeg må ha pciE , men det er mange og velge i og jeg vet da pokker hva som er bra og ikke .

kan jo starte med det intrigerte og kjøpe et bedre hvis det ikke er bra nok , det har jo delt minne noe som ikke er det beste med tanke på ytelse .

ram og cpu er jeg tålig sikre på skal funke fint med det oppsettet , valgte en som brukte mindre strøm men kostet litt mere

Lenke til kommentar

Hvis du ikke skal spille/ikke har behov for noe særlig grafisk ytelse ville jeg bare holdt meg til det integrerte skjermkortet. Og hvis du senere finner ut at du trenger skjermkort kan du kjøpe et uten å ha tapt noe. men det integrerte burde funke greit til alt utenom spill.

Ang cpu, skal du først ha deg en 5000+ ville jeg gått for en black edition, greit overklokkingspotensiale i den, selv i en shuttle. kjører selv på 3.0Ghz i min shuttle, null problem.

Kan og bekrefte at psu'en vil levere. har hatt 3 forskjellige shuttle-psu'er og alle har vært fjellstabile og levert så det suser. så det trenger du ikke bekymre deg for.

Ellers så resten bra ut, minne er sikkert helt fint, og seagate sin 7200.11 serie er knalldigg, god ytelse og null støy.

Har også selv moddet en shuttle med trakt+120mm vifte bakpå, og det fungerer utmerket, så hvis du føler støynivået er for høy, selv med den automatiske viftestyringen på så er det bare å begynne å kappe.

Håper dette hjalp litt, og lykke til med kjøpet.

Endret av Wazu
Lenke til kommentar

hvor mye mere strøm bruker black edition , jeg gikk for 65Nm versonen av 5000+ pga lavere strømbuk ( 65W mot 89W ) noe som vil medføre mindre varme .

nei tror ikke det blir noe spesielt med spilling på meg , bortsett fra kansje litt wow hvist jeg reaktiverer kontoen , maskinene skal kjøre Ubuntu så valgene inne spill er ikke så stort

takk for hjelpe til dere som har svart ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...