Dersan Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hvorfor er alle sÅ fryktelig opptatt av at man mÅ kunne spille av dvd og alskens dritt i en spillmaskin, det er en SPILLMASKIN, ikke en dvdspiller eller mp3-spiller. Har forresten sjekket hvordan PS2 er som dvd-spiller og det er fryktelig elendig, en vhs-spiller gir bedre bilder, det er sant. Jeg vet ogsÅ hva jeg snakker om fordi jeg har et hjemmekinoanlegg til 100.000 og bare dvd/spilleren koster 14000, sÅ jeg har noe Å sammenlligne med. Har ogs[ drevet aktivt med DvD og hjemmekino i mange År og sett en god del forskjellig. Alle dedikerte dvd/spillere man fÅr kjøpt er bedre enn PS2, som DvD-spiller. SÅ slutt Å mas om dvd-avspilling i spill-maskiner, det er ikke noen vits siden det blir bÅde dyrere og elendig avspilling. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 oj så sinna jaja.. dine ord.. er jo greit om da kvaliteten er bedre? Lenke til kommentar
Dersan Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Om kvalliteten blir bedre? da vil jo prisen stige ogsÅ, og hva er vitsen med det da? Man kan jo kj;pe en DvD-spiller til 2 lapper som er mye bedre uansett, og spillamskiner til 5-6 tusen h;rer ingen sted hjemme. Folk skal jo ha rÅd til det ogsÅ. (PS beklager de store Åene, jeg har englesk tastatur, det er ikk fordi jeg er sint) :smile: Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Selv er jeg mot spillemaskiner i det hele tatt hehe.. film på tv og spill på pc. så jeg har egentlig ikke no å si på diskusjonen men det kan da ikke koste dem så mye å få til en okei dvd avpsilling.. Lenke til kommentar
FishBone Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg er helt enig med Dersan... Hva i all verden skal man med det? Grunnen til at kvaliteten blir så dårlig er jo at det er software DVD-avspilling... Det er akkurat som å se på DVD på data... Det kommer aldri til å bli bra. Syns det er bra at nintendo ikke lagde dvd på sin. Men på en måte er det litt dumt, siden det er den største grunnen til at folk ikke kjøper den... Lenke til kommentar
HFL Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Om kvalliteten blir bedre? da vil jo prisen stige ogsÅ, og hva er vitsen med det da? Man kan jo kj;pe en DvD-spiller til 2 lapper som er mye bedre uansett, og spillamskiner til 5-6 tusen h;rer ingen sted hjemme. Folk skal jo ha rÅd til det ogsÅ. :smile: vil bare si at f eks. xbox koster bare 1500, og dvd spilleren på den gir helt ålreit bilde, kanskje ikke sammenlignet med ditt anlegg, men det er jo ikke alle som har råd til et anlegg for 100.000 heller da. PS-2 koster vel ikke så mye mer en 2000 den, og den gir ikke SÅ håpløs kvalitet. Lenke til kommentar
FishBone Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Du kan ikke si at x-box'n er noe spesielt bedre enn PS2'n på dvd-avspilling... Jeg vet at x-box reklamerer for bra dvd. men de sier helt klart at det er den beste dvd'n på noen konsoll... Den er mye dårligere enn de fleste billige dvd-spillerene... Hvis man skal ha en ordentlig dvd på konsoll så lager panasonic en som heter Q. (spiller GameCube-spill DVD, mp3 ++) Men så koster den jo også 2000 mer enn en vanlig GameCube... Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hvorfor er alle sÅ fryktelig opptatt av at man mÅ kunne spille av dvd og alskens dritt i en spillmaskin, det er en SPILLMASKIN, ikke en dvdspiller eller mp3-spiller. Har forresten sjekket hvordan PS2 er som dvd-spiller og det er fryktelig elendig, en vhs-spiller gir bedre bilder, det er sant. Jeg vet ogsÅ hva jeg snakker om fordi jeg har et hjemmekinoanlegg til 100.000 og bare dvd/spilleren koster 14000, sÅ jeg har noe Å sammenlligne med. Har ogs[ drevet aktivt med DvD og hjemmekino i mange År og sett en god del forskjellig. Alle dedikerte dvd/spillere man fÅr kjøpt er bedre enn PS2, som DvD-spiller. SÅ slutt Å mas om dvd-avspilling i spill-maskiner, det er ikke noen vits siden det blir bÅde dyrere og elendig avspilling. Hva er du maser om da.... Lenke til kommentar
Sepo Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 han maser ikke, han sier ett viktig poeng, og jeg er helt enig i det han sier Lenke til kommentar
shortCut Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Personlig har jeg ikke gått til innkjøp av DVD-spiller enda, derfor bruker jeg xbox'en til det. Synes det gir ett greit bilde, selv om jeg har sett mye bedre på billige dvd-spillere. Tviler på at folk kjøper en spillmaskin KUN pga DVD-spilleren, men ser dvd på den rett og slett for at de ikke har spiller fra før. Hvordan kan du da si at det blir dyrere? Spørsmålet er rett og slett hva den enkelte person setter som krav. Derfor "maser" jeg/vi som har spillmaskiner akkurat så mye det passer oss, uten at sånne som deg trenger å komme med skrytelista og si hvor dårlig spillmaskinene er til avspilling - det er mitt valg!! Lenke til kommentar
FishBone Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Folk ser ikke på dvd på pc selv om de har det. Men den gir jo fortsatt bedre bilde enn en dvd på x-box. Lenke til kommentar
Melbert Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Om kvalliteten blir bedre? da vil jo prisen stige ogsÅ, og hva er vitsen med det da? Man kan jo kj;pe en DvD-spiller til 2 lapper som er mye bedre uansett, og spillamskiner til 5-6 tusen h;rer ingen sted hjemme. Folk skal jo ha rÅd til det ogsÅ. :smile: vil bare si at f eks. xbox koster bare 1500, og dvd spilleren på den gir helt ålreit bilde, kanskje ikke sammenlignet med ditt anlegg, men det er jo ikke alle som har råd til et anlegg for 100.000 heller da. PS-2 koster vel ikke så mye mer en 2000 den, og den gir ikke SÅ håpløs kvalitet. Helt enig, er ikke alle som har 15.000 kr til disposisjon for en DVDspiller, da er 1500 kr for Xbox med DVD et litt bedre alternativ, selv om det selvsagt ikke er like bra kvalitet. Men det skulle da bare mangle når det er 13500 kr å spare. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 skjønner godt hva han mener feilen er jo at mange ser på det som et minus hvis den ikke har mulighet til å spille dvd men ingen nevner noe om billedkvalitet på avspillingen Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Hvorfor er alle sÅ fryktelig opptatt av at man mÅ kunne spille av dvd og alskens dritt i en spillmaskin, det er en SPILLMASKIN, ikke en dvdspiller eller mp3-spiller. Har forresten sjekket hvordan PS2 er som dvd-spiller og det er fryktelig elendig, en vhs-spiller gir bedre bilder, det er sant. Jeg vet ogsÅ hva jeg snakker om fordi jeg har et hjemmekinoanlegg til 100.000 og bare dvd/spilleren koster 14000, sÅ jeg har noe Å sammenlligne med. Har ogs[ drevet aktivt med DvD og hjemmekino i mange År og sett en god del forskjellig. Alle dedikerte dvd/spillere man fÅr kjøpt er bedre enn PS2, som DvD-spiller. SÅ slutt Å mas om dvd-avspilling i spill-maskiner, det er ikke noen vits siden det blir bÅde dyrere og elendig avspilling. du har ikke peiling. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Jeg gadd ikke å lese til lenger enn fjerde eller femte svaret i denne tråden, fordi dette så ut til å bli en totalt meningsløs diskusjon... Jeg bruker PS2'en til kjæresten min som spillmaskin OG som DVD-spiller, fordi den kan brukes som det, og fordi vi ikke har noen DVD-spiller ellers... den gir perfekte bilder spør du meg, og lyden er det heller ikke noe i veien med... Kjøper du en konsoll for at den er en spillmaskin så bruk den for all del til å spille på, og så tar vi det som en bonus at den kan spille av DVD'er oxo! er du hifi- og filmentusiast derimot, så kjøper du vel for pokker ikke en konsoll?! Lenke til kommentar
wise Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 nettopp... jeg bruker xboxen min som dvd-spiller, fordi jeg har hverken lyst eller råd til å bruke mange tusener av kroner på hjemmekinoanlegg. det finnes mye morsommere ting å bruke $$ på, og for mine behov holder xboxen i massevis. det er riktig at mangelen på dvd-avspilling ikke bør være et minuspoeng når man vurderer en konsoll, men det finnes mange som synes det er kult å kunne spille dvder i tillegg til spill. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 [..trolleritrollera..] Det virker definitivt ikke som du vet hva du snakker om. Faktisk så synes jeg du troller. Slutt med det, takk. Lenke til kommentar
HappyStabby Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Er enig i at ingenting slår en dedikert DVD spiller, men så er det mange som ikke har økonomi til å bygge et godt hjemme kino anlegg eller har de store interessen for film slik at det ikke er noe poeng for de, da de kun er intresert i å se filmene. Vi som har interesse for det er somregel også villig til å legge litt i det. Har personlig et hjemmekino anlegg, men ikke i nærheten av det du har (men har ikke råd til bedre, men bilde og lyd er suverent til den prisklassen), Phillips Pw 8807 (betalte 13000 for den da den ble kjøpt, da inkludert 5 års forsikring.) meget bra bilde for en TV i den prisklassen, meget skral lyd. En HarmanKardon DVD 25 betalte 3999 for den, og den har et suverent bilde i forhold til andre spillere i denne prisklassen, og danker ut spiller opp til rund 7-8 lapper ang. bilde å lyd. En hjemmekino pakke fra Hificenteret til kr 8000. HarmanKardon AVR 3550, og Proson CFH-716 Høytaler sett. 3500 i div kabler. Ca 28500, det er det jeg har råd til i forhold til hva jeg tjener nå. Men for de som kun har interesse for å se filmen, og ikke er villig til å betale i dyre dommer, så er konsoller ett bra alternativ. Men det er som sagt snakk om hvor stor interesse du har av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå