SnowDOG_ Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 JA da har nærmer sesongen seg. I hvilke elver har dere kort? Selv har eg bare kjøpt sesongkort i min "lokale" lakseelv oselvo. Er bare litt over 3uker igjen til det braker løs. Kor fisker dere laks? Ka fisker dere med? Ka fikk dere forrige sesong? Lenke til kommentar
Nukem Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Tenkte å sette av litt tid i sommer til et par dager med fiske i en ganske fin lakseelv, helt sør i østfold. Berbyelva, Ligger i Halden kommune, for de som ikke vet det. For min del blir det vel hovedsaklig fiske med flue og sluk. Har aldri fått noen spesielt store Laks, største målte vel 5kg tror jeg, men er da så forferdelig gøy uansett:) Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Bytt emnet til "Din ørretsesong 2008" så hiver jeg meg med! Neida Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Otra, ved Kristiansand Jeg hører også at laksen er på vei tilbake til gode gamle Toppdalselva. Håper det skjer. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Bytt emnet til "Din ørretsesong 2008" så hiver jeg meg med! Neida Start en egen tråd selv da. Eg hiver meg med på den skjønner du! Faktisk er dette det beste flueåret eg har hatt i "karrieren" med kg's ørret allerede. Ellers har eg hørt og lest at det kanskje ikke blir like dårlig lakseår som ifjor. Blir sett en del laks i sjøen og elvene allerede. Håper det ikke blir krise år som ifjor. Bare 9dager igjen! Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Bytt emnet til "Din ørretsesong 2008" så hiver jeg meg med! Neida Start en egen tråd selv da. Eg hiver meg med på den skjønner du! Faktisk er dette det beste flueåret eg har hatt i "karrieren" med kg's ørret allerede. Ellers har eg hørt og lest at det kanskje ikke blir like dårlig lakseår som ifjor. Blir sett en del laks i sjøen og elvene allerede. Håper det ikke blir krise år som ifjor. Bare 9dager igjen! Er spent på hvor mye av laksen som taes i år er oppdrettslaks Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hello! Denne helgen var dårlig gitt...Gaulaelven krydde av store fisk, men jeg lykkes aldri med og fange en! Noen som har erfaringer i Orkla? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Ka er det du fisker med? Vet at Bomber wobblere er killere i slike elver. Selv venter eg utolmodig på at det skal regne heftig så det er mulig å fiske. ER jo knusktørt her i bergen. Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Ka er det du fisker med? Vet at Bomber wobblere er killere i slike elver. Selv venter eg utolmodig på at det skal regne heftig så det er mulig å fiske. ER jo knusktørt her i bergen. Hei du! Ja, det var 30 grader i gauldalen, ikke akkurat optimale fiskeforhold! Jeg fisket med hovedsaklig med sluk, der jeg også monterte en flue i forkant av sluken! Hadde også to stenger med søkker og hefitg med mark på kroken, men ble ingen resultater ut av det heller .. Nå har jeg fått en ny fluestang, men det er hovedsaklig til ørret! Så nå har jeg jaggu bestilt meg en til laks også Turen går til orkla den første uka i juli regner jeg med! Må se ann, ellers så blir det gaula igjen..Bare sola gjemmer seg litt, så blir det bra Edit: Wobbler skal testes, men hvilken? Har du en link? Endret 11. juni 2008 av snik1 Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Noen som har link til en fin kastewobbler? Fisker i Otra. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Hvis du lese siste alt om fiske er det akkurat en artikkel om å fiske med wobbler i lakselv. Her er en link til en annen diskusjom om wobblere: http://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...=35394&st=0 Edit: Ellers har det regner litt i det siste her i bergen/os så elven har sakte men sikkert begynt å stige så snart braker det løs. ER masse fisk i elveosen som er vill etter å komme seg opp i elven nå og da gjelder det å være klar! Endret 11. juni 2008 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hørtes bra ut! Skitt fiske! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Var en tur innom igår og så flere fisk og noen hadde vært borti makken min. Kan hvertfall si at rapala x-rap wobbleren er en fin dorge og kaste wobbler der det er stille vann men syns ikke den var noe særlig i elven. Var ikke noe særlig til bevgelse i strømmen så ble litt skuffet men rapala floating jointed var det mye mer futt i. Skal kjøpe meg en todelt nå som synker så får vi se om den fanger noe. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Eg har fått veldig mye fisk i det siste. Har fått 7 laks fra 1.3 kg til 8kg. Mistet mange store beist men men. Ellers har eg fått store mengder regnbueørret. Har til nå fått 20 regnbueørret som i snitt lå mellom 1.5 til 2.5kg. Her er vel noen bilder fra gårdagens fangst: Store fine hannlaksen Skikkelig hannlaks krok på denne! Lenke til kommentar
pettir Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Eidselva er kjempe fin elv Må prøves!!!!!!!!! Fikk en flott laks på 9,3 kg iår, og noen litt mindre sjøøretter:D Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) stort bilde Årets laksesesong var mest vellyket med kamera. Endret 20. desember 2008 av pybalto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå