Ordinær Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Selve kjernen i Bioshock-fortellingen er Rapture hva? Og dette falmende utopiet er vel direkte avledet fra en historie om en øy i "Brave New World", av Aldous Huxley, der eliten bygger et reservat som kollapser fordi alle er så ekstremt individualistiske. Nå har jeg aldri spilt Bioshock, men inspirasjonen er vel åpenbar? Så hvorfor ikke basere filmen på denne ideen til Huxley, og ikke et dataspill? Filmskapere har jo aldri klart å gjenskape atmosfæren i dataspill, på kino. Dette prosjektet har jeg liten tro på. Endret 13. mai 2008 av Do_the_Bender Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Ser frem til filmen, Bioshock, og spessielt Rapture har mye histoprie som kan fortelles (selv om at jeg mener at det er andre tittler som fortjener å bli filmatisert mer en Bioshock (Max Payne, System Shock 2, m.m.)) Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Max Payne er allerede underveis, og ut ifra castinga så kommer den ikke til å leve opp til navnet. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Selve kjernen i Bioshock-fortellingen er Rapture hva? Og dette falmende utopiet er vel direkte avledet fra en historie om en øy i "Brave New World", av Aldous Huxley, der eliten bygger et reservat som kollapser fordi alle er så ekstremt individualistiske. Nå har jeg aldri spilt Bioshock, men inspirasjonen er vel åpenbar? Så hvorfor ikke basere filmen på denne ideen til Huxley, og ikke et dataspill? Filmskapere har jo aldri klart å gjenskape atmosfæren i dataspill, på kino. Dette prosjektet har jeg liten tro på. Noen har misforstått Lenke til kommentar
-Blackspot- Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det eneste som kan ødelegge her er Bioshock 2 og 3 som kommer bare fordi Bioshock 1 solgte så bra. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hm, er tydeligvis bare jeg som ikke syntes spillet var noe særlig bra. Jaja, kan jo bli en kul film av det fordi. Slapp av, du er ikke alene.... Spillet var bare noe drit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg