Gå til innhold

Skal ta dåpsbilder. Innspill trengs!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Skal dekke min første dåp. Noen tips på få bilder som skiller seg ut, og som ikkje alle andre har? Ka objektiver bør eg pakke med? Så langt har eg tenkt på 17-50 2,8 og 70/200 2,8. Har itilegg blitz med i sekken.

ingen innspill? kanskje like greit, eller kanskje ikkje. svaret får vi snart

Lenke til kommentar

Kanskje sjekke med presten og foreldrene om du får en fotosession på forhånd, og om det er ok med fotografering under selve dåpen eller om de lar folk fotografere like før eller like etter at ungen dyppes. Har aldri fotografert i dåp, men kan tenke meg at det kan være litt utfordrende. Ungen liker kanskje ikke blitzlys særlig godt, og du får neppe hjelp til blitz bounce dersom det er høyt mørkt tak. Om du er heldig er det nok naturlig lys. Det er muligens også høy kontrast mellom hvite klær på prest og barn og sorte eller mørke klær på andre, så det gjelder å få til eksponeringen.

I en del slike sammenhenger er det helt akseptabelt at ikke alle bildene er kunstverk på egenhånd, bildene fungerer som huskelapp for å minnes en spesiell hendelse og får dermed verdi på den måten. Om en del av dem også har kunstnerisk verdi er selvsagt en bonus, men det er greit å safe på minst et par bilder så du vet du har noe å vise etterpå.

Lenke til kommentar

gode tips. har sett endel dåpsbilder, og de fremstår som kjedelige. er det en ting jeg tenker på etter å ha lest den siste fotoboken, skrevet av en USA kar, som også er stor på bøker i photoshop, så er det å skille seg ut. Imorgen skal jeg fotografere "mot" en som har hasselblad, og har holdt på med foto i 20+ år. Det blir en artig sak.

jeg har med meg 70-200mm 2,8 for å slippe blitz om mulig. itilegg til 17-50mm 2,8. og en blitz og den splitter nye garry fong saken som eg nettopp har fått!.

takk for tips, må tenke mer over dette. for det er nok krevende som du sier!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...