Gå til innhold

Slutt Å mas om DvD avspilling i spillmaskiner

Dersan

Anbefalte innlegg

Hvorfor er alle sÅ fryktelig opptatt av at man mÅ kunne spille av dvd og alskens dritt i en spillmaskin, det er en SPILLMASKIN,  ikke en dvdspiller eller mp3-spiller. Har forresten sjekket hvordan PS2 er som dvd-spiller og det er fryktelig elendig, en vhs-spiller gir bedre bilder, det er sant.  

Jeg vet ogsÅ hva jeg snakker om fordi jeg har et hjemmekinoanlegg til 100.000 og bare dvd/spilleren koster 14000, sÅ jeg har noe Å sammenlligne med. Har ogs[ drevet aktivt med DvD og hjemmekino i mange År og sett en god del forskjellig. Alle dedikerte dvd/spillere man fÅr kjøpt er bedre enn PS2, som DvD-spiller.

SÅ slutt Å mas om dvd-avspilling i spill-maskiner, det er ikke noen vits siden det blir bÅde dyrere og elendig avspilling.

Lagde du denne posten kun for å skryte av anlegget ditt? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er alle sÅ fryktelig opptatt av at man mÅ kunne spille av dvd og alskens dritt i en spillmaskin, det er en SPILLMASKIN, ikke en dvdspiller eller mp3-spiller. Har forresten sjekket hvordan PS2 er som dvd-spiller og det er fryktelig elendig, en vhs-spiller gir bedre bilder, det er sant.

Jeg vet ogsÅ hva jeg snakker om fordi jeg har et hjemmekinoanlegg til 100.000 og bare dvd/spilleren koster 14000, sÅ jeg har noe Å sammenlligne med. Har ogs[ drevet aktivt med DvD og hjemmekino i mange År og sett en god del forskjellig. Alle dedikerte dvd/spillere man fÅr kjøpt er bedre enn PS2, som DvD-spiller.

SÅ slutt Å mas om dvd-avspilling i spill-maskiner, det er ikke noen vits siden det blir bÅde dyrere og elendig avspilling.

So fucking what? At playstation og xbox bruker dvd format som lagringsmedia gjør jo at de også er i stand til å spille av dvd filmer... Og det må vi ikke betale en krone ekstra for. (nesten) Jeg vet ikke hvilken vhs spiller du har sammenlignet ps2 med men den må værtfall være bra!!

Og det skulle vel bare mangle at en DVD spiller til 14000 har bedre kvalitet enn en spillemaskin til 2000. Hvor er sammenligning grunnlaget? Dette var vel en mer eller mindre tåplig post fra din side som vi godt kunne klart oss foruten. Så kan de av oss som ønsker å se dvd filmer på våre spillemaskiner få lov il det, så kan du kose deg med dine dvd filmer på ditt ablegg til 100 000. Må for øvrig nevne at det er en markant bedre kvalitet dvder på xbox enn ps2.

Lenke til kommentar

Faen til selv-skryt fra han da. Jeg har akkurat bestilt meg en DVD-spiller til dataen, og har planer om å se mange DVD-filmer på dataen, ja. Håper du synes de 80000 kronene mer du har brukt på ditt anlegg, enn jeg har brukt på mitt anlegg, er verdt det da. Heh, å poste noe sånt. Er det ikke lenger greit å gjøre som man selv ønsker? Data=spillermaskin, ja. MEN, en oppgradering på 500 kr, gjør den til en DVD-spiller også. Og en annen oppgradering på 500 kr (lydkort) gjør også dataen min om til et dugendes musikk-anlegg. Og vips, så har jeg samlet opp til flere, dyrebare, deler (som TV, DVD-spiller, CD-spiller, Forsterker, For-forsterker+eit par dubeditter til) i en "ussel" liten data.

Lenke til kommentar
Og det skulle vel bare mangle at en DVD spiller til 14000 har bedre kvalitet enn en spillemaskin til 2000.

....

Må for øvrig nevne at det er en markant bedre kvalitet dvder på xbox enn ps2.

Må bare si at en DVD spiller til 500 også slår den X-Box dvd'n.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Lagde du denne posten kun for å skryte av anlegget ditt? :roll:

:yes:

Men om en maskin (spillemaskin,PC etc) kan spille av flere formater er det jo bare bra. Det er lettere å koble en spillemaskin til TV på hytta enn å drasse med seg en helt anlegg som koster mer enn det smaker. Og det er ikke så store forskjell på en dårlig DVD spiller mot en bra en hvis TV'n din ikke er "state of the art" og alle kabler koster minst 1000,- meteren

Lenke til kommentar
FishBone og hvilket grunnlag har du for og komme med den uttalelsen?

Den ble vel kanskje litt på kanten til å virke en smule useriøs?

Jeg så på film hos en venn på lørdag. Da var broren hennes der med en x-box, da så vi en film på den fordi vi trodde det ville bli bedre.

Når vi skulle se på neste film hadde broren begynt å kopiere en cd på x-boxen så vi så på deres dvd-spiller isteden.

Det er en billig dvd-spiller men bilde var mye bedre...

Lenke til kommentar

Slett ikke meningen Å skryte. Beklager hvis mange oppfattet det pÅ den mÅten.

Jeg har ikke hatt anlegget mitt lenge enda og har brukt masse tid og penger for Å bygge det opp. Har hatt mange billigere og dÅrligere anlegg gjennom tidene. Jeg kan da heller ikke skryte av Å ha en fin bil eller sÅ mye annet, det meste har gÅtt med til spill og hjemmekino.

Jeg har ogsÅ en stor interesse for tv-spill, da spesielt nintendo og playstation, og har ingenting vondt Å si om noen av dem som spillmaskiner.

En bonus er jo at det blir mye morsommere Å spille med surround lyd.

Jeg skj;nner godt at mange ikke vil bruke sÅ mange penger pÅ lyd og bilde, og da er det sikkert kjekt at noen spillmaskiner har dvd-spiller. Men at det skal vaere avgj;rende for om man skal kjope maskinen eller ikke er urettferdig!!

Men det er nÅ bare min mening!

Lenke til kommentar
"]
Har forresten sjekket hvordan PS2 er som dvd-spiller og det er fryktelig elendig, en vhs-spiller gir bedre bilder, det er sant.

:lol:

Den vhs-spilleren vil jeg se :D

VHS gir deg i alle fall et ukomprimert bilde. Billige dvdspillere gjør ofte mye ugang med det komprimerte bilde som du finner på dvdplata, som bla. artifakter, hakking, moire, osv

Lenke til kommentar

Jeg skj;nner godt at mange ikke vil bruke sÅ mange penger pÅ lyd og bilde, og da er det sikkert kjekt at noen spillmaskiner har dvd-spiller. Men at det skal vaere avgj;rende for om man skal kjope maskinen eller ikke er urettferdig!!

Hvorfor ikke? Ikke alle stiller så store krav til lyd og bilde som dvdspilleren leverer. Dersom du skal koble dvdspilleren rett inn til en tv på maks 28" og ikke noe eksternt anlegg, er ikke dvdspilleren du finner i xboks og ps2 så dum.

Lenke til kommentar

har selv ps2, og har ikke sett noen som helst tegn til artifacts eller noe tull i filmene.

selvfølgelig ser jeg at det er forskjell i billedkvalitet, men jeg har aldri sett en vhs-spiller som har bedre kval. enn en dvd-spiller, samme hvor billig dvd-spilleren har vert. Nå skal det jo sies at jeg ikke har tilgang til vhs-spillere i den femsifrede klassen, men så er det rimelig irrelevant ettersom bare tullinger ville betale sånne summer for en vhs-spiller (kom med gode argument mot hvis de finnes :D ).

greit at du irriterer deg, men jeg har hatt mye nytte av dvd-avspillingen på min ps2. Filmene som jeg har blir sett om igjen og om igjen (ja, det er tegnefilmer, og ja, jeg har et barn på 3 år :D ), derfor vil vhs være bortkastet ettersom du får tap i kval. for hver gang du spiller kasetten, spoler etc. Vet at det er lite på nye og dyre vhs-spillere, men så er det snakk om å sammenligne innenfor prisklasse.

jeg hadde ikke kjøpt meg ps2 da jeg gjorde det hvis ikke den hadde kunnet spille dvd'er, rett og slett fordi jeg og min samboer ønsket oss både ps2 og dvd-spiller, men at behovet for å se film hjemme var større enn behovet for en ny konsoll, og økonomien ikke hadde plass til begge. Men når vi kunne få begge deler i en boks var jo det flott.

Ok, kanskje dvd i konsoll er noe for deg, men for oss med dårlig økonomi er det en god løsning.

Har aldri angret på at jeg kjøpte ps2. Men føler meg ganske sikker på at jeg hadde angret hvis jeg hadde vraket den til fordel for en dvd-spiller til 2,5K og fortsatt gått å siklet etter å spiller FFX og MGS2 :D

Lenke til kommentar
Og det skulle vel bare mangle at en DVD spiller til 14000 har bedre kvalitet enn en spillemaskin til 2000.

....

Må for øvrig nevne at det er en markant bedre kvalitet på dvd kvaliteten på xbox enn ps2.

Må bare si at en DVD spiller til 500 også slår den X-Box dvd'n.

Det har jeg enda til gode å se... Har et par kammerater som har slått til på dvd spillere til rundt 1000-2000 kroner (united, Mustek). Kan med hånden på hjertet si at de ikke har bedre bildekvalitet enn xbox på dvd filmer. Fargene virker klarere på xboxen, bildet er mye roligere (spesielt i forhold til ps2) og ikke minst, bildet blir ikke så kornete når det skjer mye på skjermen.

Lenke til kommentar

VHS gir deg i alle fall et ukomprimert bilde.

Oppløsningen er over 5 ganger høyere på dvd enn på VHS. Bare det gjør selv middelmådige dvdutgivelser til en veritabel nytelse framfor VHS. Kompresjonen på dvd er dessuten mer eller mindre transparent nå til dags.

Billige dvdspillere gjør ofte mye ugang med det komprimerte bilde som du finner på dvdplata, som bla. artifakter, hakking, moire, osv

Dette må du gjerne utdype. Bortsett fra chroma-buggen som finnes i en god del spillere (som igjen ikke er avhengig av pris), tror jeg du får problemer med å påvise en direkte og absolutt sammenheng mellom billedkvalitet og pris.

Edit: Hakking som i 3:2-pulldown er spilleren ikke særlig skyldig i, artifakter brukes ofte om uønskede 'ting' som er på platen. Disse har gjerne kommet med i film-til-video-prosessen (flere av disse kommer ikke pga kompresjonen, men fra kildematerialet, enkoderene, postprosessering etc).

Moire skyldes ofte tven og/eller kombinasjonen av DA-trinn/videosignaltype.

Her er en fin generell videoartifaktguide:

http://www.michaeldvd.com.au/Articles/Vide...oArtefacts.html

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...