Gå til innhold

Google: Blir folks søkevaner registrerte, selv når de ikke er logget inn med kontoen? Dine erfaringer?

Anbefalte innlegg

Når jeg søker med Google så hender det ofte at søkeresultatene inneholder forumposter som har blitt postet her på forumet. Det er sannsynlig at dette skjer fordi Hardware-nettverket er ganske etablert i Norge. Men når jeg i tillegg får mine egne poster opp i søkeresultatene, så begynner jeg å lure på om Google vet hva jeg bruker å søke etter, samt hvilke sider jeg ender opp med å gå inn på (som ikke sjelden er sider her fra Hardware-nettverket).

Jeg vet at Google kan logge hva folk søker hvis de er innlogget, men det nevnte over skjer altså med søk jeg foretar når jeg ikke er logget inn.

Det kan argumenteres at Google ikke logger folks søkevaner når de ikke er pålogget, ved å si at det diskuteres flittig her på forumet, og at det opprettes et stort antall innlegg for hver time som går. Mange innlegg resulterer i større sjanse for at et treff nettopp kommer fra dette nettstedet. Får jeg opp resultatene som jeg gjør fordi jeg ofte er innom diskusjon.no eller skjer det fordi det rett og slett finnes mange resultater fra diskusjon.no/hardware.no?

Har du lignende erfaringer? Gjør meg gjerne oppmerksom på dine tanker rundt dette. Opplever du det totalt motsatte er jeg selvfølgelig interessert i å høre om det også. :)

Endret av BorN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...