Gå til innhold

Skuffende fra Komplett

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest at Komplett var raske på levering selv om de har blitt store, bestilte jeg på onsdag noen deler jeg mangler for å bygge ferdig min nye PC. Ringte deretter for å høre om det var mulig å få delene sendt allerede på onsdag, men dette gikk ikke. De ville bli sendt neste dag, altså på torsdag. Regnet med at dette ville holde, da jeg trengte delene før helgen (altså senest lørdag). Men av en eller annen grunn klarte Komplett å bruke enda et døgn på å få levert pakken til Posten, så nå blir jeg nødt til å handle hos den lokale Datakjeden, og så sendte tilbake pakken til Komplett.

PS! Har handlet endel hos Amentio i det siste, og der blir varene sendt så og si umiddelbart (forutsatt at de er på lager, selvfølgelig).

Komplett, jeg er skuffet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-160666

Jeg vil si at det er ikke alltid komplett sin feil. De får tingene av levrandøren, vist han/de er seine så går det utover Komplett.

Noen som er enig?

Endret av medlem-160666
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

:ohmy:

Jeg har hatt mine "feider" med Komplet mtp levering, men da snakker vi uker, ikke "jeg-må-ha-varer-nå" ellers blir jeg sur og oppretter "frust-tråd".

Har man satt seg i en situasjon mtp ett bygg som må være klar til helgen (f.eks. pinse), eller bare er generelt ufyselig utålmodig, da kan man ikke bestille varer på Web som skal *sendes*.

Man må da kjøpe i en butikk, eller velge en av leverandørene som *garanterer* levering samme dag i *hentebu* ved bestilling før kl.10-12.

Og varene må være på lager. :)

Netshop klarer dette. :love:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en rekke bestillinger hos Komplett den siste tiden. Ved bestilling før 09:00/10:00 på hverdager har varen vært klar til henting på lokalt postkontor neste morgen kl 08:30 (straks de åpner dørene).

Bestiller man sent på dagen kan det lett oppstå forsinkelser.

Lenke til kommentar
Jeg vil si at det er ikke alltid komplett sin feil. De får tingene av levrandøren, vist han/de er seine så går det utover Komplett.

Noen som er enig?

Komplett er jo leverandøren. Komplett kjører eget lager og det er pågangen på lageret som avgjør om når varene blir pakket og sendt.

Det er flere ting som ikke er oppgitt her. Bl.a hva slags vare og klokkeslett de ble bestilt på.

At Amentio har levert tidligere er ikke til deres kred. De har jo ikke eget lager, men de fleste varene sendes fra f.eks Komplett.

Nå er det veldig mange "frustrerte syte" tråder ute ang leveringstider. Har vi blitt for bortskjemte? Hvorfor forventer vi at varen skal ligge i postkassen allerede dagen etter? Da må vi vel bare innse at netthandel er ikke beregnet på oss?

Noen som har bestilt klær fra f.eks Ellos eller H&M? Der er det fort 2 ukers leveringstid som standard og det er akseptert, men straks det gjelder elektronikk så skal vi helst ha varen så snart vi klikker på "Kjøp" knappen.

Lenke til kommentar

Noen som er enig?

Komplett er jo leverandøren. Komplett kjører eget lager og det er pågangen på lageret som avgjør om når varene blir pakket og sendt.

Det er flere ting som ikke er oppgitt her. Bl.a hva slags vare og klokkeslett de ble bestilt på.

At Amentio har levert tidligere er ikke til deres kred. De har jo ikke eget lager, men de fleste varene sendes fra f.eks Komplett.

Nå er det veldig mange "frustrerte syte" tråder ute ang leveringstider. Har vi blitt for bortskjemte? Hvorfor forventer vi at varen skal ligge i postkassen allerede dagen etter? Da må vi vel bare innse at netthandel er ikke beregnet på oss?

Noen som har bestilt klær fra f.eks Ellos eller H&M? Der er det fort 2 ukers leveringstid som standard og det er akseptert, men straks det gjelder elektronikk så skal vi helst ha varen så snart vi klikker på "Kjøp" knappen.

Bortskjemt eller ikke, så er dette basert på tidligere erfaringer. Selvfølgelig er det min egen feil at jeg har ventet for lenge med å bestille, men håpet var at Radeon HD 4870 skulle bli tilgjengelig. Har forøvrig ikke hatt problemer med Komplett før, og hadde derfor forventninger om at de skulle klare å sende varer de hadde på lager innen rimelig tid. Ringte også dagen etter jeg bestilte for å høre hvorfor ordren fremdeles ikke var registrert som "sendt", og vedkommende som svarte virket også litt forundret. Han sa allikevel at varene ville bli sendt senere på dagen. På dette tidspunktet hadde jeg fremdeles mulighet til å avbestille, men tenkte at posten sikkert ville klare å levere pakken på to dager. Men så fikk altså ikke posten pakken før i dag morges, og da blir det nok vanskelig å få den frem til i morgen.

Lenke til kommentar

Noen som er enig?

Vi handler ikke på dame butikker, hvis en bestiller før 12:00 så skal pakken ver i posten samme dagen. Blir det ikke øverhold uten gyldig grunn så skifter en handlested. Er ikke alle så gidder å bli trødd på av nettbuttikker så har langt leveringstid.

Lenke til kommentar
:ohmy:

...Man må da kjøpe i en butikk, eller velge en av leverandørene som *garanterer* levering samme dag i *hentebu* ved bestilling før kl.10-12.

Og varene må være på lager. :)

Netshop klarer dette. :love:

Bare håp på at de ikke sender deg en defekt vare som du må få byttet da... Jeg venter fremdeles på erstatningsvare for et hovedkort som ble kjøpt 19. februar! Skulle jeg si hva jeg mener om Netshop så hadde jeg vel blitt utestengt fra forumet her...

Lenke til kommentar

var det levering på lørdag pga piseaften da?

er jo mange faktorer som spiller inn.

er det hastevarer kjører jeg bestillingen via telfon/mail og avtaler sending / pickup hos dem..

da jeg kjøpte pcen min var jeg desperat så jeg kjørte ned fra oslo asap etter bestillingen og da sto pakken klar til meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...