Gå til innhold

Spill er kultur ?

Anbefalte innlegg

Kanskje en av de mer unødvendige postene jeg har gjort, men hvorfor ligger ikke spill under kultur når det helt klart står på gamer.no at spill er kultur ? :)

Begynner å bli trøtt, legge seg nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-160666

Spill er ikke kultur. Julen kan være kultur, siden det er ikke alle land som feirer det. "Ta med deg noe som tilhører av din kultur" Så sier du "spill"? Julen,Pinse,17mai det kan være en del av norges kultur. Men spill?pc? Det er en hobby vil jeg si.

Min Mening!

Lenke til kommentar

Grunnen til at spill ikke ligger under kultur er fordi "Spill" i Hardware-nettverket er et eget satsningsområde og har sin helt egen side som dekker spill. Derfor har "Spill" sin egen moderkategori for alle sine underkategorier grunnet tilknytning til Gamer.no.

Moderkategorien "Kultur" tilhører hovedsakelig "Kulturo.no".

I tillegg er det ikke alle som mener at spill er kultur og det ville derfor være vanskeligere for folk å finne frem om de lå under kultur.

Lenke til kommentar

Har ikke uttrykt min personlige mening om dette, var bare noe jeg hadde tenkt over et par ganger når jeg hadde vært inne på gamer.no sin side iom. at de har det i logoen sin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Da går du ut ifra at kultur.no tar for seg alt av kultur, i realiteten er det en film- og musikkside, dvs to sider av et mangfoldig kulturlandskap. Hva de har valgt å kalle nettstedet er i grunn mer irrelevant, hvorvidt det er bra eller dårlig navn er en helt annen sak. Hva som er sikkert og visst er at spill ikke hører hjemme på en film/musikk-side.

For gamer.no sin del, ligger argumentet til slagordet i hvordan de anmelder og skriver om spill.

"Spill er kultur, og slik skal vi skrive om dem", står det.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...