Gå til innhold

Anbefaling for den glade amatør: Olympus SP-570UZ

Anbefalte innlegg

Fått nytt kamera i dag, og er veldig glad og stolt. Hvis det er noen som vil vite noe om kameraet er det bare å spørre, jeg skal svare etter beste evne.

Har prøvd kameraet i noen timer og er rett og slett kjempeglad for mulighetene dette kameraet gir meg, og det har virkelig gitt meg fotodilla. Her er noen bilder jeg knipset i dag så kan dere selv bedømme hva dere synes om kvaliteten;

Katten min:

P5080165.jpg

Makro:

P5080144.jpg

Uten zoom:

P5080035.jpg

Med zoom:

P5080034.jpg

Endret av dredg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har dette kameraet selv, og er foreløpig veldig fornøyd. Men vet du hvor man kan få kjøpt en egnet veske til å ha det i? Fine bilder forresten.

Har ikke sett noen for 570, men det finnes flere for 550 og 560 vet ikke om disse passer? Hvis du finner noe si fra for jeg er også ute etter en.

Det er kjekt at du er fornøyd med kjøpet ditt. Det er sikkert et godt kamera, men ingen zoomkamera er så godt at det kan ta bilder uten zoom. Det kan ta bilder med zoomen innstilt på vidvinkel, normal eller tele, men aldri uten zoom.

Har ikke snøring på hva du snakker om, men det er sikkert riktig :D

Lenke til kommentar

For å oppklare litt... det de fleste kaller "zoom", heter egentlig tele. Jo mer du "zoomer" inn, jo større tele får du på bildene dine. "Zoomer" du tilbake, får du mer vidvinkel.

Så når du tar bilder uten zoom, som du sier, så har du allikevel "zoomet" deg til største vidvinkel :)

Lenke til kommentar
For å oppklare litt... det de fleste kaller "zoom", heter egentlig tele. Jo mer du "zoomer" inn, jo større tele får du på bildene dine. "Zoomer" du tilbake, får du mer vidvinkel.

Så når du tar bilder uten zoom, som du sier, så har du allikevel "zoomet" deg til største vidvinkel :)

Tusen takk for forklaringene, da har jeg lært noe i dag også! :)

Gratulerer med nytt kamera! Det er mye glede du kan vente deg :)

Men den katten din... Ble nesten litt redd av de øynene :ermm:

Mvh

Luze

Hehe, hun ser litt psycho ut der ja. Hun satt ute i solen og stirret på en fugl, eller lunch som hun sikkert tenkte. Hun ser vanligvis mye snillere ut, heldigvis....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...