Gå til innhold

Konkurranse: Tegn Norges nye flagg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bindersen er ikke en norsk oppfinnelse da:P Lalolz

 

Jo det er det!

 

 

 

Fra wikipedia:

Johan Vaaler, født i Aurskog 15. mars 1866, død i Kristiania i 1910, er feilaktig blitt tilskrevet æren for å ha oppfunnet bindersen. Han søkte patent på en lignende papirklemme i Tyskland i 1899 og fikk det innvilget i 1901.[5] Samme år fikk han også patent i USA.[6] Det var neppe kjent for Vaaler og norske forbrukere at en mer brukbar binders allerede var utviklet og markedsført i utlandet under varemerket «Gem». Vaalers klemme var mindre funksjonell på grunn av at den siste runden på ståltråden manglet, og den kom derfor aldri i produksjon. I ettertid har nordmenn skapt en nasjonal myte om bindersen som en norsk oppfinnelse, og myten har også funnet veien til internasjonal litteratur.

 

Viste det ikke jeg eller:P

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva med noe slikt

 

post-140319-1212076295_thumb.jpg

 

samtidig som man går tilbake til røttene for landets navn og omdøper Norge til Norveg. Valgfri uttale som det skrives og "nårvei" ("Jeg" uttales jo "jæi"...) Flagget symboliserer en nor (trang, engelsk narrow) svingete og bakkete veg mot nord.

Lenke til kommentar
Hva med noe slikt

 

post-140319-1212076295_thumb.jpg

 

samtidig som man går tilbake til røttene for landets navn og omdøper Norge til Norveg. Valgfri uttale som det skrives og "nårvei" ("Jeg" uttales jo "jæi"...) Flagget symboliserer en nor (trang, engelsk narrow) svingete og bakkete veg mot nord.

 

Den var leit småsnasen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...