citronen Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg har en mercedes 190E som spiser dekk. Yttersiden av fordekkene er helt oppspist, og jeg kan se corden. Uansett; Er dette noe jeg kan gjøre noe med selv - eller er det forbeholdt verksteder med måleutstyr? Det kan legges til at det er mye slark i dempere og at ikke hjullagra er 100% - Er dette noe som må byttes først? Mekker'n - jeg venter på svar. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hjullagerene foran (om det er foran) burde repareres i samme omgang som en eventuell forstillingskontroll. Støtdemperne er ikke så viktig. Justeringen må utføres av et verksted med hjulutmålingsutstyr for her er ikke toleransene store. Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Slark i støtdempere? I foringene da eller? Mye av forstillingen kan en justere selv med litt øyemål, metermål og tolmodighet. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Så galt som det er her så ville jeg tatt den på verksted. Mange steder her i Oslo-området så koster det 1600 spenn for kontrollen, og tillegg for eventuelle utskitinger av deler. Når du uansett må skifte dekk så hadde jeg gjort det på et verksted, til tross for at jeg har god greie på å reparere bil. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Kontrollprisen i Horten ligger på alt fra 790 kr - til rundt 1200 kr. Tillegg for evnt. justeringer (som det er masse av). Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Uansett, sett den på verksted, det er ufattelig kjipt om du sliter ut to nye dekk fordi du ikke gjorde god nok jobb. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Du må i alle fall skifta ut lagrene, og alle foringer og diverse som er slitt. Det kan være direkte farlig å kjøre sånn! Slitte dempere BØR også skiftes. Hjelper ikke å stille inn forstillinga riktig så lenge delene har flere mm marginer. Så av hensyn til sikkerhet så bør slitte deler i forstillinga skiftes. Det kan du godt gjøre selv, og det kan hende dette er nok. En forstillingskontroll i etterkant er heller ikke så dumt. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Regner med å koste på bilen noen kroner i dagene som kommer. Tar arbeidet selv, og lar verksted ta seg av sjølve målinga. Helt klart, jeg begrenser meg sterkt i hvor mye jeg kjører. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jepp, det behøver ikke koste så fryktelig mye, så lenge det stort sett blir prisen du må gi på deler. Men siden det kanskje er snakk om å bytte ut så mye på en gang, så er det nok lurt å sjekke forstillinga hos de som kan det. Det koster vel stort sett ikke mer enn 2 nye dekk du evnt måtte bytte fort igjen Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Er du NAF-medlem burde du klare å få utført forstillingskontroll inkl. arbeid for under 1000-lappen... Lenke til kommentar
citronen Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Jøsses. NAF kan hjelpe meg med alt. Skal ta en telefon senere i dag. Haha! Lidenskapelig Gjerrig! Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Er dekka slitt like mye på begge sider tror jeg det er spissingsfeil etter jallareprasjon, senking e.l. Dra hånda over dekket og kjenn om det er taggete. Pass deg for ståltråder de går dypt inn i hånda Er ikke noe vits i og spekulerer så mye på det når du veit du har mye slakk i forstillinga. Det må fikses først og du må ha nye dekk. Er eller ikke bare bare og justere en benz så de ligger i høyeste prisklasse akkurat der.. Er camber/caster/k.p.i feil og justeringsboltene sitter er morroa i gang Blir fort dyrt også.. Demperene bytter du fort. Bare pell av hjulet og sett en jekk under bærebrua så ikke fjæra stikker av. Du vil ikke ha den i trynet så vær litt forsiktig. Hjulagerene er det orginalt litt slakk i.. Du skal få et bedre svar hvis den fortsatt sliter dekk når alt er tight og fint.. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 De slites bare i ytterkant, altså det man kan se når man kikker på dekket ved første blikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå