Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Feil i forstilling


Anbefalte innlegg

Jeg har en mercedes 190E som spiser dekk. Yttersiden av fordekkene er helt oppspist, og jeg kan se corden. Uansett; Er dette noe jeg kan gjøre noe med selv - eller er det forbeholdt verksteder med måleutstyr?

 

Det kan legges til at det er mye slark i dempere og at ikke hjullagra er 100% - Er dette noe som må byttes først?

 

Mekker'n - jeg venter på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjullagerene foran (om det er foran) burde repareres i samme omgang som en eventuell forstillingskontroll.

 

Støtdemperne er ikke så viktig.

 

Justeringen må utføres av et verksted med hjulutmålingsutstyr for her er ikke toleransene store.

Lenke til kommentar

Så galt som det er her så ville jeg tatt den på verksted.

 

Mange steder her i Oslo-området så koster det 1600 spenn for kontrollen, og tillegg for eventuelle utskitinger av deler.

 

Når du uansett må skifte dekk så hadde jeg gjort det på et verksted, til tross for at jeg har god greie på å reparere bil.

Lenke til kommentar

Du må i alle fall skifta ut lagrene, og alle foringer og diverse som er slitt. Det kan være direkte farlig å kjøre sånn!

 

Slitte dempere BØR også skiftes. Hjelper ikke å stille inn forstillinga riktig så lenge delene har flere mm marginer.

 

Så av hensyn til sikkerhet så bør slitte deler i forstillinga skiftes. Det kan du godt gjøre selv, og det kan hende dette er nok. En forstillingskontroll i etterkant er heller ikke så dumt.

Lenke til kommentar

Jepp, det behøver ikke koste så fryktelig mye, så lenge det stort sett blir prisen du må gi på deler.

 

Men siden det kanskje er snakk om å bytte ut så mye på en gang, så er det nok lurt å sjekke forstillinga hos de som kan det. Det koster vel stort sett ikke mer enn 2 nye dekk du evnt måtte bytte fort igjen :yes:

Lenke til kommentar

Er dekka slitt like mye på begge sider tror jeg det er spissingsfeil etter jallareprasjon, senking e.l. Dra hånda over dekket og kjenn om det er taggete. Pass deg for ståltråder de går dypt inn i hånda :ermm:

 

Er ikke noe vits i og spekulerer så mye på det når du veit du har mye slakk i forstillinga. Det må fikses først og du må ha nye dekk. Er eller ikke bare bare og justere en benz så de ligger i høyeste prisklasse akkurat der.. Er camber/caster/k.p.i feil og justeringsboltene sitter er morroa i gang :D Blir fort dyrt også..

 

Demperene bytter du fort. Bare pell av hjulet og sett en jekk under bærebrua så ikke fjæra stikker av. Du vil ikke ha den i trynet så vær litt forsiktig. Hjulagerene er det orginalt litt slakk i..

 

Du skal få et bedre svar hvis den fortsatt sliter dekk når alt er tight og fint..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...