Gå til innhold

feilmelding på Linux Ubuntu

Anbefalte innlegg

Det er feilmeldingen jeg får når jeg skal prøve og instalere noe

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.

E: _cache->open() failed, please report.

noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er det passordet du skrev inn til brukeren som ble lagd under installasjonen

Prøv flere ganger ;P

nå vil den plutselig ikke at jeg skal skrive sudo dpkg --configure-a en gang:S

det kommer bare ugyldig komando

Lenke til kommentar
Sikker på at du har skrevet riktig? oO Sånt skjer ikke uten grunn

dpkg: Feil ved behandling av gnome-system-monitor (--configure):

pakken er i en veldig inkonsistent tilstand, og bør instaleres på nytt før den settes opp

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Du har antagelig avbrutt en installasjon mens den holdt på. Hvis du skriver

sudo dpkg --configure -a

så fikses det for deg. Husk åpenrom mellom configure og -a. Passordet er det samme som du logger inn med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...