tomsi42 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Kan hende det er blitt sagt før men er det lov til å slå sammen tre bilder om til ett bilde? Mener det stod her et sted at man kunne presentere det på den måten man selv vil. Det er en helt korrekt tolking av regelen - jeg misktenker at du nå tenker på å lage tryptich eller hva de kaller det i de engelske fotobladene. Det er helt klart OK og innenfor oppgaven. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg er nå klar med min serie. Skal jeg lage en egen tråd her under Utfordringer, eller blir det en samletråd? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg er nå klar med min serie. Skal jeg lage en egen tråd her under Utfordringer, eller blir det en samletråd? Jeg hadde opprinnelig tenkt til at vi legger seriene i denne tråden. Men ettersom det har vært såpass mye diskusjon rundt det hele, så tror jeg at jeg lager en ny tråd hvor vi alle poster seriene våre i morgen kveld. Det er jo som sagt ikke lov til å poste for etter midnatt i morgen ... Ikke misforstå nå, den diskusjonen som har vært i denne tråden har vært meget nyttig - og det er et nytt stunt; så det er naturlig at det dukker opp mange spørsmål. Tom PS. Jeg er spent på hva du har valgt, PM Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg er nå klar med min serie. Skal jeg lage en egen tråd her under Utfordringer, eller blir det en samletråd? Jeg hadde opprinnelig tenkt til at vi legger seriene i denne tråden. Men ettersom det har vært såpass mye diskusjon rundt det hele, så tror jeg at jeg lager en ny tråd hvor vi alle poster seriene våre i morgen kveld. Det er jo som sagt ikke lov til å poste for etter midnatt i morgen ... Ikke misforstå nå, den diskusjonen som har vært i denne tråden har vært meget nyttig - og det er et nytt stunt; så det er naturlig at det dukker opp mange spørsmål. Tom PS. Jeg er spent på hva du har valgt, PM Det var litt dumt, for da kan jeg neppe delta. Jeg kommer ikke til å ha tilgang til nett så lenge. Jeg har tilgang til nett på jobben, men ikke hjemme i leiligheten i Bergen. Jeg liker ikke å gjøre slike ting på jobben, er bare kjapt inne og leser litt. Jobber på en åpen desk, så det blir litt lite tid til slik. Ja ja, slik kan det gå :!: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) [quote name='tomsi42' post='11138194' Det var litt dumt, for da kan jeg neppe delta. Jeg kommer ikke til å ha tilgang til nett så lenge. Jeg har tilgang til nett på jobben, men ikke hjemme i leiligheten i Bergen. Jeg liker ikke å gjøre slike ting på jobben, er bare kjapt inne og leser litt. Jobber på en åpen desk, så det blir litt lite tid til slik. Ja ja, slik kan det gå :!: Det blir jo for dumt. Vil det fungere at du sender bildene med ønsket layout til meg som PM, og jeg legger de ut for deg? Grunnen til at jeg har sagt at bilder ikke skal legges ut før etter opptaksperioden er jo for å unngå "påvikrning". Så da bør vi jo tilrettelegge for dere som ikke har internett tilgjengelig til enhver tid. Tom Endret 11. mai 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg kan jo også legge dem ut i vanlig BK, men det er kanskje ikke like gøy for dere. Eller kanskje det ikke betyr noe? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg har nå en serie på tre bilder, som jeg har har ramma inn sammen i PS. Da blir samla størrelse på 1956px x 922px. Lurer på om det kanskje blir litt dumt, ettersom man da blir nødt til å scrolle seg bortover for å se alle bildene i full størrelse. Så sant man ikke har en 24" skjerm eller større da. Føler de funka bra sammen innramma, men også ganske bra hver for seg. Er kanskje enklest å publisere de hver for seg da... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg kan jo også legge dem ut i vanlig BK, men det er kanskje ikke like gøy for dere. Eller kanskje det ikke betyr noe? Det er bedre enn at du ikke legger ut bilder. Når det dead-line for deg ? Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Jeg kan jo også legge dem ut i vanlig BK, men det er kanskje ikke like gøy for dere. Eller kanskje det ikke betyr noe? Det er bedre enn at du ikke legger ut bilder. Når det dead-line for deg ? Tom Tja, etter sekstiden i morgen skulle gå bra. Edit: senest halv sju. Endret 11. mai 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Tja, etter sekstiden i morgen skulle gå bra. Edit: senest halv sju. Det blir vel i det tidligste laget - poenget er jo at man ikke skal bli påvirket av andre. men som sagt, sender du meg bildene på PM - så kan jeg legge de du for deg ut på tirsdag. De kommer klart til å bli merket som at de er fra deg. Og da er du med på "årntli". Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Min tre bilder satt sammen blir som sagt 1956px i bredden. Går dette greit? Har prøvd det selv i nettleseren, og personlig synes jeg det funker fint. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Min tre bilder satt sammen blir som sagt 1956px i bredden. Går dette greit? Har prøvd det selv i nettleseren, og personlig synes jeg det funker fint. Det er å bare å prøve - men husk å vente til etter 23:59:59 edit: Jeg regner med at du fort får høre om det, hvis det er noen som ikke liker det. Tom Endret 12. mai 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Kan godt være, men synes de passet godt sammen i en ordentlig serie. Ettersom det er litt størrelse på hver enkelt bildet (700px * 500px) panorerer man seg bortover, og kan se hvert bilde hver for seg. Nesten... Pokker til publiseringstiden da. Skulle prøve å legge meg tidlig i dag, men orker ikke vente til i morgen tidlig med publiseringen. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Ups ! Sånn går det når man ikke leser datoer nøye nok ! Sjekker igjen imorgen om bilder skal legges ut på egen side. Endret 12. mai 2008 av JoonGoii Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Storegut - Tinnoset Nå er du for tdilig ute - ingen bilder skal poster før etter midnatt. Dask på lanken ... Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 *riste på hodet* To innlegg over står det jo tidspunkt jo! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Jeg har sendt mine bidrag til Tom, så han legger de ut for meg. Jeg forstår at det kan være dumt å legge serien ut i BK, siden det kan føre til inspirasjon til de som ikke har kommet på noen ide enda. Når jeg tenker meg om er det faktisk mulig, i og med at jeg har brukt en rekvisitt, slik at ideen kan lett overføres til lignende props. Det blir litt morsomt å se om jeg er den eneste som har kommet på en lignende ide, for den er ganske enkel. Edit: Fjernet en etterhvert unødvendig kommentar om for tidlig presenterte bilder. Endret 12. mai 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Ups ! Sånn går det når man ikke leser datoer nøye nok ! Sjekker igjen imorgen om bilder skal legges ut på egen side. Jeg føler på meg at jeg oppretter en ny tråd rett før midnatt - det er har vært litt vel mye frem og tilbake i denne tråden. Velkommen tilbake da Tom Lenke til kommentar
DHM Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Nå er det snart tid for dugnad ! Gleder meg til å se hva folk har kommet opp med Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Da har jeg opprettet en tråd hvor dere kan poste bildeseriene deres. Husk å vente til midnatt da folkens Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå