Tannkrem1 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) LØST: Hadde glemt å installere libusb-driveren... Hvilket betyr at andre må ha driveren for å få til programmene jeg lager. Kjipt. Har nettopp lastet ned libusb-win32, og har ivrig nok satt opp et lite eksempel med å kopiere litt kodesnutter og sånt (jeg pleier å gjøre det før jeg leser dokumentasjonen ordentlig ): #include <usb.h> #include <stdio.h> #include <conio.h> int main() { usb_init(); usb_find_busses(); usb_find_devices(); printf(" Searching for USB devices...\n"); struct usb_bus *bus; for (bus = usb_get_busses(); bus; bus = bus->next) { struct usb_device *dev; for (dev = bus->devices; dev; dev = dev->next) { printf(" - Found device %d -\n", dev->devnum); printf(" Vendor ID : 0x%04x\n", dev->descriptor.idVendor); printf(" Product ID : 0x%04x\n\n", dev->descriptor.idProduct); } } printf(" Done.\n"); fflush(stdout); getch(); return 0; } Det kompilerer og kjører, men problemet er at den ikke finner en eneste USB-enhet... Jeg prøvde å fyre opp en av EXE-filene til libusb, som også skulle vise tilkoblede USB-enheter, men den viste heller ingenting... Noen som har relevant erfaring? Høres ut som om jeg trenger noe mer, eller at det ikke er støttet på min maskin... Kjører forresten Windows XP SP3. Endret 8. mai 2008 av THROBiX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå