Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc-en fungerer ikke som den skal.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har satt sammen en ny pc og har fått noen problemer. DvD-rommen hakker og lager rare lyder, samt som pc-en ofte henger seg opp i noen sekunder. Jeg har fire gb ram og det føles slettes ikke slikt. Noen som har noen umiddelbare innvendinger? Har fulgt manualen osv, så er litt oppgitt. På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har noen umiddelbare innvendinger?

Dvd-rom som er ødelagt.

Du må har vista 64 for å kunne utnytte 4GB ram.

Har 64 bit vista, men det forklarer ikke hvorfor den henger seg opp. Dvd-rommen er nok ødelagt jepp

Lenke til kommentar

Ut ifra de opplysningene du gir er det ingen som aner hva slaks komponenter du har satt sammen, det er heller ikke så lett å skjønne helt hva problemet er, eller når det oppstår, hva du selv har prøvd å gjøre med det osv.. "virker ikke som om det er 4GBram "- sier ikke meg så veldig mye. Emnetittelen er også elendig, alle som lager en ny tråd her har ett eller annet som ikke fungerer som det skal.

Hvis du setter opp en liste over alle komponentene du har brukt samt at du spesifiserer hva problemet er. Vil det være mye enklere for andre å kunne komme med forslag og evt. egne erfaringer med det samme utstyret /problem osv...

Endret av Kuffe
Lenke til kommentar
Ut ifra de opplysningene du gir er det ingen som aner hva slaks komponenter du har satt sammen, det er heller ikke så lett å skjønne helt hva problemet er, eller når det oppstår, hva du selv har prøvd å gjøre med det osv.. "virker ikke som om det er 4GBram "- sier ikke meg så veldig mye. Emnetittelen er også elendig, alle som lager en ny tråd her har ett eller annet som ikke fungerer som det skal.

Hvis du setter opp en liste over alle komponentene du har brukt samt at du spesifiserer hva problemet er. Vil det være mye enklere for andre å kunne komme med forslag og evt. egne erfaringer med det samme utstyret /problem osv...

OK, jeg tviler egentlig på at det er skjermkort, prosessor osv som er koblet feil.

JEg tenkte kanskje det var en jumper eller noe sånt som var satt feil, men det virker som at man må være praktiserende datautvikler for å kunne få svar på dette forumet.

Jeg har satt sammen flere pc-er og ville ikke spurt om jeg visste hva som var feilen, og uten å ha prøvd det som er mulig for å løse problemet. Da jeg sa "det virker ikke som om det er 4 gb ram" så er det fordi den ofte stopper opp og tar lange tenkepauser (5 min mellomrom), musa fryser og etter fem sekunder er det normalt igjen. Det tar gjerne litt tid å åpne nettlesere og slike programmer og det finner jeg ganske irriterende.

Samsung DVD recorder, TS-H552U IDE

Samsung spinpoint P120S 250 GB sata2

Intel Quadcore Q6700 (2.6 Ghz)

XFX Geforce 9800GTX

KINGSTON DDR2 HyperX PC8500 4096MB CL5

MICROSOFT Windows Vista Home Basic Norsk OEM DVD,64

OCZ TECH GameXStream 600W PSU

ASUS P5K Premium/ WIFI-AP, P35, DDR2 Socket-775, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16

Lenke til kommentar
Har du forsøkt å koble bort DVD og se hvordan pc oppfører seg?

Det skal jeg prøve: ) skal høre fra meg.

Cd-rommen var ødelagt, fungerte uten lyder da jeg fjerna den. Sliter fortsatt med at den henger seg litt opp. Som beskrevet tidligere

Lenke til kommentar

Har du sjekket om det er noe prosesser som går i bakgrunnen når det starter å henge?

Sjekket om det kanskje er et program som ikke fungerer som det skal, leste om en som hadde problem med høy prosessor bruk selv om han ikke gjorde noen ting på pc-en, det viste seg at det var McAfe som var problemet.

Har du kjørf full virus scan?

Lenke til kommentar
Har du forsøkt å koble bort DVD og se hvordan pc oppfører seg?

Det skal jeg prøve: ) skal høre fra meg.

Cd-rommen var ødelagt, fungerte uten lyder da jeg fjerna den. Sliter fortsatt med at den henger seg litt opp. Som beskrevet tidligere

Oppdater Vista!

evt. prøv med 1 og 1 rambrikke.

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...