Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått meg ett problem her.. det har seg slik at eg har masse video liggende på vhs og litt eldre kassetter. dette verdifulle filmer. Korleis kan eg få dette inn på PC-en min. eg har eit adapter til kassettane slik at dei fungerer i vhs spiller, men korleis får eg det inn på dataen? slik at eg kan redigere det, og evt brenne det ut på dvd.

Treng sårt hjelp her:(

Dersom denne er feilpostet, ver snill å flytt den mod

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker søkefunksjonen i forumet og bruker nøkkelord som f.eks. digitalisering og VHS, får du opp de ca. 60 trådene hvor folk har spurt om det samme før deg. Så kan du lese hva vi har svart før. Eller du kan ta en kjapt søk i google på f.eks Terratec Grabster og se om det er noe for deg.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort en del av det der, har brukt to ulike metoder. Den første var greiest: Jeg har en VHS/DVD spiller-recorder kombinert. (LG, den er god), så da spiller jeg bare fra VHS til DVD-"stasjonen", dubbing. Jeg har til og med gjort om gamle analoge små videokassetter til DVD der, puttet de i en VHS adapter da, så ble de omgjort til digitale på en brent DVD. Den andre måten, hvis man ikke har kombi-spiller: du får du kjøpt en ledning som du forbinder din VHS spiller til datamaskinen, (Har den liggende, husker ikke hva den heter, men jeg kjøpte min på Datakjeden).

RandiA

Lenke til kommentar
Kjøpte meg en sån her i går så venter spent i posten i morgen.

Komplett mente denne var passende type til vårt formål det er vhs over på dvd

hadde ekstern vhs spiller men valgte å kjøpe ny så fungerer det forhåpentligvis rimelig elegant.

her er link til den

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335765

Jeg bruker min kjempemye, hver dag egentlig. Tar opp programmer på VHS som jeg ikke har tid til å se der og da, er det noe jeg vil gjemme spesielt på brenneer jeg det over på DVD, hvis den ikke blir Finalized kan man kjøre på mer på samme DVD, noen ganger tar jeg opp på Rewritable DVD også.

RandiA

Lenke til kommentar

Trådstarteren ønsket å overføre VHS til PC for redigering og eventuell DVD-brenning. Den ovenfor nevnte LG-løsningen innebærer at man først må brenne DVD av en uredigert VHS, overføre denne til PC for redigering og deretter brenne ny DVD av det redigerte resultatet. Jeg skulle tro at dette vil medføre kvalitetstap av et utgangspunkt (VHS) som ikke er all verden, i forhold til å overføre rett fra videospiller til PC via en digitaliseringsanordning som den tidligere nevnte TerraTec Grabster eller noe liknende. Har man f.eks. et digitalt videokamera med analog inngang, kan man bruke den til å digitalisere VHS.

Lenke til kommentar
Trådstarteren ønsket å overføre VHS til PC for redigering og eventuell DVD-brenning. Den ovenfor nevnte LG-løsningen innebærer at man først må brenne DVD av en uredigert VHS, overføre denne til PC for redigering og deretter brenne ny DVD av det redigerte resultatet.

Man kan sikkert gjøre en enkel start-stopp/pause redigering på denne maskinen. For de fleste er det bra nok for å overføre gamle VHS-filmer til DVD, bare for å få vekk dødmaterialet.

Om det er tilfellet, er det ikke nødvendig å gjøre det mer komplisert enn nødvendig :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...