Gå til innhold

[GTA]Connection Problems PS3

Anbefalte innlegg

Noen andre som sliter med dette?

Har prøvd nå i en time og fått til et game med en kompis, men det skjer et eller anna hver eneste gang, en av oss mister forbindelsen hver eneste gang vi prøver og sende invite til hverandre. Begynner å bli en parodi dette her.

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ikke åpne portene vis du bruker kabel. Vis du har trådløst så må du det... Bare ring Telenor det er easy... Bruker kabel siden at internetten er rett bak ps3n og at kabel i tilleg er raskere (nedlastninger, demo o.s.v) Det som er så JÆVLA kjipt er at ps3n er på rep. og kommer ikke før om ca 2 uker eller mer... Så ikke noe gta iv før det:(, men fått prøvd det en del hos en kamerat da;) GTA IV EIER ALT!

Lenke til kommentar
Har jo ingeting å si angående om du har kabel eller ikke mtp på porter?

Stemmer. Trur Robz blander kabla tilkobling og Internett gjennom Kabel-TV/Coax hvor man ofte benytter modem, og alt blir sluppet igjennom. Jeg har Internett fra Canal Digital, hvor jeg har kobla modemet til en trådløs router som støtter UPnP. UPnP er et must syns jeg når det gjelder spilling på konsoll. På PC pleier det ikke å være like sært, men da er det sjeldent at man fungerer som host også.

Lenke til kommentar

NGT sine routere blant annet støtter jo UPNP men det holder ikke bare med det enabla, not by a long shot. Bare for PS3 alene har jeg sikkert 8 entries med porter + jeg måtte bruke en hack for å åpne port 80 da den er blokkert av routeren. Så da måtte jeg telnette for å få den åpna. Altfor dårlig opplegg vi har i Norge med NAT osv, er helt håpløst for Ola Nordmann å holde på med dete.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Får selv

"The connection to one or more players has been lost. Returning to single player.."

"the game session does not longer exist. Returning to single player"

Konstant.

Har telenor adsl2 14mbit

Har lasta ned patchen, forwarda alle portene i routern. NAT type 2

Noen som har tips? Ang at man må "hacke" for å få forwarda port 80 på ngt router. Er dette tilfellet på telenor's routere også?

Lenke til kommentar

Jeg har åpnet:

UDP 3478 - 3479

UDP 6672 - 6672

UDP 28900 - 28900

TCP 80 - 80

TCP 443 - 443

TCP 5223 - 5223

TCP 3478 - 3480

TCP 8001 - 8001

TCP 8080 - 8080

TCP 27900 - 27900

Uten at det hjalp :-|

Lenke til kommentar

Selv med portene åpen så er også Gamespy serverne ustabile så om du ikke hoster selv så kan du oppleve at du blir disconnected men det er bare å prøve på nytt. Er du først inn i ett game så skal det være stabilt utenom når hosten begynner å forandre gamemode eller ny runde begynner, da kan du oppleve disconnected.

Lenke til kommentar
Selv med portene åpen så er også Gamespy serverne ustabile så om du ikke hoster selv så kan du oppleve at du blir disconnected men det er bare å prøve på nytt. Er du først inn i ett game så skal det være stabilt utenom når hosten begynner å forandre gamemode eller ny runde begynner, da kan du oppleve disconnected.

Når jeg velger free game da detter jeg bestandig ut..

Klarte litt på noen andre moder iste...

Hva skylles dette? Det er vell ikke noe med portet og slik hos

meg da? Siden jeg klarer og spille av og til? Og firewalln på routern min er disabel.

Lenke til kommentar
NGT sine routere blant annet støtter jo UPNP men det holder ikke bare med det enabla, not by a long shot. Bare for PS3 alene har jeg sikkert 8 entries med porter + jeg måtte bruke en hack for å åpne port 80 da den er blokkert av routeren. Så da måtte jeg telnette for å få den åpna. Altfor dårlig opplegg vi har i Norge med NAT osv, er helt håpløst for Ola Nordmann å holde på med dete.

Oppleve og bli disconnecta?

Jeg og en kompis satt non-stop i en og en halv time og prøvde å invite hverandre til forskjellige games, men en av oss ble disconnecta hver gang. Tror vi fikk spille 2 små runder

i løpet av hele kvelden.

Lenke til kommentar

Jeg har kommet inn EN gang på 2 uker å fått spilt mot en random, alt fungerer bra om jeg creater partymode & inviter friends. Men blir jeg invita av folk fra freindslist på en publicserverk kommer jeg aldri inn.

Lenke til kommentar

Oppleve og bli disconnecta?

Jeg og en kompis satt non-stop i en og en halv time og prøvde å invite hverandre til forskjellige games, men en av oss ble disconnecta hver gang. Tror vi fikk spille 2 små runder

i løpet av hele kvelden.

Hvis det funker litt, så skal det ikke være portene som er problemet. Hvis noe er avhengig av porter, og portene ikke er forwarda, skal det i teorien aldri funke.

Endret av BaronSlask
Lenke til kommentar

Vi får det til å funke i Party Mode. Når det er oss to i Party Mode, før vi starter et game, funker det helt fint. Med en gang vi prøver å starte et game får en av oss connection problems eller lignende. Er en veldig veldig veldig sjelden gang i blandt vi greier å spille.

Lenke til kommentar
Vi får det til å funke i Party Mode. Når det er oss to i Party Mode, før vi starter et game, funker det helt fint. Med en gang vi prøver å starte et game får en av oss connection problems eller lignende. Er en veldig veldig veldig sjelden gang i blandt vi greier å spille.

Samme her :thumbdown:

Lenke til kommentar

Til alle med Telenor adsl Speedtouch 546

Satte Speedtouch router/modemet som bridge(Kun modem funksjon) & kobblet opp med en router jeg hadde liggende. Alt fungerer perfekt så speedtouch'en er tydlighvis problemet for folk med telenor.

Endret av eln
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...