Nedward Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Jeg og en kompis skrev med hverandre i går. Da jeg nevnte at jeg nylig hadde mistet en 186 GiB (200 GB) harddisk, mente han at det burde ha vært ei samtalegruppe eller en forening for de som har HDD-krasj. Det er derfor jeg nå velger å starte denne samtalegruppen/foreningen. For å være medlem i F.F.O.S.H.H.H.D.D.K. (Foreningen for oss som har hatt HDD-krasj) må man på et eller annet tidspunkt ha lidd av datatap som følge av en feil i et lagringsmedium (CD/DVD/BD/HD-DVD, kasetter, VHS o.l. er ikke regnet som HDD). Formålet med foreningen er: 1: Bearbeide de traumatiserende minnene om alt man hadde. 2: Forebygge framtidige krasj. 3: Få folk til å forstå viktigheten med sikkerhetskopi. Det viktigste er uansett å ha noen å prate med som forstår hva man har gått igjennom. For selv om det bare er et drøss med 1ere og 0ere (bits) så er det faktisk trist (og for enkelte direkte tragisk) å miste data som man har lagret. Medlemer: Dj_eLmO WD40 goliatmo Deila Sebbe Hvis det er noe som mangler så er det bare å si i fra. Endret 10. mai 2008 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Meld meg inn, mista inneholdet på en 500gb 2 uker gammel tg disk med masse stæsj på pluss en gammel 200gb på en uke Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg kjøpte en diskett på et loppemarked for 6-7 år siden, den var blitt lagt når en magnet og var ødelagt. Teller det ? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 ALLE som har opplevd et traumatiserende, trist eller bare rett og slett iriterende HDD-krasj er velkommen til å dele sine tanker om det. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Min pc får blåskjerm ganske ofte, i evenvwr står det "blokk på disk er skadet". Da er det bare et spörsmål om tid för alt går til helvete? Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg er med.. Burde vi ikke få stats-støtte for hvert medlem? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Er ikke stor fan av å bli medlem av grupper, men derigjen, jeg er ikke stor fan av å miste data heller. Kort forklart, hardisken i laptopen min døde, lagde noen klikkelyder og lot seg ikke snakke til lengre. Dette var da jeg kun hadde laptop og alt av skoleprosjekter, musikk og værst av alt, alle bildene fra russetiden lå der. Og kun der. Var ganske frustrerende, fikk ny disk og begynte å samle opp igjen det som var mulig. Har jeg lært noe? Nope, lagrer fortsatt bilder på en enkelt harddisk, har to eksterne harddisker, men de brukes til "viktige" ting. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 dere kan sørge tapet i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;hl=kirkeg%E5rd kirkegården for hardisker Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg svidde kretskortet på en 200GB harddisk, og trodde alt var borte. Men etter intens leiting fant jeg nye kort i Taiwan, og fikk et nytt kort derfra for en 100-lapp. Og etter byttet lå alle data der de skulle. Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg melder meg inn... Mista 250gb med filmer og musikk i går Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg vill melde meg inn, det har ikke skjedd enda. Men det skjer snart så tenker det kan väre lurt å väre medlem så jeg ikke tar det for tungt. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Jeg er med..Burde vi ikke få stats-støtte for hvert medlem? Det hadde jo vært noe. Hvilket departement skal man søke til for å få i orden noe slikt? (ikke det at jeg tror det blir innvilget, men det hadde jo vært morsomt å se om/hva de svarer). Hvis man lager en seriøs fasade og bruker alle pengene på jaktturer med helikopter så tror vi har en liten mulighet for å få penger fra forsvaret. Jeg hører de liker å gjøre slikt. Edit: Dekker innboforsikringer datatap? Evt. gjennoppretting av tap data?. Hvis noen vet om noen slike innboforsikringer vær grei i si fra!. Endret 12. mai 2008 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 En av de eksterne diskene mine kræsjet i vinter og jeg trodde jeg mistet 300 GB musikk (nei, jeg hadde ikke backup, det var jo en backup-disk for CD-er, LPer etc. bare med 'noko attåt'). Etter å ha drukket en liter vodka veldig fort og grått veldig mye og vært veldig nede en periode, bestemte jeg meg for å sende mail til div. bedrifter som driver med fiksing av slikt og for en liten sum på 3000 spenn + 1000 for ny hdd, fikk jeg musikken min tilbake. Vel 97,8% i alle fall. Sjeleglad jeg i alle fall <3 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 En av de eksterne diskene mine kræsjet i vinter og jeg trodde jeg mistet 300 GB musikk (nei, jeg hadde ikke backup, det var jo en backup-disk for CD-er, LPer etc. bare med 'noko attåt').Etter å ha drukket en liter vodka veldig fort og grått veldig mye og vært veldig nede en periode, bestemte jeg meg for å sende mail til div. bedrifter som driver med fiksing av slikt og for en liten sum på 3000 spenn + 1000 for ny hdd, fikk jeg musikken min tilbake. Vel 97,8% i alle fall. Sjeleglad jeg i alle fall <3 Hvilken bedrift er det snakk om?. Kunne tenkt meg å sjekke dem opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 (endret) Venninna mi dro ut ledningen til den eksterne harddisken min under overføring, hele greia klikket, 453GB med personlige ting rett i dass Før meg opp på listen, snufs Btw, det skrives medlemmer. Endret 18. mai 2008 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
JRL Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 ganske nylig døde 2 ide disker for meg, ikke noen viktige tap, men nå har jeg bare sata disker som funker, og pc-en vil ikke instalere windows på dem, smerte. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Jeg er med..Burde vi ikke få stats-støtte for hvert medlem? Det hadde jo vært noe. Hvilket departement skal man søke til for å få i orden noe slikt? (ikke det at jeg tror det blir innvilget, men det hadde jo vært morsomt å se om/hva de svarer). Hvis man lager en seriøs fasade og bruker alle pengene på jaktturer med helikopter så tror vi har en liten mulighet for å få penger fra forsvaret. Jeg hører de liker å gjøre slikt. Edit: Dekker innboforsikringer datatap? Evt. gjennoppretting av tap data?. Hvis noen vet om noen slike innboforsikringer vær grei i si fra!. glemm statstøtte, nå er det frifond som gjelder! a) Søkerlag må være en frivillig organisasjon, forening eller en gruppe på 3 eller flere som arbeider etter demokratiske prinsipper. checked b)Søkerlag må ha et allmennyttig siktemål. checked med litt godvilje c)Søkerlag må arbeide for eller med barn og ungdom. Minst 1/3 av deltakerne i aktiviteten må være under 26 år. veldig checked d)Søkerlag må ha lokal tilknytning, og aktiviteten det søkes støtte til må foregå lokalt. ...checked Lenke til kommentar
valentino Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Du får føre meg også opp på medlemmslisten. Har hatt flere kræsjer, men heldigvis vært heldig å fått reddet mesteparten av dataen hver gang. Endret 19. mai 2008 av valentino Lenke til kommentar
najki Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Det er lenge siden denne tråden var oppe, men jeg må melde meg inn... Disken min tok kveld her om dagen. Og ikke bare det, den sa takk for seg I DET jeg skulle ta backup av den. Mente det var på tide grunnet dens alder. Bare masse bilder, hjemmevideoer og lignende som er tapt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå