Gå til innhold

lav kontrast når jeg ser på dvdrips på laptop, hvorfor?

Anbefalte innlegg

hei

jeg har merket at omtrent 90% av alle dvd rips jeg laster ned har lav kontrast, altså kvaliteten blir litt "matt"(skjermen blir for lys og fargene er ikke så sterke, pluss at bilde kunne vært klarere)

Men når man ser på de samme filene på en god stasjonær skjerm, så virker det som om at kvaliteten øker, hvorfor er det slik?

Jeg trodde at laptoper hadde ganske god skjermer, skjermen virker jo ganske klar og fin ellers, fkes når jeg skal se på bilder!?

Kanskje dette er "normalt" på de fleste dvd rips, siden det innimellom hender at jeg laster ned en fil som ikke har disse "feilene" nevnt ovenfor!?

Kan vell nevne at jeg har en acer aspire 5613=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det har noe å gjøre med hvilken codec filmen er kodet med, versus hvilke du har installert, og innstillingene på disse. Eventuelt kan det være video overlay innstillingene i skjermkortdriveren som er feil.

Nå vet ikke jeg hvor du laster ned filmene dine fra og om du har kjøpt originalen for å ha rett til det eller lignende, men vær klar over at piratkopiering ikke er akseptert her på forumet. Ref. #8 i retningslinjene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...