flyndrefjes Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Kjører på en HP ze4204s laptop, og det har jeg gjort i flere år. Lyden HAR fungert smertefritt til og med 7.10. Etter å ha installert Xubuntu 8.04 (og testet med Ubuntu 8.04) er lyden helt ubrukbar!!!! Lyden høres tilsynelatende greit ut. Men hører du godt etter spraker og krakker lyden (drop-outs) hele tiden. Spesielt godt hørte jeg dette etter at jeg laget meg en sinus-lyd via Audacity og spilte av både i Audacitu, Totem og aplay (alsa-spilleren fra kommando-linjen). Ikke har dette noe med grafikken å gjøre. Jeg stoppet X11 og spilte av sinus-filen fra terminal med aplay. Akkkurat samme problem. Lyden dropper ut på tilfeldige steder. Jeg begynner å bli lei av dette! Har prøvd det meste. Har kompilert ALSA-drivere selv og resultatet er det samme. Pulseaudio installerte jeg også. Samme resultat. Er jeg virkelig nødt til å holde meg tilbake på (x)Ubuntu 7.10 der alt med lyd virket perfekt?? Jeg trodde det var et freskritt at alsa-støtten kom i kjernen (kernel) på Hardy Heron 8.04?? Mulig jeg (og mange fler) tok feil der?? Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Og PCM er ikke på full peising? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Har noe lydprobs med Flash selv.. Og andre lydproblemer.. Jeg kan heller ikke kjøre 2 musikk/program/lydkilder samtidig. Noe med MP3 program som må kjøres i bakgrunnen? Jesus! Patetisk. Endret 9. mai 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå