amundsf Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Hei! Har en gammel PC stående som server. Denne ser nå ut til å ta kvelden. Planen har da lenge vært at når dette skjer skal jeg kjøpe en NAS-disk. Har ikke behov for en hel PC som server... Spørsmålet/problemet mitt er som følger: Jeg benytter foldershare for å synke en del ting mellom ulike PCer som ikke alltid er tilkoblet samme nettverk. Og også i en viss grad mot andre personer. Da er det veldig kjekt at serveren alltid står på og er tilkoblet FS. Fordi ofte er jo ikke de andre PCene på samtidig og da er det fint å ha serveren der som et "bindeledd". Men, får man benyttet FS på NAS-disk? Her er jeg litt skeptisk og tenkte derfor å høre litt. Noen som vet noe om dette? Noen måter å "lure" dette til å fungere hvis det normalt ikke fungerer? Noen som har erfaring med noe lignende? På forhånd takk så mye for hjelpen! - Amund Endret 8. mai 2008 av amundsf Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Oppdatering: NAS-en er nå nesten oppe og går. Valget falt på Synology DS207+. Ting ser ut til å fungere fint, men foldershare er det jeg savner. Ingen som har noen tips/erfaringer å komme med? - Amund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå