Gå til innhold

11:11 erfaringer, veldig spesielt

Anbefalte innlegg

Hvorfor snakker du som om syndefloden og paradigmeskifte er ett faktum.

Faktum er at det ikke er vtienskapelig bevist FOR NOEN! Hvis du har beviser for dette så tviler jeg på at du hadde sitti her på forumet.

Jeg vil veldig gjerne at du forklarer deg og legger frem bevis for påstandene dine, det har ingen ting med belæring og gjøre.

For morro skyld så googla jeg paradigmeskifte og endte opp med en teori om at det var en gjeng med øgler som styrte verden fra en planet bak solen som ut at det blå vil krasje med jorden 21des 2012, ikke overaskende ville disse menneskene selge bøker om hvordan man skulle overleve. $$

Jeg har ett åpent sinn men jeg krever vitenskapelige bevis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og poenget ditt er?

faktumet er jo at du fortsatt skrev alt det der for å si at du er imot homofile ekteskap... Om det var her eller på et annet forum har lite å si...

hehe...

Chill fuckface
Noen som har sett litt for mye på amerikanske komiserier...

Nei, gutten min. Det var et innlegg MOT et annet innlegg som omhandlet kjønnsnøytrale ekteskap. De trodde at det var verdens undergang at lesber skal få bli befruktet kunstig, og at menn ikke spilte noen rolle lenger.

Det var DET jeg svarte på. Du ble klokere nå, eller hva?

Da var alt mye klarere. skulle sagt det til å begynne med da vet du.. (kranglete, skal gi meg nå)

Lenke til kommentar
Og poenget ditt er?

faktumet er jo at du fortsatt skrev alt det der for å si at du er imot homofile ekteskap... Om det var her eller på et annet forum har lite å si...

hehe...

Chill fuckface
Noen som har sett litt for mye på amerikanske komiserier...

Nei, gutten min. Det var et innlegg MOT et annet innlegg som omhandlet kjønnsnøytrale ekteskap. De trodde at det var verdens undergang at lesber skal få bli befruktet kunstig, og at menn ikke spilte noen rolle lenger.

Det var DET jeg svarte på. Du ble klokere nå, eller hva?

Da var alt mye klarere. skulle sagt det til å begynne med da vet du.. (kranglete, skal gi meg nå)

Den er god. Jeg tenkte bare ikke noen gadd å henge seg så opp i det. Bi-kløktere er som oftest litt vanskelige, men er vant med de, hehe.

Det du ikke forstår er at uansett hvor sikker du er i din sak, forandrer det ikke på sannheten. Les litt psykologi så skjønner du at det du opplever er helt normalt. Det finnes ingen beviser for at det kan kobles til et paradigmeskifte på noen måte.

Vi har noe som kalles håp. Og jeg prøver ikke forandre på virkeligheten, bare å leve meg litt inn i en mer interessant en :)

Det du ikke forstår er at uansett hvor sikker du er i din sak, forandrer det ikke på sannheten. Les litt psykologi så skjønner du at det du opplever er helt normalt. Det finnes ingen beviser for at det kan kobles til et paradigmeskifte på noen måte.

Vi har noe som kalles håp. Og jeg prøver ikke forandre på virkeligheten, bare å leve meg litt inn i en mer interessant en :)

Lenke til kommentar
Hvorfor snakker du som om syndefloden og paradigmeskifte er ett faktum.

Faktum er at det ikke er vtienskapelig bevist FOR NOEN! Hvis du har beviser for dette så tviler jeg på at du hadde sitti her på forumet.

Jeg vil veldig gjerne at du forklarer deg og legger frem bevis for påstandene dine, det har ingen ting med belæring og gjøre.

For morro skyld så googla jeg paradigmeskifte og endte opp med en teori om at det var en gjeng med øgler som styrte verden fra en planet bak solen som ut at det blå vil krasje med jorden 21des 2012, ikke overaskende ville disse menneskene selge bøker om hvordan man skulle overleve. $$

Jeg har ett åpent sinn men jeg krever vitenskapelige bevis.

Du tror på Julius Cæsar, gjør du ikke?

Og Aristokrates?

Vel, syndefloden har vel ca 1000 flere kilder enn de to personene til sammen, så jeg vil ikke si det er direkte usikkert at det har skjedd. Selv om jeg personlig tror hele bibelen er skrevet i bilder.

HVORFOR I ALLE DAGER? lager du en tråd om dette når du hverken er interessert i å diskutere eller i å prøve å svare på spørsmål?

Innvendinger, høre om andre har samme erfaringer, høre andre sine syn på sakene. Meningene kan dere ha, eller dere kan søke ny kunnskap selv :) Som sagt er jeg ikke interessert i å overbevise noen av dere da dette ikke kan stadfestes vitenskapelig.

Jeg gidder rett og slett ikke over pc.

Lenke til kommentar

Det hjelper deg ingenting overhodet at du sier at det finnes 1000kilder til syndefloden når du ikke har tenkt til og presentere 1 av de 1000 bevisene for oss.

Det jeg hittil har sett er at folk kan forklare at det var en flod, ingen har bevist at den flommet hele verden og alle uten om de ombordi noahs ark døde eller at den var forårsaket av en person/enhet/skikkelse religøse velger og kalle gud.

Hvorfor starte en diskusjon når du ikke er intressert i og diskutere over pc.

Men du har selv sagt nå at ingen ting kan viteskaplig bevises så ikke bare motsier du deg selv, men du argumenterer mot deg selv i samme slengen.

Lenke til kommentar
Det hjelper deg ingenting overhodet at du sier at det finnes 1000kilder til syndefloden når du ikke har tenkt til og presentere 1 av de 1000 bevisene for oss.

Det jeg hittil har sett er at folk kan forklare at det var en flod, ingen har bevist at den flommet hele verden og alle uten om de ombordi noahs ark døde eller at den var forårsaket av en person/enhet/skikkelse religøse velger og kalle gud.

Men du har selv sagt nå at ingen ting kan viteskaplig bevises så ikke bare motsier du deg selv, men du argumenterer mot deg selv i samme slengen.

Takk!

Lenke til kommentar

Viser til forrige innlegg. La inn dette for å se om andre har samme opplevelser og hvordan de oppfatter de.

Jeg har bedre ting å ta meg til enn å sitte her å lære dere om noe dere kan lese dere til selv. Selvlærte ting sitter 80% bedre også, så det er bare å ta på lesebrillene mine herrer.

Jeg for min del har et liv utenfor internett som er betraktelig mye mer spennende enn å diskutere med dere :)

Men for å legge til: Jeg liker jo å diskutere, men dette er et emne som er vanskelig å diskutere da det verken kan motbevises eller bevises. Man får rett og slett bare lage seg opp en mening tatt i betraktning det man vet om emnet :)

Lenke til kommentar
dette er et emne som er vanskelig å diskutere da det verken kan motbevises eller bevises. Man får rett og slett bare lage seg opp en mening tatt i betraktning det man vet om emnet :)

Det kan sansynliggjøres.

Men du har kommet med (sitert fritt) "Det finnes 1000 kilder på syndefloden" og "Mayane hadde mange profesier som gikk i oppfyllelse".

Men du har ikke kommet med eksempler på historikere eller geologer som har funnet indisier på at syndefloden eller mayaenes profetier er sanne.

Siden 98.5% av alt man finner på nettet bare kan kastes i søppelbøtta fordi det er ubegrunnet kildeløst eller ukritisk svada er det ingen vits for oss å søke etter maya-profesier eller bevis for syndefloden -- det er så mye lettere for deg å vise oss den 1.5% som du mener holder vann enn at vi skal gå gjennom 98.5% ubegrunnet svada i søken etter det som KAN være beviser.

Lenke til kommentar

Så vidt meg bekjent så har syndefloden én kilde: Det gamle testamentet. Jeg er spent på å se om dine tusen kilder til syndefloden i realiteten er tusen kopier av bibelen. Som jeg sa tidligere og som du tydeligvis nekter å svare på så er seriøse historikere enige om at det er en feiltolkning å hevde at den mayanske kalenderen ender i 2012.

Er du i tillegg så naiv at du tror at du kan legge ut en tråd her på diskusjon.no der du kommer med påstander du ikke er i stand til å rettferdiggjøre uten at noen henger seg opp i det? Personlig så tror jeg du er klar over at du ikke har noe grunnlag for påstandene dine og har begynt å ro med den ene åren du har: "Jeg har et liv utenom forum og derfor gidder jeg ikke å svare på spørsmål."

duty_calls.png

Lenke til kommentar
Så vidt meg bekjent så har syndefloden én kilde: Det gamle testamentet. Jeg er spent på å se om dine tusen kilder til syndefloden i realiteten er tusen kopier av bibelen. Som jeg sa tidligere og som du tydeligvis nekter å svare på så er seriøse historikere enige om at det er en feiltolkning å hevde at den mayanske kalenderen ender i 2012.

Er du i tillegg så naiv at du tror at du kan legge ut en tråd her på diskusjon.no der du kommer med påstander du ikke er i stand til å rettferdiggjøre uten at noen henger seg opp i det? Personlig så tror jeg du er klar over at du ikke har noe grunnlag for påstandene dine og har begynt å ro med den ene åren du har: "Jeg har et liv utenom forum og derfor gidder jeg ikke å svare på spørsmål."

Jeg vil bruke hykleren Kent Hovind som eksempel for første gang her inne. Han har, i sitt hav av påstander, faktisk noen gode poenger.

Syndefloden er jeg faktisk motstander av. Den har kun sin støtte i det 'unaturlige', og det vil da ikke bli naturlig for oss å se det for oss eller å tro det. Men jeg synes det er morsomt å filosofere, derfor tillater jeg meg å krydre mine tanker om ting med litt forskjellige angivelig utrolige hendelser.

Jeg var nok litt for kjapp på tastene når jeg mente det var så mange beviser for det, men kilder er det nok av. Jeg husker ikke hva det var i farten, men Kent Hovind tok det grundig opp i en av sine foredrag.

Og det er veldig mye uenighet om Mayakalenderen, men jeg liker som sagt å skape meg fantastiske situasjoner.

<a href="http://www.skepsis.no/sekterisk/hva_er_spe...2012_mayak.html" target="_blank">http://www.skepsis.no/sekterisk/hva_er_spe...2012_mayak.html</a>

Her er noe godt lesestoff da i allefall.

Endret av JohndoeMAKT
trippelkopi i post, fjernet bilde fra sitat
Lenke til kommentar

Ja nå sier du det finnes kilder men du husker ikke hva de er, overbevisende........

Hvis livet ditt er så spennende at du ikke gidder og diskutere på forum, hvorfor svarer du da? Eller er livet ditt bare spennende når det kommer opp noe som du ikke kan besvare.

For meg er det akkurat det samme hva DU TROR. Men når du snakker om mayaprofetier og syndefloden som om det skulle vært faktum så tar du ett steg utenfor troen og konstanterer noe som ikke kan bevises.

Jeg tok tipset ditt tidligere og googla rundt etter 2012 og dommedags profetier og jeg endte opp med ett knippe teorier som alle omhandlet øgler og planter som skulle dukke opp ut av det blå, derfor henvender jeg meg til deg for kilder så slipper jeg og lese alt søppelet.

Jeg er som jeg har nevnt tidligere en veldig åpen person, men jeg må ha vitenskaplige bevis hvis jeg skal tro på noe. Leste bibelen for og se om jeg ville bli overbevist. Det var en fin fortelling, men for meg var det ikke mer enn skjønnliteratur med en moralsk undertone.

Lenke til kommentar

Som ung og dum skulle jeg skrive særoppgave om Tyskland på skolen.

Plutselig la jeg merke til at hele samfunnet over natten ble oversvømmet av referanser til Tyskland! Merkelig, hva?

Men jeg tenkte ikke mer over det.

Så skulle jeg skrive særoppgave om elefanter. Og hva skjedde? Jo, over natten begynte folk å snakke om elefanter over alt!

Helt utrolig.

Det er tydeligvis en skjult makt her som gjør at når jeg skal skrive om noe så dukker det opp over alt! DET ER MAGI! Det kan ikke være noen annen forklaring.

:)

Lenke til kommentar
Som ung og dum skulle jeg skrive særoppgave om Tyskland på skolen.

Plutselig la jeg merke til at hele samfunnet over natten ble oversvømmet av referanser til Tyskland! Merkelig, hva?

Men jeg tenkte ikke mer over det.

Så skulle jeg skrive særoppgave om elefanter. Og hva skjedde? Jo, over natten begynte folk å snakke om elefanter over alt!

Helt utrolig.

Det er tydeligvis en skjult makt her som gjør at når jeg skal skrive om noe så dukker det opp over alt! DET ER MAGI! Det kan ikke være noen annen forklaring.

:)

Jeg ser virkelig tanken bak innlegget, og jeg har tenkt sånn før jeg også. Men det er noe helt spesielt ved måten man nærmest blir tvunget til å se klokkeslettet 11:11.

Og det som bekreftet det voldsomt for meg var klokka hjemme som ringte 11:11. Helt utrolig... Forventer heller ikke at noen tror meg though. Jeg hadde ikke trodd meg jeg heller hvis jeg var noen andre.

Lenke til kommentar

Det du beskriver er ikke noe spesielt i det hele tatt. Det er ingenting mystisk eller overnaturlig eller noe som helst ved det. Det er bare din menneskelige hjerne som gjør det menneskehjernen liker å gjøre, nemlig å lage koblinger der det ikke er noen.

Lenke til kommentar
Jeg ser virkelig tanken bak innlegget, og jeg har tenkt sånn før jeg også. Men det er noe helt spesielt ved måten man nærmest blir tvunget til å se klokkeslettet 11:11.

Og det som bekreftet det voldsomt for meg var klokka hjemme som ringte 11:11. Helt utrolig... Forventer heller ikke at noen tror meg though. Jeg hadde ikke trodd meg jeg heller hvis jeg var noen andre.

Så du det i dag? Nei, nettopp. Og selv om du hadde lagt merke til klokkeslettet 11.11 hver dag, så bør du alltid se etter naturlig forklaring, og ikke falle for overtro.

Lenke til kommentar

Takk moonblood for interessant lesning på skepsis.no. Har bare skum-lest gjennom foreløpig, men den artikkelen gjør ikke akkurat standpunktet ditt mer troverdig. Jeg siterer:

Dersom man regner ut fra den datoen som det er best grunnlag for å anta er riktig, 13. august, ender man med datoen 23. desember 2012 .

Med andre ord må man, for å få den "magiske" datoen for vintersolverv, 21. desember, gå ut fra en startdato den 11. august, en hypotese som i stor grad har blitt forkastet.

Det ser nemlig ut til at det kan være mest grunn til å sette startdatoen til det som tilsvarer 13. august 3114 f.v.t. Det er gode astronomiske grunner, knyttet til at 13. august er datoen solen er ved senit over Mayakulturens kjerneområder. Det er også gode, rent matematiske grunner, knyttet opp til koordineringer i det kompliserte 20-tallssystemet kalenderen er bygget på . Den ønskede kombinasjonen av dager, måneder og astronomisk sammentreff forekommer rett og slett uhyre sjelden når mayaenes konvensjoner tas i bruk.

Når dette tas i betraktning er ikke 11. og 13. august "nesten" det samme; de er to helt forskjellige ting.

Grunn til panikk?

"Meningen" med 2012-datoen i langtellingen:

Selv om det er tilfellet at en 13 baktun-syklus i mayaenes langtellingssystem ender i 2012 spørs det om det er grunn til å fylle kjelleren med hermetikk og ta tilflukt i bomberommet av den grunn. Sett bort fra at det ikke skulle være noen grunner til at mayaene kunne spå fremtiden bedre enn andre, synes nemlig svaret på det andre spørsmålet som ble reist innledningsvis mer tydelig å være negativt.

På bakgrunn av striden om langtellingens startdato, som vi nettopp så, har blant andre geografen og mayaspesialisten Vincent Malmström antatt at mayaene ikke hadde noen spesiell mening med sluttdatoen. Den var mer sannsynlig kun en tilfeldig endedato som fulgte fra valget av en nøye planlagt og kalkulert startdato, og deretter å holde seg til det spesifikke tellesystemet man hadde .

Videre kan talspersoner som går for en 11. august-løsning i den nevnte striden synes å argumentere baklengs: Ved å først anta at sluttdatoen egentlig skulle være 21. desember kommer man frem til at startdatoen måtte være 11. august. Deretter blir man fokusert på å finne årsaken til at mayaene hadde sett seg ut akkurat denne spesielle datoen som slutten på 13 baktun-syklusen. Dette er imidlertid klassisk "question-begging".

Et problem med dette er at man gjør startdatoen for langtellingen totalt arbitrær. Rasjonalet blir kun at det "tilfeldigvis" er datoen som følger 13 baktun-sykluser før 21. desember 2012. Man skifter altså selv fokuset fra verdens opphav til endetidsspekulasjoner. Som Malmström skriver er dette sannsynligvis et misvisende fokus.

Jeg syns denne biten fanger bunnen og grunnen i denne diskusjonen. Hvor klokkeslettet 11:11 kommer inn er, for meg, fortsatt en gåte.

Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998
Opplever noe av det samme med klokken 22:22, legger nesten alltid merke til dette klokkeslettet.

Haha, jeg og faktisk :!:

Men det preiket om mayaindianerene og at jorda går under i 2012 ; håper virkelig ingen seriøst tror på det:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...