Khorium Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hey! Har akkurat installert 2 vifter i PC-en min. Her er et hjemmesnekra bilde som viser min PC fra siden: Her prøver jeg altså å få luft inn bak, og få den til å gå ut igjen på siden for å få en slags luftesyklus så ikke begge peker innover og skaper dårlig gammal luft. Er det noe poeng i dette? Tilleggspørsmål: Rett over vifte 2 er det også et hull i kabinettet, der hvor det er en slik sylinder som peker mot CPUen (antakeligvis for å få CPU-varmen ut). Burde jeg heller skru av denne plastikksylinderen og feste vifte 2 der? Takker og bukker for alle svar! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Ideellt sett bør du faktisk ha luftstrømmen motsatt av det du har tegnet, og å bruke duct-en over cpuen kan være bedre, men det avhenger av om du får/trenger mye luftstrøm til northbridge og gpu. Lenke til kommentar
Khorium Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Takker! Snudde på viftene nå og den sank med 2-4 grader! Utrolig hvor mye det hadde å si. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Du burde drite i å ha vifte i døren. Med to vifter foran, en ut bak, og en CPU-vifte som blåser i samme retning vil nok du få fin temperatur på CPU, GPU, hovedkort, ram og disker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå