Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygd PC nekter å boote fra Vista 64 DVD - løat

Anbefalte innlegg

Bakgrunn: Har oppgradert den stasjonære PCn fra X2 4200 (939) til en E6850 på et MSI P35 HK, 4 GB RAM og et 3870 skjermkort.

- Ved første oppstart, gikk jeg inn i bios, og alt ser greit ut, valgte DVD stasjon som boot 1 og SATA HD som boot 2 (Raptor 150 GB) hvor min gamle XP innstallasjon ligger. Satte inn min flett nye Vista 64 DVD og boota PC (save settings and exit).

- ....og her ligger altså problemet. Selv om jeg får velge DVD under "boot sequence", og det står altså benevnelsen og typen på min DVD-brenner, så leser den ikke av / spinner ikke opp etter boot.

- Jeg har prøvd å komme meg inn i XP (altså gamle OS's på raptoren), og greier greit å starte dette i safemode (på tross av nytt HK og skj.kort). Problemet ligger i at man får ikke starta en Vista 64 innstallasjon fra 32 bits XP, man må altså (slik jeg forstår det) innstallere vista 64 fra scratch.

- DVD brenneren leser greit fra XP i safemode - så den er ikke ødelagt. Jeg har og bytta IDE kabel får å være sikker.

- Jeg får ingen feilmeldinger eller bios "pip" - den ruller bare gjennom vanlig oppstartsinfo (press DEL to enter setup osv) - og i det øykeblikket jeg forventer "Reading disc" eller ""Do you want to start from disc" eller noe lignenede, får jeg bare en svart skjerm, med en blinkende markør til venstre øverst i skjermbildet.

--- Noen ideer kjære forumkollegaer ? ---

Endret av Filla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...