RamGuy Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Har nå forsøkt å optimalisere Vista så godt jeg kan, bruker vLite til å fjerne alt mulig drit jeg ikke har behov for, deaktiverer unødvendige services osv.. Og jeg synets egentlig Vista 64bit fungerer temmelig godt, med en STORT minus.. Bluescreens, jeg får altså helt ut av det blå bluescreens flere ganger daglig Bruker også Vista SP1 disken fra MSDN, så jeg har altså SP1 rett fra disk, jeg mistenker at det er en eller annen driver som rett og slett er ustabil. Men jeg bruke jo de aller siste driverne til mitt brikkesettet mitt, samt de eneste duganes driverne til mitt Audigy2 ZS for Vista 64bit. Er det ingen måte å fikse dette på? For meg blir Vista helt ubrukelig når jeg får bluescreens daglig Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Feilsøkes med Windbg! Sjekk her Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg har et lite problem, det blir ikke lagret noen Crash Dump fil! Aner ikke hvorfor, har satt innstillingene helt riktig, men den lagrer seg rett og slett ikke! Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Det kan være flere grunner til at det ikke lages en kræsjdump: 1.Det er lite plass på harddisken. 2.Det er ikke noen sidevekslingsfil stor nok på bootvolumet. 3.Blåskjermen inntrer så tidlig i oppstarten at sidevekslingsfilen ikke er skikkelig satt opp. 4.Mekanismene som generer blåskjermen har blitt korrupte. Du kan jo bare deaktivere automatisk omstart og prøve og poste det som kommer opp av stopkode og parametere dog blir feilsøking av blåskjermene vanskeligere. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Når du snakker om sola, så skinner'n! Fikk nettopp en ny bluescreen, og den tok jeg bilde av.. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Nei, se hva natten har bringet.. Nok en bluescreen: Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Hva er det slags versjon av Vista du har egentlig? den ene der forekommer bare av en såkalt Checked build av Vista-en spesialutgave spesielt utformet for feilsøking. Vanskelig å si noe konkret som sagt uten å ha minnedumper-sikker på at de ikke blir lagt til c:\windows\memory.dmp da om de tar litt tid å generere-men dog det burde uansett ha blitt laget en minidump fil av disse. Jeg vil dog tro disse problemene er relatert til hardware enten hovedkort-prosessor eller RAM-eller feil oppsatt konfig på disse i BIOS. Å teste disse en etter en er egentlig det beste jeg kommer på. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg bruker den originale Windows Vista SP1 64bit disken fra MSDN, hvor jeg da altså bruker Vista Ultimate som jeg har strippet litt med vLite. Når det gjelder hardware feil, så virker jo det litt merkelig da jeg ikke har noen problemer med Windows XP? Skulle Vista få Bluescreens, og ikke XP om det er relatert til hardware og ikke drivere / software? Passerer jo også igjennom memtest86+ og Prime95 uten feil. Er jo veldig merkelig at det ikke blir opprettet noen crash dump fil, da jeg skal ha satt riktige innstillinger for det. Kan det være at den krever en spesifikt service kjørende eller noe? Har som sagt tweaket litt, så kan jo fort ha deaktivert noe som gjør at den ikke vil opprette noen dump fil, men da burde vell ikke hele crash dumpinga startet i det hele tatt.. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Hvordan er sidevekslingsfiler satt opp på maskinen? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Akkurat nå står den på "automatically manage paging file size for all drivers" som resulterer i Currently allocated 4393MB Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det er viktig at du har en sidevekslingsfil satt opp på Boot-volumet (Det volumet der Windows sine systemfiler er installert på) Slik som dette. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Nå har jeg jo bare en disk da, men kan jo prøve å sette det manuelt Lenke til kommentar
atlef Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Det du har fjernet/tweaket med vLite er jo klart bidragende til at du får blåskjerm. Installer Vista uten og fjerne noe. Gå og gjennom f.eks. BlackViper sin side, får å slå av de tjenestene du ikke vil ha og se om ikke det blir bedre. Hvis du absolutt skal bruke vLite, les på forumet som det er linket til på hjemmesiden til programmet. Står endel der om hva som trygt kan fjernes og hva som kan gi problemer. atlef. Endret 10. mai 2008 av atlef Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Nå har det seg slik at jeg fikk like ofte Bluescreen når jeg kjørte en helt original installasjon også (altså null vLite, null tweaking) Lenke til kommentar
atlef Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Ok, jeg vet bare at noen går litt langt når de bruker vLite. Og så klager de når ingenting ikke fungerer i Vista. atlef. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Er veldig bevist på hva jeg gjør med vLite Lenke til kommentar
Saint Kalopsia Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Har du overklokket cpu, ram? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Jepp, men det passerer jo alle tester og er ikke i nærheten av å være noe ustabil overklokk. Lenke til kommentar
Saint Kalopsia Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Du kan prøve å kjøre uklokket en stund for å være sikker på at det ikke er problemet. Jeg hadde samme problem før og kjørte en hel haug med tester (memtest i nesten 24t etc.), fant ingen feil, men det viste seg at det var OC. Nå er den klokket ned litt, men er helt stabil, ingen bsod hittil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå