boye88 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Fikk plutselig sinnsykt lyst til å ta frem Amiga-en igjen når jeg fant en pakke med 45,93GB stash på ScT. Min gamle Amiga500 mangler en god del kabler/ledninger av forskjellige tyber, blandt annet srtøm-adapteren. Har nå sjekka steder som qxl,finn, søkt på google osv, men med få resultater. Vet dere om noen andre steder som er verdt å sjekke? Tenker også litt på pris... Er inne til fosrtegangstjeneste og pengene blir brukt på andre ting. Hvis det ikke er noen sider på ledninger osv så skader det heller ikke å kjøpe en "NY" av f.eks 500,500+,600 osv. Har dessverre nå ikke annledning til å svare hvis dere lurer på noe. Tog de neste 9 timene Takker for alle svar! Endret 9. mai 2008 av boye88 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Styr unna 600, det er bare en vanlig 500+ uten numerisk tastatur på siden. En fail-modell. Kan sikkert finne mange på ebay og. Eller finn.no. Også er det noen problemer med å kjøre gamle spill på 500+ fordi den har litt annerledes chipset (ECS, enhanced chipset). Må gjerne inn med en disk som "booter om" til 500-chipset (OCS, Old chipset) for å kjøre tidlige spill. AGA-grafikk kom ikke før Amiga1200. Ellers fungerer WinUAE superbra på PC, det er en total amiga-emulator. Da kan du teste ut de forskjellige rom'ene og workbench-versjonene på din egen harddisk. Null boot-tider, og alle spill og demoer virker helt fint. Spill og rom-filene må du på diverse lugubre websider for å finne. Jeg har hatt nesten alle Amigamodellene siden midt på 80-tallet frem til slutten av 90-tallet, både med og uten harddisk. Endret 9. mai 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 http://amiga.no/ Datakompaniet har en del Amiga-ting til salgs. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Min A600 var kjempe kamerat, ingenting i veien med en slik en. Men A1200 var den beste all arounder'n. Hvis noen har en gammel Amiga-IDE disk hjemme kan dere koble den til PCen og bruke WinUAE til å dra ut dataene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå