Gå til innhold

Nytt Call of Duty på seks formater (Multi)

Anbefalte innlegg

Call of Duty, Call Of Duty, Call of duty... Hva er navnepolitikken her?

Vi synes det er mest hensiktsmessig å følge engelske regler for engelske titler, dermed blir det Call of Duty. Forøvrig er ikke politikken vår noe du behøver å ta opp i disse individuelle "diskuter artikler"-trådene, slik du har gjort ved et par anledninger nå. Det holder å gjøre det i tilbakemeldinger-forumet eller i den eksisterende diskusjonstråden.

Jeg synes det er hensiktsmessig å gi tilbakemelding i den tråden som angår den aktuelle artikkelen.

PS: iPod er Apples produkt. Call of Duty er Activisions produkt. Min logikk sier at dere forskjellsbehandler utgivere ved å bare bruke "norske regler" på noen av produktene. Så lenge dette pågår (og dere ikke er konsekvente), må dere tåle tilbakemeldingene.

"Call of Duty" er en spilltittel, og da er det naturlig å følge denne stavemåten siden det er på engelsk. Hadde det vært norsk hadde bare den første bokstaven vært stor, og resten små. Men da må man også bruke klammer rundt tittelen.

iPod er ikke en tittel. Det er et konstruert produktnavn som bryter både med engelsk og norsk grammatikk.

Jeg er ikke dypt engasjert i denne debatten, men jeg kommer alltid til å skrive engelske spilltitler på den orginale måten - så lenge denne samsvarer med engelsk rettskrivning når det gjelder bruken av store og små bokstaver.

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er hensiktsmessig å gi tilbakemelding i den tråden som angår den aktuelle artikkelen.

Det må du gjerne synes, men vi kommer til å fortsette å bruke engelske regler på engelske produktnavn i artikler på Gamer.no. Dette er en generell politikk, og hvis du vil diskutere denne gjør du det andre steder enn i de individuelle artikkeltrådene.

PS: iPod er Apples produkt. Call of Duty er Activisions produkt. Min logikk sier at dere forskjellsbehandler utgivere ved å bare bruke "norske regler" på noen av produktene. Så lenge dette pågår (og dere ikke er konsekvente), må dere tåle tilbakemeldingene.

Vi er konsekvente. iPod er like feil på engelsk som det er på norsk.

Videre diskusjon om dette får tas andre steder.

Lenke til kommentar

Fra Gamespot:

"We'll bring the intensity of the recent Call of Duty: Modern Warfare title to a new military theater to engage our significantly larger user base which nearly doubled last year as new users came into the franchise,""

Tolker dette som en ny setting, altså ikke WW2/Europe eller Nåtid/Midtøsten. CoD4-engine og Vietnam hadde vært tingen...

Lenke til kommentar
Tolker dette som en ny setting, altså ikke WW2/Europe eller Nåtid/Midtøsten. CoD4-engine og Vietnam hadde vært tingen...

Vietnam hadde vært flott.

Ellers hadde ikke noe sånn alternate history-opplegg (i litt større skala enn CoD4) vært meg i mot. Bare ... Uten Sovjetunionen, for guds skyld.

Lenke til kommentar
Endelig! Begynnte og bli lei av Moderne krig, det var ikke "realistisk"

Hvordan var det ikke "realistisk"? Og lei av det når det er 3 spill i CoD-serien fra andre verdenskrig, jeje.

Her er det egentlig bare å styre unna hvis dere ikke likte Call of Duty 3, folkens. Det er ikke Infinity Ward som lager 5'ern, men Treyarch. At de i det hele tatt bytter på utviklere er latterlig.

Endret av vStyle
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

På tide med noen gode Vietnam spill! Jeg håper virkelig de går for Vietnam. Vietnam er i alle fall ikke oppbrukt, slik som alt annet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg hadde helst sett at de hadde fortsett med moderne krigføring.

Ble rimelig lei av 2 verdenskrig

Lenke til kommentar
Kunne ikke Treyarch lage sin egen serie der handlingen tok sted i WWII, og latt Infinity Ward få har CoD-serien for seg selv? De kunne hatt helt samme gameplay, bare hatt et anna navn. Null stress.

Det var ikke opp til hverken Treyarch eller Infinity Ward å bestemme, men av de høyere makter/sjefer.

Lenke til kommentar
Kunne ikke Treyarch lage sin egen serie der handlingen tok sted i WWII, og latt Infinity Ward få har CoD-serien for seg selv? De kunne hatt helt samme gameplay, bare hatt et anna navn. Null stress.

Annethvert spill-avtalen er noe Activision fant på. Jeg forstod aldri helt hvorfor de skulle blande Treyarch inn i dette til å begynne med, men nå må vi vel slite med dem. Trenden er jo allerede klar - uoppfinnsomme, formulaiske budsjettspill fra Treyarch innimellom skikkelige spill fra IW. Bare å hoppe over oddetallene i serien.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...