Yoda211 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 På en golf gti, som orginalt har 150hk(1,8T-motor) og som er chippa til 185hk med MTM-chip. Lurer på om det er noen som har noe erfaring med denne type MTM-motorstyring? Er dette noe god chip? PS! Treng raskt svar. Lenke til kommentar
otis Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 MTM er da særdeles kjent for chipping, da spesielt på Audi. JEg hadde ikke vært bekymret ihhvertfall, om du var det da... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 MTM går for å være top of the line. Lenke til kommentar
Yoda211 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Hørest bra ut. Takk for at dere tok dere tid til å svare Lenke til kommentar
Yoda211 Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Han eg kjøpte bilen av fylte alltid 98-oktan bensin på bilen. Han mente at det en kunne riskere at ventilane i toppen kunne bli ødlagd over lengre tids kjøring med 95-oktan. Er dette tilfellet? Lenke til kommentar
otis Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Høres tvilsomt ut. Men når man har chippet motoren sin, så skal man som oftest fylle 98 oktan, da den gir mer effekt av motoren, siden ladetrykket har blitt økt. Lenke til kommentar
Yoda211 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Høres tvilsomt ut.Men når man har chippet motoren sin, så skal man som oftest fylle 98 oktan, da den gir mer effekt av motoren, siden ladetrykket har blitt økt. Hm, då tror jeg at jeg fyller 98 oktan på den. takk for svar Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Når man kjører på 95oktan, så er det lettere å få tenningsbank. Tenningsbank er ikke bra for motorens indre komponenter, og den vil havarere tilslutt. Med 98 oktan unngår man tenningsbank lettere. MEN på en såpass ny motor, så har den nok en sensor som stiller tenningen etter hva slags bensin du fyller, eventuelt så vil den bare gå dårligere med 95oktan. Ventilene blir nok ikke ødelagte, men rådelagrene dine kan bli utsatt.. Dersom du får tenningsbank, noe som er lite sannsynlig. Men personlig så ville jeg brukt 98oktan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå