Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Plages med montering av bilradio

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg en ny bruktbil, og denne hadde ingen radio/cd spiller.

Bestillte meg en sony Sony MEX-BT2600.

Skal i første omgang bruke den innbygde forsterker i radioen og de orginale høytalerne i bilen. Da kontaktene i bilen og spilleren var identiske regnet jeg med at jeg skulle klare å fikse dette selv.

Disse kontaktene (2 stykk ; 1 hvor alle høytaller kabler går inn og 1 hvor strøm og jord går inn). Disse var ferdig koblet i bilen og jeg har ikke sjekket om de avviker fra standar.

Har koblet til kontakt for høytalere, strøm og antenne. Byttet om 2 ledninger ihht til instruksjonen, slik at den spilleren slåes på med tenningen.

Alt vell så langt.

Men når jeg nå skal teste spilleren skjer følgende.

Jeg skrur på tenningen og spilleren starter.

Jeg velger FM og søker en kanal og ting fungerer noen sekunder, så begynner betjeningspanelet å slå seg av og på. Lys i display ca 1 sek, så helt svart og dødt 1 sek. Slik holder det på. Samme med CD.

Tar jeg av panelet og setter det på igjen er det fin frem til man trykker en tast.

Feil på spilleren eller har jeg gjort noe galt ??

Erfaringer ?

Endret av Arcus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, dette høres ut som et problem Sony må ta seg av, med mindre du lider av et problem jeg hadde i min 2er Golf.

Der var tenningsstrømmen til spilleren koblet via interiørlyset i bilen av en eller annen merksnodig grunn. Dessverre var den også koblet ETTER dimeren til lysstyrken på interiørbelysningen, så om jeg dimet ned interiørbelysningen bittelitt, så gjorde spilleren min akkurat som du her beskriver.

Jeg hadde forsøkt å koble spilleren rett til batteri + og jord med nye, løse kabler og så prøvd å foreta meg ting på spilleren for å se om det dukket opp da, bare for forhåpentligvis å utelukke feil med bilens elektriske anlegg så du er helt sikker på at det er spilleren som bugger.

EDIT: leif..

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...