flueprat Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Jeg og mange med meg ønsker å få et nytt, religionsnøytralt flagg til landet vårt. Kom med forslag her! Slik ser flagget ut nå: Endret 9. mai 2008 av flueprat Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Tror du virkelig at det norske flagget kommer til å bli endret? Jeg har forresten aldri sett på det norske flagget som religiøst, er det det? Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Hallo! Hva ser du i flagget? Vårt gamle flagg. Hva med å ta det i bruk igjen? Endret 9. mai 2008 av flueprat Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hva symboliserer/referer dette islamske flagget til? Dar al-Harb (Arabic: دار الحرب "house of war") is an islamic term used by Muslim scholars to refer to those areas where Muslims are not able to practice their religion freely. The inhabitants of the Dar al-Harb are called harbi (Arabic: حربي), as opposed to dhimmi. If a harbi wants to enter the territory of Islam (dar al-islam) he needs a safe-conduct pass called an aman.[citation needed] Dar al-Kufr Dar al-Kufr (Arabic: دار الكفر, "house of infidels" or "domain of disbelief") is a term used by Muhammad to refer to the Quraish-dominated society of Mecca between his flight to Medina (the Hijra) and his triumphant return. For much of Islamic history, the preferred term used to describe non-Islamic societies has been dar al-Harb, emphasizing various Islamic countries' aspirations to conquer such territories and render them part of dar al-Islam. A traditional Arabic saying attributed to Muhammad goes: "Unbelief is one community", or in other words, "infidels are of one nation", expressing the view that distinctions between different types of non-Muslims are insignificant in relation to the overriding distinction between Muslim and non-Muslim Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Tror du virkelig at det norske flagget kommer til å bli endret?Jeg har forresten aldri sett på det norske flagget som religiøst, er det det? Du ser ikke korset? Men blir vel en diskusjon det her men flagget er fint slik den er idag. Sverige som ikke har statskirke bruker flagget sitt av historiske årsaker. Er enig med dem. Her ihvertfall mitt bidrag Fjell, sol, elv, fossefall, fjord og litt sånne urnorske greier. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Skal vi først skifte flagg synes jeg vil skal ha et stort bilde av kong HARALD V, festet på en stang. Harald er "the man" og burde hedres ved at hans fjes hver eneste 17 mai ble båret frem på tusener av flagg. Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Du vil ha det bildet der som flagg? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Flagget skal være som det er nå...land som endrer flagget sitt minner om banan-republikker som bytter flagg ved hvert regjeringsskifte... Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Flagget skal være som det er nå...land som endrer flagget sitt minner om banan-republikker som bytter flagg ved hvert regjeringsskifte... Bananaktig å hylle kristendommen i disse tider. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Hallo! Hva ser du i flagget? Vårt gamle flagg. Hva med å ta det i bruk igjen? Støtter dette Evt dette: Endret 13. mai 2008 av bruno99 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Flott: Den samme med ostehøvel hadde også gjort seg. Lenke til kommentar
JensIvar Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Flagget burde ikke endres etter min mening. Vi burde være stolt av det flagget vi har. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Vi er så heldig å ha verdens peneste flagg, det hadde bare vært dumt om vi skulle endret det. Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Var noen gode ideer her. likte bindersen spesielt Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Bindersen er ikke en norsk oppfinnelse da:P Lalolz Lenke til kommentar
Nikkopikko Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Bindersen er ikke en norsk oppfinnelse da:P Lalolz Jo det er det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå