Gå til innhold

Konkurranse: Overklokk deg til Nederland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan i guds navn klarer man å ødelegge en singelsteger!?

Aspstein.. Nice resultater, men minneklokken på 3870kortet var noe laber.. Core var heller ikke topp, men nå vet jeg ikke hva de pleier å klare uten OCP og med fase. Når slo ocp inn hos deg? Den slo inn på 1.7v akkuratt hos meg, så måtte benche med 1.699. Klarer 1400mhz minne uten vMod på mitt kort, du kunne jo bare spurt så kunne dere lånt mitt.. Når det gjelder ln2'en så kunne dere også tatt enn tlf til meg om det var prosessor det stod på... Dessverre sitter jeg med 4-5 døde hovedkort og ingen levende så kan ikke hjelpe dere der.. Tror muligens at metallspon kortsluttet Extreme kortet, borra og herja litt noen titalls cm fra riggen for å fikse nye fester på en vannblokk..

Lenke til kommentar

Takker for det Todda, tror det er selve PWM på kortet som stopper oss her. Fordi vi kan kjøre høyere minnehastighet og core hver for seg. Og så blir voltregulatorene og kondensatorene helt sinnsykt varme. Uten vifte rettet mot de så klokket minnet helt sinnsykt dårlig.

Er hovedkortet som sikkert er defekt her og regner jeg med. Og jeg vet du ikke har noe særlig fungerende for øyeblikket ;)

Det med skjermkortet kom jeg ikke på engang. Vi får ta det igjen neste gang. Da skal vi benche Celeron!

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Takker for det Todda, tror det er selve PWM på kortet som stopper oss her. Fordi vi kan kjøre høyere minnehastighet og core hver for seg. Og så blir voltregulatorene og kondensatorene helt sinnsykt varme. Uten vifte rettet mot de så klokket minnet helt sinnsykt dårlig.

Er hovedkortet som sikkert er defekt her og regner jeg med. Og jeg vet du ikke har noe særlig fungerende for øyeblikket ;)

Det med skjermkortet kom jeg ikke på engang. Vi får ta det igjen neste gang. Da skal vi benche Celeron!

Jeg var så lur å festet ekstra kjøling på PWM, som gav meg mye mer stabil kjernespenning og 70mhz høyere kjerne, om jeg glemte å nevne det ;)

Skal se om jeg får bilde om noen vil ha.. Kan finne av riggen min og..

Lenke til kommentar
Verdens beste? :ermm:

Vel, 3560 med "bare" 1,63 vcore og 45c idle på den ene kjernen er grusomt bra. Tipper den tåler rundt -5c før coldbuggen treffer. Med 50 grader lavere temp og 0,15v mer er ikke 350mhz ekstra en urealistisk forventet maksklokk, og da er den verdens beste 185.

...men det KAN hende jeg vet om en 185 som er enda et hakk bedre! Den kjøres pdd på luft og vet ikke om jeg kan slå kloa i den. Mulig jeg skal prøve å skaffe en billig FX60 jeg kan bytte den til meg med. Tror den gjorde 3133mhz stabilt på luft og 1,29v med 66 (!!!!) grader loadtemp. Tempen hemmer den noe sinnsykt, men på vannkjøling og ihs av burde den greie 3,4 stabilt, noe som er totalt sinnsykt på 939. Tipper under 1% greier å suicideshotte på den hastigheten på vann. Spørsmålet er hvor den coldbugger, det aner jeg fint lite om. Er den buggen god, er det the GOLDEN one, hvis ikke greier den vel rundt det samme som den jeg svei av.

Muligens ikke noe sjakktrekk å snakke om CPuer som er bedre enn mine, men når jeg først begynner å bable om steppinger og coldbug og sånt, så er jeg vanskelig å stoppe :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...