Gamer93 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Etter en veldig lang vurdering av hvilke bærbar eller stasjonær jeg skal ha, tror jeg at jeg har kommet fram til stasjonær^^, 10-14 000,- Det var denne jeg hadde i tankene http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10238 Delene jeg har valgt: Kabinett: Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning) Strømforsyning: Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI Hovedkort: Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775, ATX,Firewire,GbLAN,DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)16 Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte Skjermkort: XFX GeForce 9800GTX 740M 512MB XXX GDDR3 ,PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 740MHz [[byttet ut med den originale]] RAM: Står mellom Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's og Kingston ValueR. DDR2 PC5300 4096MB CL5, Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2 for jeg lurer på om jeg skal ha 4 gigabyte i et 32 bit's system? Verdt det? Harddisk: Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM Optisk leser/brenner, Blu-Ray Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE Black OEM Multikortleser/Diskettstasjon USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD (bulk [Valgte ikke ekstra lydkort pga alt det negative rundt creative sine drivere] Tastatur: Microsoft Digital Media PRO Keyboard, USB, PS/2, Zoom Mus: Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 PS2/USB Skjerm: Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 Black, 1680x1050, 2ms, VGA/DVI, 1000:1 Og et 32-bit opereativsystem, mange sier at det er dårlig å kjøre spille i vista homepremium og sier at der krever mye? Bør jeg gå ned til XP? PRIS: 12624,- Nå trenger jeg dere til å si hva dere mener om denne PC-en. -Er den god? -Holder den til å kjøre Age of Conan på Medium og kanskje High? Hvis ikke si hva jegt renger å bytte ut. - Hvor lang levetid har slike PC-er? Hvor lenge varer de til de blir ''gammle''. Håper jeg får en del svar Hilsen Gamer93. Endret 9. mai 2008 av Gamer93 Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Tråden flyttes til kategorien "Hjelp til kjøp og salg av PC" etter trådstarters eget ønske. Samtidig slenger jeg på en notis om dårlig emnefelt. Snorre Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Har endret tittelen nå. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 bytt prosessor til ein litt raskare, gjerne e8400. I tillegg bør du bytte til eit intel basert hovudkort og ikkje eit med nVidia chipsett. Du bør absolutt gå for 4gb ram, men helst ram som køyrer på 800mhz (tilsvarar pc 6400). Viss du skal ha 4gb ram anbefaler eg deg å gå for vista home premium, eg har iallfall ingen problem med det. Etter sp1 kom har alt verka strålande. 64-bits os må med stort sannsyn kjøpast utanom. Harddiskane frå seagate og samsung støyer mindre og er meir driftsikre enn western digital(etter mine erfaringar og kva eg har høyrd). Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 bytt prosessor til ein litt raskare, gjerne e8400. I tillegg bør du bytte til eit intel basert hovudkort og ikkje eit med nVidia chipsett. Du bør absolutt gå for 4gb ram, men helst ram som køyrer på 800mhz (tilsvarar pc 6400). Viss du skal ha 4gb ram anbefaler eg deg å gå for vista home premium, eg har iallfall ingen problem med det. Etter sp1 kom har alt verka strålande. 64-bits os må med stort sannsyn kjøpast utanom. Harddiskane frå seagate og samsung støyer mindre og er meir driftsikre enn western digital(etter mine erfaringar og kva eg har høyrd). Skjønte ikke helt det met chipset osv, kan meg egentlig ikke så mye på PC-er. MÅ man ha 64-bit hvis man har 4giga ram? Har hørt mange som sier at det duger med 3,25 giga også da... Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hvis du skal utnytte mer en 3.5 GB av RAM'en, må du ha 64-bits. Så hvis du skal ha 4 GB må du ha 64-bit Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 For å gjera det enkelt, Intel produserer per dags dato dei beste prosessorane. I tillegg har dei ein eigen platform for sine prosessorar (optimalisert for Intel prosessorar). nVidia derimot får "låna" oppskrifta for å lage slike hovudkort av Intel. Sidan Intel står for prosessorane er det difor lettare å fiksa diverse feil som måtte oppstå. Intel sine hovudkort vil difor vera mindre problem med (som regel). nVidia sine støttar og SLI (to eller tre skjermkort som jobbar i saman for å danne bilete), det gjer ikkje i Intel sine (i hovudsak). Kan anbefale anten p35 hovudkorta eller x38 (x48 er nyare, men tilbys ikkje i denne pakken). Sjølv klarar eg ikkje sjå nokon ulemper med 64-bits OS. Til no har eg berre møtt ein drivar som ikkje verkar, webkamera frå gamle dager . Elles verkar alt av program og drivarar. Eg skal innrømme det var meir problem i byrjinga, og difor har mange eit negativt syn på 64-bits Vista. Skal du ha Vista bør du gå for 4gb ram og 64-bits OS. Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Men 64-bit OS tilbys dessverre ikke i konfigurasjonen.... Hva gjør jeg da? Går det å kjøpe det utenom? Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) I pc-en du kjøper velger du ingen operativsystem. Så bestiller du samtidig med eit 64-bits OS. Enklere blir det ikkje Du må sjølv installera windows, det er det einaste minuset. Endret 10. mai 2008 av tosha0007 Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Ok^^ Hvor lenge tror du PC-en holder? Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) det er vanskeleg å seia, du vil nok kunne spela det meste på max i minst eit år framover (ikkje crysis, men det er det ingen som gjer ) . Når du føler du ikkje klarer spela så godt som du vil oppgraderer du berre nokre delar av pcen. Levetid vil eg tru er så lenge du gidder å oppgradera den. Kanskje 1, toppen 2 uten oppgraderingar før du føler du treng å gjera noko (då tenke eg på med spelbare oppløysinga og stabil FPS). Sjølv oppgraderar eg hardwaren min jamnleg, då blir den aldri heilt utdatert. Endret 11. mai 2008 av tosha0007 Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Ok, takk skal du ha Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Et siste spørsmål: En gaming pc... På en skala på 1-10 hva ville dere sagt om denne jeg har bestilt? Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 du har fått ein bra pc til pengane, sjølvsagt kunne du fått den hakket vassare viss du hadde bygd sjølv. Tja... vanskelig å setja ein karakter, sett utfrå prisen 8 av 10 kanskje. Blir veldig hypotetisk, men du har fått ein pc som vil takle det meste av spel som kjem veldig bra Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Tusen takk! Da er det bare å glede seg til PC-en kommer! Bestiller 64-bit vista premium fra mpx. Endret 16. mai 2008 av Gamer93 Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Hva i !? PC-en forventes ikke på lager før 11 juni !? Fikk nettopp mail om dette Jeg skal jo begynne med aoc den 23 mai.. Hvorfor er dette? Er det bare en eller flere deler de ikke får før den 6. eller? Hjelp! ! Endret 17. mai 2008 av Gamer93 Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 det er iallfall ein av delane som ikkje er på lager (dette må du nok gjer sjølv), tviler på at komplett har så mykje å gjera for tida Viss det berre er ein del som ikkje er på lager kan du jo vurdera å avbestilla pcen og velga ein anna komponent (sjølvsagt litt avhengig av kva som ikkje er på lager) pg bestilla på nytt. Då får du forhåpentligvis pcen tidsnok Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Ikke for å være pesimist, men nå bygger komplett ut lagrene sine, og det kan da gå fort 2-5 uker før du får PC-en, og 5-8 uker hvis du ikke maser. Leste endel på tester og beskrivelse av komplett. Skal få meg PC til konfen, så tror jeg heller bestiller et annet sted/butikk. Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Så du tror ikke det hjelper å ringe til komplett å be dem sende den raskere eller noe sånt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå