Gå til innhold

Valg av 24" med HDMI, til bildebruk

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til kjøp av skjerm!!!

Nå bruker jeg 2 stk. 19" skjermer der den ene er LCD og den andre er CRT. Jeg ønsker å bytte ut den elste med en 24" med HDMI. Som fotograf er det viktig at fargene gjengis riktig og derfor ser det ikke ut som om "BenQ T241WA" er noe særlig for meg.

Fra HW Test: BenQ T241WA

De individuelle fargene:

Hvitt er litt grålig i sRGB

Svart er en anelse lys

Rødt er rødt

Grønt er noe lyst

Blått er blått

Dette skal være en alround skjerm som skal brukes mye til Photoshop/Webdesign, så at fargene gjengis riktig, er et must. Ellers ser jeg mye på film. Jeg ønsker HDMI slik at jeg kan koble til PS3 i full oppløsning, og kansje se en Blu-ray film.

Kan betale opp til 5000,-

Endret av Flimmer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Pris: 5 500,- Kjøpes direkte via Dell.

Dell UltraSharp 2407WFP

2. Pris: 7800,-

Samsung SyncMaster 244T

En av disse to ville jeg gått for. Dem har nesten helt like spesifikasjonene.

Det som jeg har lest et sted på nettet var at Syncmaster hadde litt bedre farge gjengivelse. Kvalitet på fargene er litt bedre på Samsung. Nå vet jeg ikke helt sikkert hvor mye forskjell det er snakk om. Dell sin skjerm er sjette generasjon av 24". Dvs. dem har jobbet hardt med å lage den så å si perfekt som mulig. Så jeg tror neppe at bilde forskjell er noe stort på disse to.

Her er en link til Review av Syncmaster. Dem skriver mye bra om skjermen.

Syncmaster Review

Endret av nicholas
Lenke til kommentar

Ja, den skal vel det ja.. men nå er tilbudet til dell over, og den koster plutselig 1300kr mer.. (ca 6800,-)

Edit: På en annen side er nå 27" saken til dell på tilbud til bare noen hundrelapper mer ;)

Endret av BlackH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...